• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    GOR
    GOR --- ---
    SMRGL: Nejsem ted schopen si to video pustit.

    V cem je tedy pricina? Mne proste vyssi ztraty vlivem pomalejsiho nabijeni nejak nedavaji smysl s vyjimkou nejake vlastni spotreby nezavisle na velikosti proudu (tam je to ciste o tom, ze konstantni spotreba dela z maleho vykonu relativne vetsi cast). Samozrejme mluvim o AC nabijeni, kdy jdou ztraty z usmerneni za palubni mabisjeckou. DC nabijecka realizuje ztraty z usmernovace v sobe.

    Ale nevylucuju, ze mi neco unika.
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    NIKDAS: ne vickrat po sobe, ale podrzet 3s otevrenou kliku
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Tesla teď prý v nejnovějším updatu vyřešila věc, co už mě sere dlouho. V naprosté většině nabíjím doma z WB kabelem (kterej byl dodanej k autu mimochodem) bez tesla tlačítka, tzn. k vytáhnutí kabelu musím přes telefon, nebo vlézt dovnitř a matlat po displeji.

    Teď PRÝ stačí zmáčknout odemykání zadních dveří (víckrát po sobě?). Zatím jsem to nezkoušel, každopádně jsem rád, že stále vylepšují.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    GOR: Nemusí být. Je to podle všeho dáno konstrukci. Bohužel u Zoe je dost specificky usměrňovač..


    Zde staré video od Bjorna na toto téma u Tesly model 3


    Charging loss on Tesla Model 3 on AC and DC
    https://youtu.be/iLmIIe9N_aI?si=6Qt58Vak-6DfnuOm
    TOFI
    TOFI --- ---
    Registrace elektromobilů v Česku prudce stoupají - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-registrace-elektromobilu-v-cesku-prudce-stoupaji-40524440
    GOR
    GOR --- ---
    SMRGL: Nedela to nejaka vlastni spotreba? Presneji kombinace ztrat a vlastni spotreby?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jinak jsme teď dotestovali konektivni sluzby u VW ID.7 a musim rict, ze udelal velmi dobry dojem.
    Pokud tedy vynechame user management
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    DZODZO: Ano, přesně tak. Nevím tedy kolik je ztráta u tesly, ale bohužel se to tak děje. Například u Zoe mám u pomalého 1f nabíjení účinnost cca 70% a u 3f rychleho účinnost 90% (obojí podle Renaultu). Zatím jsem to nemeril. Tzn. Asi si vezmu diagnostiku a měřák a zkusím to..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SMRGL: ako to myslis s tym zhorsovanim ucinnosti? ja doma dobijam na 1x5A co je minimum co ide u tesly nastavit iba z toho dovodu, lebo nabijam maly dojazd do 50km denne, znamena to ze ta nabita 1kW spotrebuje viac elektriny nez keby som nabijal napr. na 10A?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    sodikovky do elektrickych skutrov, asi hlavne kvoli bezpecnosti, na jazdenie po meste dojazd asi az tak moc nehra rolu

    How electric scooters are driving China's salt battery push
    https://www.bbc.com/future/article/20250530-how-electric-scooters-are-driving-chinas-salt-battery-push
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIRTJUMPER: Jak rika ELIJEN: silovy kabel minimalně cyky 5x4 + ovladaci kabel, zvolil bych alespoň cat5.

    Prozatim to klidne muze ukoncit petikolikem, z toho jde prenosnou nabijeckou taky nabijet a az dojde na nakup wallboxu, tak se to jen predela.

    Jen pozor na jištění, musí tam být chránič typu B (proti unikajicim AC i DC proudum)
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    W_NOICE78: hele, tohle mi uniklo, no to pro ioniq nevypada dobre:( tak to jsem pak nahrany, budu muset rozhodnutí odložit...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DIRTJUMPER: Urcite wallbox (CCS maji v podstate vsechna auta), zasuvka je k nicemu. Pripravil bych to rovnou na dva. Dimenzovat alespon na 22kW, tri faze a natahl bych tam rovnou i Cat 6.
    DIRTJUMPER
    DIRTJUMPER --- ---
    Shoj, resim u novostavby domu pripravu na nabijeni elektroaut. Bude se tam stridat vic znacek, takze potrebuju neco univerzalniho. Nemam s tim zadny zkusenosti. Co mam rict elektrikari at tam udela za pripravu? Vytahnout kabel a udelat trifazovou zasuvku? A staci zasuvka, nebo do budoucna dat nejakej wallbox?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: Tak kdyby to bylo jen o tom vykonu, tak to chapu.

    Nastesti mame svobodu volby, ja radeji volim nove veci nebo pouzite s tim, ze vim od koho to kupuju.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SCHWA: Pocitaji se registrace. Ne vsude ty prodeje padaji treba v Norsku je narust o 213% Ty prodeje uz tak vysoky nebudou a pochubuju ze EU korporatni car policy by umoznily nakup Tesly. Teslu kupuje hlavne retail a soukrome firmy.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    SCHWA: To nevim, ale uz se chova dementne dlouho, tak je to asi jedno :D
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: a raději kupuji použité věci, než nové.. proto bych i v případě jiné alternativy koukal po ojetinách...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam