• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: nie je to preklep? Mozno chceli napisat novicok :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Bylo by vtipné, kdyby ho přijal a tím dostal Teslu na sankční seznam…🤡
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ABS
    ABS --- ---
    COMODOR_FALKON: omlouvám se sealion :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    SMRGL: Jinak na palubě je 3000 aut, z toho 800 EV a zatím se neví, co to způsobilo.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    COMODOR_FALKON: myslis hate od MAGA posuku?
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Zase prý elektromobily 🤦.

    Kdyby jen tušili jak jsou trakční akumulatory zajištěné a jak se ta auta chovají během delšího skladování....

    loď s auty hoří - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/lod-s-auty-hori/r~2cde712e42d511f09a9dac1f6b220ee8/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: Určitě to byl Seagull?
    Ten by se tu jednak měl prodávat pod označením Dolphin Surf, jednak by měl podle výbavy stát 500-600k Kč…?
    BYD Dolphin Surf výbava a cena | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/katalog/byd-dolphin-surf

    SCHWA: Brace yourself - po včerejšku ten hate v závislosti na dopadech možná začne nanovo…
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    GOR: U většiny aut je AC palubní nebijecka jako velký spínany zdroj - pls Google a zadat účinnost spinaneho zdroje podle zatížení.

    Některé starší vozy, hlavně s 1f nabíječkou můžou mít trafo - pls Google a zadat účinnost trafa podle zatížení.

    Zoe má primou nabíječku bez galvanického oddeleni. Je tam jen full mostovy usměrňovač a vyhlazení přes stator motoru. Proto jsou ztráty při pomalém nabíjení tak velké. Systém je dimenzovany na 22kW, ale pak ty ztráty pri 10* mensim výkonu jsou obrovské.
    GOR
    GOR --- ---
    SMRGL: Ja ted nerejpu, ale uprimne vubec nic nechapu. O jakych trafech je rec? Fixni jsou magnetizacni ztraty, ztraty ve vinuti rostou s druhou mocninou proudu.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    TOFI: chápu, ten Elroq se mi dle recenzí dost líbí. Zvažuju si někdy zkusit testovací jízdu a počkat na bonusy, jaký letos budou :)
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    GOR: Ztráty v trafech jsou fixní. Tzn neměnné s ohledem na zatížení a proto jsou největší u malého výkonu..

    U Zoe je to hrozne číslo způsobeno typem nabíječky, kterou nikdo jiny nepoužívá
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    GOR: video jsem neviděl - ale bude to jednak jak říkáš - prostě jsou tam nějaké fixní ztráty, které nezáleží na tom, jakým proudem dobíjíš - třeba to, že máš probuzené auto, měříš všechny proudy, napětí článků, teploty... vypočítáváš zbývající dobu nabíjení, cirkuluje chladící kapalina pro rovnoměrné zahřívání baterie, různé hlídací a ochranné věci, běží třeba infotainment, komunikace s nabíječkou, přes internet... co já vím co všechno a neber to doslova :-)
    Ale když to všechno sežere 200 W, tak při nabíjení jen 2 kW je to 10 % ztráta, jenže při nabíjení 11 kW je to jenom 1.8 %.
    Nebo pak taky to, že i ta palubní nabíječka má nějakou křivku účinnosti, podobně jako všechno. Počítačové zdroje jsou třeba vyladěné tak, aby byly nejúčinnější při 50% zatížení, protože se počítá s tím, že počítač nejede většinou na 100 % výkonu.
    80 Plus – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/80_Plus
    Ale u palubní nabíječky v autě to asi ladí spíš na to, že se to bude nejčastěji nabíjet co nejrychleji, a když to bude chtít někdo zpomalovat, tak má asi důvod, že mu nejde o čas a asi ani o peníze když to nabíjí třeba z přetoků solárních panelů, tudíž větší spotřeba už tak nevadí. Nebo kdyby stavěli palubní nabíječku jen na 3.6 kW místo 11 kW, tak by tam asi dali menší/slabší součástky, které by byly úspornější, levnější... ale oni potřebovali něco, co trvale zvládne 11 kW. S Ferrari taky můžeš jezdit po městě na jedničku ;-)
    GOR
    GOR --- ---
    SMRGL: Nejsem ted schopen si to video pustit.

    V cem je tedy pricina? Mne proste vyssi ztraty vlivem pomalejsiho nabijeni nejak nedavaji smysl s vyjimkou nejake vlastni spotreby nezavisle na velikosti proudu (tam je to ciste o tom, ze konstantni spotreba dela z maleho vykonu relativne vetsi cast). Samozrejme mluvim o AC nabijeni, kdy jdou ztraty z usmerneni za palubni mabisjeckou. DC nabijecka realizuje ztraty z usmernovace v sobe.

    Ale nevylucuju, ze mi neco unika.
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    NIKDAS: ne vickrat po sobe, ale podrzet 3s otevrenou kliku
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Tesla teď prý v nejnovějším updatu vyřešila věc, co už mě sere dlouho. V naprosté většině nabíjím doma z WB kabelem (kterej byl dodanej k autu mimochodem) bez tesla tlačítka, tzn. k vytáhnutí kabelu musím přes telefon, nebo vlézt dovnitř a matlat po displeji.

    Teď PRÝ stačí zmáčknout odemykání zadních dveří (víckrát po sobě?). Zatím jsem to nezkoušel, každopádně jsem rád, že stále vylepšují.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    GOR: Nemusí být. Je to podle všeho dáno konstrukci. Bohužel u Zoe je dost specificky usměrňovač..


    Zde staré video od Bjorna na toto téma u Tesly model 3


    Charging loss on Tesla Model 3 on AC and DC
    https://youtu.be/iLmIIe9N_aI?si=6Qt58Vak-6DfnuOm
    TOFI
    TOFI --- ---
    Registrace elektromobilů v Česku prudce stoupají - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-registrace-elektromobilu-v-cesku-prudce-stoupaji-40524440
    GOR
    GOR --- ---
    SMRGL: Nedela to nejaka vlastni spotreba? Presneji kombinace ztrat a vlastni spotreby?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam