• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NTR23: V tužkových baterkách a powerbankach použiješ také jako první údaj mAh a Wh
    NTR23
    NTR23 --- ---
    LELI: Protože Ah je kapacita.
    Tak s tím začali a pak se to celosvětově změnilo na uloženou energii (kWh)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    W_NOICE78: pameti myslis ten problem s emmc na S a X alebo nieco ine?

    https://www.tesla.com/cs_cz/support/8gb-emmc-recall-frequently-asked-questions
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    WACLOSH: Ojetý EV dokáží taky pěkně potrápit, třeba palubní nabíječký u Stellantisu, baterky u ID.3, nově ted u Tesly odcházejí paměti na desce ECU autopilot.
    LELI
    LELI --- ---
    WACLOSH: to bavoracky udavani kapacity v Ah, kdyz zbytek sveta pouziva kWh, je pekne pitomy, ale 60 vypada jako lepsi cislo nez 22 kWh (mimochodem cca stejne jako prvni 500e nebo renault zoe) :-)

    WACLOSH: nedavno jsem resil ze si koupim pro radost ICE, a presne to ze se baterka da diagnostikovat a clovek vi co kupuje, oproti slozitymu italskymu motoru do kteryho nikdo nevidi, muzes jen matne tusit, nebo ho kus rozebrat a stravit s tim X hodin merenim kompresi a koukanim endoskopem, at o trochu lip a malinko min matne tusis, jestli je to nacaty/snad v pohode/etc... Kdyz kupujes levnou slupku za jednu nebo pul vejplaty, tak to asi resis min nebo vubec, ale kdyz chces neco hezkyho pro radost a koupit to nejak zodpovedne, abys z toho mel tu radost a ne moc starosti, ma to byt na jezdeni idealne hned a nema to byt koupe na totalni renovaci, tak si uvedomis, jakej je ICE stredovek s obrovskym mnozstvi nejistoty oproti elektru.
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    CUKI: správná koupě ojetiny ICE se spojuje s výměnou provozních náplní. To samotný přijde u ICE klidně na tisíce (chlazení, brzdy, oleje (až 3 různé náplně), klima). Za první rok se k tomu přidávají brzdy a spojka, nejobvyklejší zanedbávky váhavých předchozích majitelů.

    Naprostá většina těch investic u ojetého BEV odpadá a zůstává ta "velká neznámá" baterka. Tu si můžeš nechat proklepnout hned na několika místech před koupí a je ve výsledku mnohem míň záhadná než moderní spalovací motor, jehož tisíc dílů a sto snímačů žádná diagnostika neobsáhne.

    S druhovýrobou bych si ve střední Evropě nedělal vrásky. Tady se svižně specializuje podhoubí a tahají se baterie a součástky ze všech konců EU. Plus na profláklejší auta už na netu kolují nabídky na celé baterie z druhovýroby.
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    W_NOICE78: Mám 11letou i3 a v zimě dá i s předehříváním skoro stovku. Chtěl jsem auto na přískoky a bylo levný, tak nemůžu čekat zázraky. 60Ah baterka není pro část řidičů/kupujících zádrhel, spíš snížení prahu dostupnosti.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Při třetím startu to skoro vypadá, jak kdyby to xiaomi v půlce zařadilo vyšší převod. Okolo 6:40, to auto i tak zvláštně cukne
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nebude zachvilu potrebne na drag race stavat dlhsie letiska? lebo ked uz teraz tie auta jazdia 300, tak to musi chvilu aj brzdit

    Xiaomi SU7 Ultra v Tesla Model S Plaid: DRAG RACE
    https://www.youtube.com/watch?v=7JMO0NRYIl8
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    FINSON: i3 bude s polovičním nájezdem a bude mnohem větší. Jen bude mít menší dojezd. Což by v tvým užívání nevadilo. Já jsem za i3.
    CUKI
    CUKI --- ---
    STARE_CASY: To já netvrdím, že je to neopravitelné protože je to BEV, ale protože s ty auta nesekaj jak Bata cvičky a není ten díl v deseti modelech pěti značek deset let v kuse. Prostě čím míň je těch dílů potřeba, tím je menší snaha dělat druhovýrobu. Na baterie IMHO neexistuje. A to se týká i ne moc běžných ICE.

    Ale třeba ta baterie kolik stojí nová baterie třeba na toho R ZOE, Citigo E, Smart E,.. nebo i na tu zmíněnou Teslou S85kW? Klidně druhovýroba ale nová. Cena pro běžného smrtelníka?

    To prostě nikdo neprodává a nebo za nesmysl. A druhovýroba neexistuje protože se to na těch pár kusů nevyplatí.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    STARE_CASY: pardon, ještě odkaz na ten kanál...

    https://www.youtube.com/@jirkazima1126/videos
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    ABS: s tou neopravitelností BEV, resp. tím, že opravit to je drahé, by dost neouhlasil Jirka Zima*. Reálně to zas tak složitý a ani drahý není, když víš, co děláš. Tedy úplně totéž jako u ICE - každá nová technologie byla na začátku drahá, doma neopravitelná a spousta keců, že je pryč doba, kdy si každej opravil škodovku kladivem a kusem drátu. Dneska má každej druhej jouda na vesnici noťas s diagnostikou a je schopnej opravit většinu sám s tím, že díly si objedná klidně z Číny (což nechválím, jenom popisuju realitu).

    S BEV to bude stejně, jak jich bude víc a víc a hlavně jak bude spousta levných ojetin, tak se to rozšíří a lidi se to naučej.


    * Doporučuju projít kanál Zimy na youtube - opravují tam (nejen) BEV, dobře to popisují, většinou řeknou, kolik to stojí atd. Je to zatím parta nadšenců, podobné opravy moc lidí ještě nedělá, ale od nich a jim podobných se to další mechanici budou učit a hlavně najdou odvahu se do toho vůbec pustit, protože zjistí, že to o tolik složitější než ICE není.
    KULA
    KULA --- ---
    DOCKINEZ: ahá, teď na to koukám, já myslel, že když se říká není to žádná láce, že to jako není drahý a ono je to přesně naopak.
    CUKI
    CUKI --- ---
    W_NOICE78: No nevim, ale mám kamaráda kousek od Osla, měl tedy spíše dostal Teslu Během pár let tam už měl třetí baterku. V záruce vyměněna takže ok.
    Minulej rok ho někdo naboural. Nic zasádního. Ale oprava byla nonsence. Protože negarantovali spolehlivost baterie. Takže se nechal vyplatit. Teď už za své chtěl koupit použitý BEV (v Norsku ani nic jiného nemá smysl), ale narazil na to, že ojetina díky akcím, zelenému bonusu a kdo ví čemu, byla nerentabilní a šel do nového.
    Nicméně nevěřím tomu, že to auto někdo sešrotoval. Možná už ji dovezli sem jako zánovní :-)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CUKI: to o Norsku co píše je bullshit.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROBOTON: Koukni jestli je v šachtě místo a jak by jsi to tam vedl. Tím bych začal.
    ROBOTON
    ROBOTON --- ---
    CUKI: na patře, no každopádně nejdřív se domluvit na SVJ..to bude asi ten největší problém :D
    CUKI
    CUKI --- ---
    ROBOTON: Kde máš elektroměr? to je rozhodující. Když to protáhneš 4x10 CYKY tak ztráty budou naprosto ok klidně i 4x6cyky je ok. Spíš jestli je to technicky rozumně realizovatelné jestli dostaneš souhlas SVJ. Pořární zprávy bych se neobával, ale reálie u tebe neznám.

    Tarif ti daj podle daného spotřebiče. Máš BEV jak dostaneš sazbu. Naopak ji využiješ i pro ostatní spotřebu.
    ROBOTON
    ROBOTON --- ---
    KORKMAZ: pokud bych to jel z jedněch hodin, tak mi ale nedaj nízkej tarif ne? já to mam 3 nadzemní podlaží a garáž je defakto v přízemí..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam