PEPAZZ: To záleží na druhu článku. Tesla pokud vím přechází na LFP a tam třeba platí že 100% je na 3,4V Ale nabíjet můžeš až 3,65V a rozumný balancing začíná na 3,42V
80% je cca 3,32V kde se nic balancovat nedá, protože by jsi baterii akorát rozhodil.
U li-ion je to trochu jednoduší pro její "nedokonalou" V-A char. Ten úbytek napětí je relativně pozvolný od cca 50% se začínají více rozcházet, ale spíše vlivem rozdílného napětí při zapojení v serii (prakticky vlivem rozdílného vnitřního odporu). Balancovat by bylo ideální dole v prázdném stavu, al z praktických důvodů je to nesmysl. Takže se jede zase top balancing. Jenže tomu tam chybí ten zásadní zvrat po nabití na 100% (respektive je až za touto hranou), takže je pro tento účel nepoužitelný. Můžeš tedy jet klidně od těch 80% nabíjení. Ale nikoli při něm. Protože vlivem rozdílných vnitřních odporů na každém článku budeš mít trochu jiné napětí. Navíc je to stejně jen poměrně krátký časový úsek. Tedy balancování probíhá spíše až po nabíjení. Což není úplně problém pokud nabíjíš doma.