• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    JIMIQ: Na tom clanku je zajimavy i tenhle odkaz…

    Centrum dopravního výzkumu ve spolupráci s Ministerstvem dopravy realizuje on-line průzkum zaměřený na praktické zkušenosti uživatelů bateriových elektromobilů v České republice. Cílem je získat informace o každodenním používání elektromobilů, včetně zvyklostí při dobíjení, využívání veřejné a neveřejné infrastruktury.

    Průzkum je anonymní, bude probíhat do 20. července 2025 a jeho výsledky pomohou při plánování dalšího rozvoje elektromobility a dobíjecí infrastruktury v Česku. Závěry průzkumu budou zveřejněny na webu Čistá doprava.

    Jak se žije s elektromobilem v Česku? Zapojte se do našeho průzkumu! | Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
    https://www.cistadoprava.cz/tiskove-zpravy/jak-se-zije-s-elektromobilem-v-cesku-zapojte-se-naseho-pruzkumu/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Škoda má letos 35 % českého trhu s elektromobily, Tesla ztrácí
    https://www.hybrid.cz/skoda-ma-letos-35-ceskeho-trhu-s-elektromobily-tesla-ztraci
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SMRGL: Dnes jsem na fb narazil na příspěvek hasičů, kde je vidět použití toho imobilizéru.

    Hasiči Frýdlant - ZÁSAH č.79/25. 8.7.2025 14:11 DOPRAVNÍ...
    https://www.facebook.com/share/p/1Eqetwx9xa/

    SMRGL
    SMRGL --- ---
    KORKMAZ: Tak o to víc to nechápu 🤦
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Tam je asi důležité, jestli ten brand v rámci JLR dělal nějaká smysluplná čísla. Prodeje nových Jaguárů padaly dlouhodobě a v provozu to držel LR, takže nejspíš vyhodnotili, že stávající zaměření a cílovka nefunguje, a rozhodli se udělat kompletní reboot. Jak to dopadne, těžko říct, ale i kdyby to byl konec Jaguáru, nejspíš to bude ekonomicky pořád vycházet líp :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    SMRGL: Rozhodně ne. Naopak to jejich nabíjení, respektive nabíjení plug and charge je u nich dost drahé.
    KURE
    KURE --- ---
    DZODZO: ne pro jaguar, kterej žádnou klientelu nemá.
    všechny jaguáry který jeho současnou klientelu zajímají, už jaguár prodal před dávnými lety.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Tak to hladaju asi uplne novu klientelu, celkom riskantny tah zvlast v tomto odvetvi

    The real test will come when it reenters the market with a higher price point and a fully electric lineup. If it can win buyers over, it could mark a remarkable return for one of the industry’s most storied names.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Jo, no, viz LOPIK. To není úplně dobře napsaný článek, vzhledem k tomu, že neprodávají vůbec nic.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DZODZO: Jaguar zastavil výrobu (ještě před tou reklamou) to se těžko něco prodává..
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    KORKMAZ: A jako proč tohle řeší? To mají nabíjení zadarmo, nebo co?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Priklad spackaneho marketingu, to sa nepodarilo ani muskovi a ten ma vacsi dosah

    Jaguar Sales Decline By A Whopping 97% In Europe After 'Woke' Ad Allegedly Drives Loyal Buyers Away | IBTimes UK
    https://www.ibtimes.co.uk/jaguar-sales-decline-whopping-97-europe-after-woke-ad-allegedly-drives-loyal-buyers-away-1737230
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Popravdě moc netuším, většinou ty nové podmínky nečtu, protože aktualizace nabíjecích aplikací jsou totální pita. Přišel ale dodatečný vysvětlovací email:

    "V nedávné aktualizaci našich Podmínek používání jsme upřesnili zásady spravedlivého využívání nabíjecí služby. Cílem je zajistit transparentní a férový přístup k našim nabíjecím službám. Rádi bychom při této příležitosti přidali další vysvětlení k referenční hodnotě 300 kWh, která je v těchto zásadách uvedena:
    Hodnota 300 kWh za měsíc, uvedená v Podmínkách používání, nepředstavuje pevně daný limit, po jehož překročení by byl účet automaticky pozastaven. Slouží spíše jako orientační ukazatel, který nám pomáhá rozpoznat neobvyklé nebo neočekávané vzorce využívání služby. Pokud takové chování zaznamenáme – například dlouhodobě vysokou spotřebu, známky komerčního využití nebo sdílení účtu – může následovat individuální přezkum.

    Co to znamená v praxi?
    Vyšší osobní využívání, například během dovolených, dálkových cest, delších jízd na silnici, častých výletů o víkendech nebo návštěv přátel a rodiny v jiných regionech, je zcela přijatelné a považované za běžné používání.

    Po překročení 300 kWh nedojde k automatickému zablokování účtů.

    Pokud je zahájen přezkum, zohledňujeme více faktorů, jako jsou četnost a doba trvání vysokého využívání, údaje o účtu, vzorce plateb, délka vztahu se zákazníkem a celkové způsoby používání."

    Čili to čtu tak, že pokud nabíjíš přes ten jejich limit, tak se o tebe začnou zajímat/fízlovat a to asi řadě uživatelů začne vadit

    Jinak We charge je součást elektromobility VAG zabývající se nabíjením a je to integrováno do auta (mobilní aplikace, navigace). Trochu nešikovně je to rozděleno ještě na dceřinku Elli, která má vlastní aplikaci, nabíjecí kartu, ale ve finále je to asi stejný (sic to nikdo neví).
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    KORKMAZ: Muzes to vysvetlit. Co je to ten limit, co je to We charge? At se dovzdelame jak to chodi u koncernu.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    FYI, taky vám u VW přistála zmínka o férovém nabíjení a limitu 300kWh za měsíc? Pak se to snažili nějak změkčit a dovysvětlit, a stejně nechápu, jestli se to týká jen toho programu We charge, který je sám o sobě nepoužitelný, ale stejně to zanechá šrámy na reputaci. Mají jiní výrobci taky nějaký podobný fakap?
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    KORKMAZ: Ano, ty limity jsem i tak nechal zapnuté a jezdím na TA v podstatě denně i po městě (např. v tunelech, které jsou plné rychlostních kamer, je to dobré). Teď jsem s tím otočil Chorvatsko a řízení na dálky to hodně ulehčí. Jen mi to občan brzdilo i v Rakousku v místech, kde zřejmě bylo dříve omezení ale teď už ne. Mají špatně nastavenou logiku systému, který dá přednost informací z mapy (jakkoliv nepřesné) před obrazem z kamery.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SCHWA: a myslis ze to bude v CR fungovat? podla mna, kym to neschvalia urady, tak to tu nemozu ani ponukat ako sluzbu ne?
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Btw, nezkousel jste nekdo ukecat nekoho v Pruhonicich, aby vam to aktivovali na zkousku? At tam nejezdim zbytecne…
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    DZODZO: Kua to chci taky :))
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    MESTREY_: Myslíš VAG? Tam vypneš tempomat podle limitů, ale fajn věc je ho mít nastavený podle trasy. Hezky to pak samo brzdí, když se třeba přiženeš moc rychle na kruháč nebo příliš ostrý dálniční sjezd. Ale jde to samozřejmě taky vypnout, takže zůstane jen holej ACC a když si k tomu dáš slabou rekuperaci, tak to je vlastně celkem příjemná kombinace.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam