GOR: video jsem neviděl - ale bude to jednak jak říkáš - prostě jsou tam nějaké fixní ztráty, které nezáleží na tom, jakým proudem dobíjíš - třeba to, že máš probuzené auto, měříš všechny proudy, napětí článků, teploty... vypočítáváš zbývající dobu nabíjení, cirkuluje chladící kapalina pro rovnoměrné zahřívání baterie, různé hlídací a ochranné věci, běží třeba infotainment, komunikace s nabíječkou, přes internet... co já vím co všechno a neber to doslova :-)
Ale když to všechno sežere 200 W, tak při nabíjení jen 2 kW je to 10 % ztráta, jenže při nabíjení 11 kW je to jenom 1.8 %.
Nebo pak taky to, že i ta palubní nabíječka má nějakou křivku účinnosti, podobně jako všechno. Počítačové zdroje jsou třeba vyladěné tak, aby byly nejúčinnější při 50% zatížení, protože se počítá s tím, že počítač nejede většinou na 100 % výkonu.
80 Plus – Wikipediehttps://cs.wikipedia.org/wiki/80_PlusAle u palubní nabíječky v autě to asi ladí spíš na to, že se to bude nejčastěji nabíjet co nejrychleji, a když to bude chtít někdo zpomalovat, tak má asi důvod, že mu nejde o čas a asi ani o peníze když to nabíjí třeba z přetoků solárních panelů, tudíž větší spotřeba už tak nevadí. Nebo kdyby stavěli palubní nabíječku jen na 3.6 kW místo 11 kW, tak by tam asi dali menší/slabší součástky, které by byly úspornější, levnější... ale oni potřebovali něco, co trvale zvládne 11 kW. S Ferrari taky můžeš jezdit po městě na jedničku ;-)