• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ABS: Bjorn má tabulku pro 1000 km challenge se srovnáním reálného dojezdu a nabíjení elektromobilů na dlouhých trasách. Zajímavé je, že 400V Tesly v praxi překonávají 800V Hyundai a Kia díky lepší efektivitě.
    TB test results - Disk Google
    https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/htmlview#gid=15442336
    IV0
    IV0 --- ---
    NIKDAS: Je k tomuhle nějaký relevantní zdroj informací? Slýchám to často, ale když mám možnost to porovnat (což bylo zatím 4x), tak Ioniq 6 vychází ve spotřebě plus mínus stejně jako Tesla 3. Tesla 3 je na menší spotřebu, když jede schovaná za kamionem rychlostí 87 km/h. Když se jede po dálnici 160 km/h dle GPS, s častým zrychlováním a rekuperačním brzděním, tak to vycházelo stejně nebo mírně lip pro Hyundai.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ABS: Nejrozšířenější 800V auta (Ioniq 5 a kia ev6) mají fakt vysokou spotřebu, a to obzvláště na dálnicích. Takže ve výsledku na nabíječkách strávíš stejně času jako s pomaleji nabíjecím úspornějším autem.

    Na dlouhé cesty je zatím nejvýhodnější Tesla. I se 400V architekturou nabíjí rychle, má nízkou spotřebu a v některých zemích na SCH jiné značky nesmí, takže má i největší výběr mezi nabíječkama.

    Já si původně podmínku 800V architektury taky kladl, ale pak přišly na trh auta s 200Kw nabíjením a naštěstí jsem z ní slevil.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Jak moc obcasnu?
    ABS
    ABS --- ---
    Příští rok budeme měnit rodinné auto RAV4 nejspíše za EV. Druhé auto máme EV již asi 6 let, také zkušenosti máme. Nicméně pokud uvažuji občasnou dlouhou cestu (Norsko Estonsko, Chorvatsko) a vlastnictví cca 5 let, mám si dát jako podmínku 800V architekturu? Zatím to vidím jako ano a 400v spíše jako anachronismus.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    VAG se začíná probírat?
    Volkswagen invests 200 million USD in China for in-house System-on-Chip development
    https://carnewschina.com/2025/11/05/volkswagen-invests-200-million-usd-in-china-for-in-house-system-on-chip-development/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    To jsou picusove...
    Rachel Reeves considering pay-per-mile tax for electric vehicles in budget | Motoring | The Guardian
    https://www.theguardian.com/money/2025/nov/06/electric-vehicles-pay-per-mile-tax-rachel-reeves-budget
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Renault Twingo

    bringing a smile to the streets | Renault Twingo E-Tech electric
    https://youtube.com/watch?v=_O2NDdZ37BQ


    Celq tiskovka je na LinkedIn
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KORKMAZ: kde? :)))
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    MISO: Dobře ty! Když vidím ty ceny u Čezu, hlavně 150 DC skoro za dvacku, tak tam by mělo být 1+1 zdarma spíš pravidlem :-D
    MISO
    MISO --- ---
    KORKMAZ: mne sa nieco podobneho stalo u CEZu: dal som to nabijat, po 15 minutach som skontroloval, jak to ide, auto sa nenabijalo, appka nic nehlasila, zjavne im to niekde spadlo. Dal som to znova a az to druhe nabijanie mi zauctovali. Diky CEZ :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Měl jsem teď zajímavý fail u stojanu PRE a ve výsledku asi nabíjel zadarmo.

    Přijel jsem, v appce to ukazovalo 1/2 volný. Ale nikde nikdo. Jedna zásuvka prostě nešla pustit ani čipem a ukazovalo to, že je obsazená, zkusil jsem druhou, tam to házelo v PRE appce fail, ale pak se to v autě chytlo. Odcházím si zaběhat (btw asi nejlepší věc jak zahnat nudu při nabíjení), po návratu auto požadovaně nabité. Pak přišla faktura na nula :-)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Xpeng reveals navigation-free driving and L4 Robo cars, Volkswagen named first partner
    https://carnewschina.com/2025/11/05/xpeng-reveals-navigation-free-driving-and-l4-robo-cars-volkswagen-named-first-partner/

    Xpeng officially introduced its second-generation VLA (Vision-Language-Action) model at the 2025 Xpeng Tech Day, announcing that it will be made open source for global commercial partners. VLA 2.0 forms the foundation for Xpeng’s next stage of intelligent mobility, covering vehicles, Robotaxi systems, robotics, and future flying cars.

    The model runs on Alibaba Cloud’s large-scale computing cluster, which currently features 30,000 GPUs and is set to expand to 50,000–100,000 GPUs next year. It uses a 720-billion-parameter architecture and undergoes full-chain updates every five days. VLA 2.0 enables independent scenario reasoning, allowing vehicles to respond to real-world situations such as hand gestures or traffic light changes. The system can recognise pedestrian signals, stop in response to a wave, and anticipate green-light transitions.

    Pilot rollout for pioneer users is scheduled for December 2025, with full deployment on Xpeng top-end ultra models, Xpeng P7 Ultra and Xpeng G9 Ultra, expected in the first quarter of 2026.

    In addition, Xpeng’s self-developed Turing AI chip has been officially selected for use in Volkswagen vehicles. This marks the sixth collaboration between the two companies, following earlier joint work on electrical architecture systems and ultra-fast charging networks.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    W_NOICE78: Jasně, ale já procházel jen aktuální události za posledních pár měsíců. Ta tajkaní baterka je už trochu zapadaná loňským sněhem.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KORKMAZ: taycan má problémy s pouch cells od LG.
    A taky s BMS.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Taycan má taky problém s trakční baterií.
    Porsche Recalls Over 27,000 Taycan EVs Because Of Battery Fire Risk
    https://insideevs.com/news/736702/porsche-taycan-battery-fire-recall/
    Porsche class action claims Taycan EVs have battery defect
    https://topclassactions.com/lawsuit-settlements/lawsuit-news/porsche-class-action-claims-taycan-evs-have-battery-defect/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KORKMAZ: dovolím si drobné OT, ale rapeX zní jako název seznamky od Elona :D #kecy
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KURE: Na tohle je dobrý koukat na US varování nebo ideálně DE svolávačky, ještě než to propadne to toho centrálního EU rapex systému.

    Aktuálně tam je z EV koutku třeba nefunkční kliky u Emachů (za posledních 5 let, takže asi všech), Polestaru 2 nefungují brzdy, a do trojky pak zatýká, hybridní stelantisy můžou zahořet při nabíjení, tesly 3/Y závada TMPS a otloukánek epace zase zlobí

    Co se VAG koncernu týče tak taycan má problém se vzduchovým podvozkem (ale to je mechanická věc z ICE panamery) a úplně nově je tam problém nabíjení na hybridní SUV Audi - nebezpečí přehřátí akumulátoru při nabíjení, je na to SW fix.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam