• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Letosni vylet po Evrope, spojeny s navstevou rodicu na Morave.
    Mapy Google
    https://maps.app.goo.gl/FVTcpawqn2dYD4jL7?g_st=aw
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: napsal jsem to asi blbě: brzdí ze 130 na 80, na našich dálnicích.

    W_NOICE78: o FSD ani nemluv, Tesla se chová jako klasický podvodník. Máme model 3, rok 2020 - tím pádem s HW3, o kterém sama Tesla po letech mlžení přiznala, že nepůjde použít pro FSD. A co Tesla nabízí přímo v aplikaci? Možnost zaplatit si za něco, o čem ví, že to nikdy nepůjde použít.

    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: Je to zoufalost, nechapu ze si to Tesla u dodavatelu dat neosefuje. Podle me s tim ani nic delat nebudou a donuti lidi at si priplati za FSD pokud ho schvali. Jinak ten problem neni jen Tesly, Enyaq to dela taky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: 130 je maximalka ci to jazdis kdesi po autobahnoch?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: už se těším, kdy konečně začně u Tesly fungovat korektně adaptivní tempomat a nebude to panicky brzdit na 130, protože tam bylo kdysi omezení.
    Podle recenzí to dělá i Y po faceliftu, takže jsem docela skeptický. Manželka tempomat už ani neoužívá, protože je to vysloveně nebezpečná věc.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SMRGL: jo, to fungovalo už loni, jen o tom tady ještě nikdo nepsal, tak jsem to chtěl napravit
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    By mě zajímalo chladící medium a jak jsou dělané moduly, sbernice atd... Pokud by to bylo v oleji, jako rotor některých motoru, mohlo by to fungovat.

    A world first: TotalEnergies Lubrifiants integrated an immersion-cooled battery in the Renault Mégane E-Tech
    https://lubricants.totalenergies.com/news-press-releases/world-first-totalenergies-lubrifiants-integrated-immersion-cooled-battery
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: kdyby to někoho zajímalo. Tady je neofiko přehled aktualizací Fordu Mustang Mach-e (protože ofiko není k dispozici): https://github.com/elmedico27/fordpowerup
    Aktuální verze v Evropě je 10.1.1, já mám po roce aktualizací verzi 6.8.
    Bohužel dealeři neprodávají auta s aktuálním SW, tohle je třeba u škodovky povinnost.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JYRKA: Jojo, mustang už od začátku měl přípravu pro hlidaní. Když jsem si ho chtěl poprvé vyfotit, vsimnul jsem si přes čočku foťáku blikajiciho snímače v přístrojovce. Nové snímače by právě měly zvládnou i ty brýle..

    Právě mě překvapuje, že to funguje až teď, když se s tím ford chlubil už minulý rok.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SMRGL: ano, úroveň 3. Dojmy:
    - je to podstatně příjemnější, pokud je dálnice prázdná. Cestou ven z Prahy na Vysočinu to nebylo moc užitečné, protože jsem neustále předjížděl a vracel se zpátky doprava. Podporu pro předjíždění to zatím nemá (i když v Evropě už existuje, ale prostě OTA je u Fordu dost pekelný, takže ho po roce, co mám Mustanga, ještě nemám aktuální)
    - večer jsme jeli zpět, dálnice byla prázdná a jel jsem desítky kilometrů bez zásahu. To bylo fajn, ale chtějí za to 600 měsíčně - to se mi vzhledem k tomu, že jezdím většinou mimo dálnice, nevyplatí.
    Navíc v okamžiku, kdy si před obličej dám flašku s pitím, tak to vyhodnotí jako nevěnování se řízení a prudí to :)
    Zkoušeli jsme i, jestli to pozná spícího řidiče. Zavřel jsem oči, manželka hlídala - a poznalo a to jsem měl sluneční brýle. Jet 130 po dálnici se zavřenýma očima byl docela nepříjemný zážitek. :)
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JYRKA: Úroveň 3? Dojmy?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak jsem dneska vyzkousel autonomni rizeni na hradecke dalnici

    @jyrkav.czesky.online on Bluesky
    https://bsky.app/profile/jyrkav.czesky.online/post/3lso6hgkfvc24
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO: zadni motor idealne po 120tis predni po 150 tis
    KULA
    KULA --- ---
    Dva důležité kroky k elektroautu překonány. Majitelka garáže souhlasí s instalací podružného elektroměru v garáži a současně s vyfrézováním drážky na kabel aby prošel pod vraty. Auto se bude nabíjet před garáži, uvnitř stojí jiné. Přeparkovávat to nebudu...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SMRGL: velky bratr ma smiruje a tak mi youtube ponukol toto dobre video, kde sa riesi aj ten olej

    Ojetá Tesla Model 3: Co vše a kdy je potřeba servisovat s TESLADAVE a AAA Auto | BACINA.TV
    https://www.youtube.com/watch?v=a-Ymws6BbSY
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    DZODZO: Doživotní je u všech automobilek.. Ale prý se tam objeví nějaké otery, takže je možná dobré jednou ten olej vyměnit..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: planujes to menit? lebo tesla na to oficialne nema nejaky servisny interval, malo by to vydrzat dozivotne (pisu aspon u novsich modelov s olejovymi filtrami) a aj moj servisak mi o tom hovoril aj ked teda zatial to tiez osobne nerobil
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Switzerland killed study proving upgrading to an electric car is good for the environment | Electrek
    https://electrek.co/2025/06/19/switzerland-killed-study-proving-upgrading-to-an-electric-car-good-environment/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    kdyby jste nekde nechtel platit 4.500kč za vymenu oleje v redukční převodovce. Tenhle navod je celkem fajn.
    Naplne :
    predek 1,5l
    zadek : 2,3l
    Tesla Oil Change On The Drive Unit
    https://www.youtube.com/watch?v=oPiPCLZQ7FM&ab_channel=Car-Lo
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam