• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MAGE
    MAGE --- ---
    JIMIQ: Hmm jak moc muzeme tem datum verit?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Can you actually road trip across the U.S. in the Volkswagen ID. Buzz? We tried it and in this video, we’re sharing everything we’ve learned.

    🚐 How it really drives
    🔌 Charging on the road
    🌲 Our camping setup + lessons from freezing nights
    💸 The real cost of an EV road trip
    ...and if we’d buy the Buzz again 👀

    This isn’t a car review. It’s the unfiltered truth from two people, who want to roadtrip all across the US.
    Is The ID.Buzz Worth It | Honest Review
    https://www.youtube.com/watch?v=ubfOMSq_qaE
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    čuz, jak je známo na fakapy typu kvantita, kvalita, frekvence nabíjení nemám moc čas, tak jedu phev. to je fajn! at si tohle užijou pozéři s teslama a péřovejma vestama patagonia, klídně s wishe

    jen teda nevím, jak pečovat u tu baterii. výrobce VW/LG říká, že poměr je 1x DC na 3X AC. A to nemluvím o care modu, což je pod 80% plus nějaká odstávka plně nabitý. Tak na takývdle srandy už vůbec obyč spotřebitel nemá kapacitu. já jsem asi jako poslední generický člověk, co má trpělivost na tyhle píčoviny a nemůžu nabíjet furt AC (pravěký hasiči nedovolí v pozemce) a našel jsem svatá grál levná DC 7Kč, takže umím během nákupu jídla plně dobít.

    Umí někdo vysvětlit tu fyziku náhledně životnosti aku při kombinaci Ac + DC při každém dobíjení?

    Cokoliv, kromě výše zmíněného unikátního komba spustí benzín. což žere u 2tunového 5/100km na dálka po celé Evropě (teď je na to rekord, že to ujelo skoro 3k na naftu v superbu ma jednu nádrž).

    No tak mi řekni, co tu vůbec děláme.? Páč mi týpek co mi to prodal řekl, že aktuálně jede VW akci, že dorovná cenu nafty a hybridu. To je jen akce v ČB. Tam jsou úplně jinde než zbytek opic v CZ.

    Úplně lituju, že jsem si nekoupil TDI!

    pidi eUp si samožejmě nechám, to má smysl, protože to si na nic nehraje!
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: nie je to preklep? Mozno chceli napisat novicok :)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Bylo by vtipné, kdyby ho přijal a tím dostal Teslu na sankční seznam…🤡
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ABS
    ABS --- ---
    COMODOR_FALKON: omlouvám se sealion :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    SMRGL: Jinak na palubě je 3000 aut, z toho 800 EV a zatím se neví, co to způsobilo.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    COMODOR_FALKON: myslis hate od MAGA posuku?
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Zase prý elektromobily 🤦.

    Kdyby jen tušili jak jsou trakční akumulatory zajištěné a jak se ta auta chovají během delšího skladování....

    loď s auty hoří - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/lod-s-auty-hori/r~2cde712e42d511f09a9dac1f6b220ee8/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ABS: Určitě to byl Seagull?
    Ten by se tu jednak měl prodávat pod označením Dolphin Surf, jednak by měl podle výbavy stát 500-600k Kč…?
    BYD Dolphin Surf výbava a cena | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/katalog/byd-dolphin-surf

    SCHWA: Brace yourself - po včerejšku ten hate v závislosti na dopadech možná začne nanovo…
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    GOR: U většiny aut je AC palubní nebijecka jako velký spínany zdroj - pls Google a zadat účinnost spinaneho zdroje podle zatížení.

    Některé starší vozy, hlavně s 1f nabíječkou můžou mít trafo - pls Google a zadat účinnost trafa podle zatížení.

    Zoe má primou nabíječku bez galvanického oddeleni. Je tam jen full mostovy usměrňovač a vyhlazení přes stator motoru. Proto jsou ztráty při pomalém nabíjení tak velké. Systém je dimenzovany na 22kW, ale pak ty ztráty pri 10* mensim výkonu jsou obrovské.
    GOR
    GOR --- ---
    SMRGL: Ja ted nerejpu, ale uprimne vubec nic nechapu. O jakych trafech je rec? Fixni jsou magnetizacni ztraty, ztraty ve vinuti rostou s druhou mocninou proudu.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    TOFI: chápu, ten Elroq se mi dle recenzí dost líbí. Zvažuju si někdy zkusit testovací jízdu a počkat na bonusy, jaký letos budou :)
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    GOR: Ztráty v trafech jsou fixní. Tzn neměnné s ohledem na zatížení a proto jsou největší u malého výkonu..

    U Zoe je to hrozne číslo způsobeno typem nabíječky, kterou nikdo jiny nepoužívá
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    GOR: video jsem neviděl - ale bude to jednak jak říkáš - prostě jsou tam nějaké fixní ztráty, které nezáleží na tom, jakým proudem dobíjíš - třeba to, že máš probuzené auto, měříš všechny proudy, napětí článků, teploty... vypočítáváš zbývající dobu nabíjení, cirkuluje chladící kapalina pro rovnoměrné zahřívání baterie, různé hlídací a ochranné věci, běží třeba infotainment, komunikace s nabíječkou, přes internet... co já vím co všechno a neber to doslova :-)
    Ale když to všechno sežere 200 W, tak při nabíjení jen 2 kW je to 10 % ztráta, jenže při nabíjení 11 kW je to jenom 1.8 %.
    Nebo pak taky to, že i ta palubní nabíječka má nějakou křivku účinnosti, podobně jako všechno. Počítačové zdroje jsou třeba vyladěné tak, aby byly nejúčinnější při 50% zatížení, protože se počítá s tím, že počítač nejede většinou na 100 % výkonu.
    80 Plus – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/80_Plus
    Ale u palubní nabíječky v autě to asi ladí spíš na to, že se to bude nejčastěji nabíjet co nejrychleji, a když to bude chtít někdo zpomalovat, tak má asi důvod, že mu nejde o čas a asi ani o peníze když to nabíjí třeba z přetoků solárních panelů, tudíž větší spotřeba už tak nevadí. Nebo kdyby stavěli palubní nabíječku jen na 3.6 kW místo 11 kW, tak by tam asi dali menší/slabší součástky, které by byly úspornější, levnější... ale oni potřebovali něco, co trvale zvládne 11 kW. S Ferrari taky můžeš jezdit po městě na jedničku ;-)
    GOR
    GOR --- ---
    SMRGL: Nejsem ted schopen si to video pustit.

    V cem je tedy pricina? Mne proste vyssi ztraty vlivem pomalejsiho nabijeni nejak nedavaji smysl s vyjimkou nejake vlastni spotreby nezavisle na velikosti proudu (tam je to ciste o tom, ze konstantni spotreba dela z maleho vykonu relativne vetsi cast). Samozrejme mluvim o AC nabijeni, kdy jdou ztraty z usmerneni za palubni mabisjeckou. DC nabijecka realizuje ztraty z usmernovace v sobe.

    Ale nevylucuju, ze mi neco unika.
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    NIKDAS: ne vickrat po sobe, ale podrzet 3s otevrenou kliku
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam