• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    ABS
    ABS --- ---
    NIKDAS: jedu tak 2x ročně něco delšího.
    M3 nechci/nemohu kvůli nízkému podvozku (cesta na chatu) a v práci jsme s nimi měli hodně reklamaci a starosti, být pravda novější jsou snad už celkem ok.
    MY pak spotřeba vlastně stejná jako ev6 co tak tuším
    IV0
    IV0 --- ---
    NIKDAS: Je k tomuhle nějaký relevantní zdroj informací? Slýchám to často, ale když mám možnost to porovnat (což bylo zatím 4x), tak Ioniq 6 vychází ve spotřebě plus mínus stejně jako Tesla 3. Tesla 3 je na menší spotřebu, když jede schovaná za kamionem rychlostí 87 km/h. Když se jede po dálnici 160 km/h dle GPS, s častým zrychlováním a rekuperačním brzděním, tak to vycházelo stejně nebo mírně lip pro Hyundai.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ABS: Nejrozšířenější 800V auta (Ioniq 5 a kia ev6) mají fakt vysokou spotřebu, a to obzvláště na dálnicích. Takže ve výsledku na nabíječkách strávíš stejně času jako s pomaleji nabíjecím úspornějším autem.

    Na dlouhé cesty je zatím nejvýhodnější Tesla. I se 400V architekturou nabíjí rychle, má nízkou spotřebu a v některých zemích na SCH jiné značky nesmí, takže má i největší výběr mezi nabíječkama.

    Já si původně podmínku 800V architektury taky kladl, ale pak přišly na trh auta s 200Kw nabíjením a naštěstí jsem z ní slevil.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Jak moc obcasnu?
    ABS
    ABS --- ---
    Příští rok budeme měnit rodinné auto RAV4 nejspíše za EV. Druhé auto máme EV již asi 6 let, také zkušenosti máme. Nicméně pokud uvažuji občasnou dlouhou cestu (Norsko Estonsko, Chorvatsko) a vlastnictví cca 5 let, mám si dát jako podmínku 800V architekturu? Zatím to vidím jako ano a 400v spíše jako anachronismus.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    VAG se začíná probírat?
    Volkswagen invests 200 million USD in China for in-house System-on-Chip development
    https://carnewschina.com/2025/11/05/volkswagen-invests-200-million-usd-in-china-for-in-house-system-on-chip-development/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    To jsou picusove...
    Rachel Reeves considering pay-per-mile tax for electric vehicles in budget | Motoring | The Guardian
    https://www.theguardian.com/money/2025/nov/06/electric-vehicles-pay-per-mile-tax-rachel-reeves-budget
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Renault Twingo

    bringing a smile to the streets | Renault Twingo E-Tech electric
    https://youtube.com/watch?v=_O2NDdZ37BQ


    Celq tiskovka je na LinkedIn
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KORKMAZ: kde? :)))
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    MISO: Dobře ty! Když vidím ty ceny u Čezu, hlavně 150 DC skoro za dvacku, tak tam by mělo být 1+1 zdarma spíš pravidlem :-D
    MISO
    MISO --- ---
    KORKMAZ: mne sa nieco podobneho stalo u CEZu: dal som to nabijat, po 15 minutach som skontroloval, jak to ide, auto sa nenabijalo, appka nic nehlasila, zjavne im to niekde spadlo. Dal som to znova a az to druhe nabijanie mi zauctovali. Diky CEZ :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Měl jsem teď zajímavý fail u stojanu PRE a ve výsledku asi nabíjel zadarmo.

    Přijel jsem, v appce to ukazovalo 1/2 volný. Ale nikde nikdo. Jedna zásuvka prostě nešla pustit ani čipem a ukazovalo to, že je obsazená, zkusil jsem druhou, tam to házelo v PRE appce fail, ale pak se to v autě chytlo. Odcházím si zaběhat (btw asi nejlepší věc jak zahnat nudu při nabíjení), po návratu auto požadovaně nabité. Pak přišla faktura na nula :-)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Xpeng reveals navigation-free driving and L4 Robo cars, Volkswagen named first partner
    https://carnewschina.com/2025/11/05/xpeng-reveals-navigation-free-driving-and-l4-robo-cars-volkswagen-named-first-partner/

    Xpeng officially introduced its second-generation VLA (Vision-Language-Action) model at the 2025 Xpeng Tech Day, announcing that it will be made open source for global commercial partners. VLA 2.0 forms the foundation for Xpeng’s next stage of intelligent mobility, covering vehicles, Robotaxi systems, robotics, and future flying cars.

    The model runs on Alibaba Cloud’s large-scale computing cluster, which currently features 30,000 GPUs and is set to expand to 50,000–100,000 GPUs next year. It uses a 720-billion-parameter architecture and undergoes full-chain updates every five days. VLA 2.0 enables independent scenario reasoning, allowing vehicles to respond to real-world situations such as hand gestures or traffic light changes. The system can recognise pedestrian signals, stop in response to a wave, and anticipate green-light transitions.

    Pilot rollout for pioneer users is scheduled for December 2025, with full deployment on Xpeng top-end ultra models, Xpeng P7 Ultra and Xpeng G9 Ultra, expected in the first quarter of 2026.

    In addition, Xpeng’s self-developed Turing AI chip has been officially selected for use in Volkswagen vehicles. This marks the sixth collaboration between the two companies, following earlier joint work on electrical architecture systems and ultra-fast charging networks.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    W_NOICE78: Jasně, ale já procházel jen aktuální události za posledních pár měsíců. Ta tajkaní baterka je už trochu zapadaná loňským sněhem.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KORKMAZ: taycan má problémy s pouch cells od LG.
    A taky s BMS.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Taycan má taky problém s trakční baterií.
    Porsche Recalls Over 27,000 Taycan EVs Because Of Battery Fire Risk
    https://insideevs.com/news/736702/porsche-taycan-battery-fire-recall/
    Porsche class action claims Taycan EVs have battery defect
    https://topclassactions.com/lawsuit-settlements/lawsuit-news/porsche-class-action-claims-taycan-evs-have-battery-defect/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KORKMAZ: dovolím si drobné OT, ale rapeX zní jako název seznamky od Elona :D #kecy
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KURE: Na tohle je dobrý koukat na US varování nebo ideálně DE svolávačky, ještě než to propadne to toho centrálního EU rapex systému.

    Aktuálně tam je z EV koutku třeba nefunkční kliky u Emachů (za posledních 5 let, takže asi všech), Polestaru 2 nefungují brzdy, a do trojky pak zatýká, hybridní stelantisy můžou zahořet při nabíjení, tesly 3/Y závada TMPS a otloukánek epace zase zlobí

    Co se VAG koncernu týče tak taycan má problém se vzduchovým podvozkem (ale to je mechanická věc z ICE panamery) a úplně nově je tam problém nabíjení na hybridní SUV Audi - nebezpečí přehřátí akumulátoru při nabíjení, je na to SW fix.
    KURE
    KURE --- ---
    KORKMAZ: jj presne proto se ptam, jestli to je proste smula, nebo je takovejch případů hodně. diky.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KURE: Těžko soudit, ale jeden člověk asi trend nedělá, kŕ ne aféru typu dieaselgate - to je spíš clickbait. Ta jeho tvrzení jsou trochu na vodě - udává tam jednu chybu z diagnostiky a k tomu pak mává papírem s TPI, ale neuvádí jeho číslo. Pak tam píše o změně výrobního procesu v 46. týdnu 2024, ale to nekoresponduje s údaji výrobce o nasazení nového dílu - to bývá z mé zkušenosti téměř 100% spolehlivé, včetně mega starých aut, lodí atd.

    Samozřejmě tam jsou nějaké modifikované battery packy, během výrobního cyklu jsem jich tam viděl cca 12-15 (neprocházel jsem to do detailu), ale je potřeba brát v úvahu, že auto se dodávalo v 8 verzích motorizace se 4 různýma akumulátorama, takže to asi vysvětluje valnou většinu těch rozdílných dílů.

    Jiná věc je pak přístup servisu, lépe řečeno výrobce. Většina battery packů VW jde ale na určité úrovni rozebrat a vyměnit jednotlivé, takže proto mu asi nechtějí vyměnit na první dobrou komplet baterii. Jestli se to dělá jinde, tak to úplně nemám zkušenost. Z poslední doby znám jen reklamaci tepelného čerpadla - vyměněno bez keců. To samé pak elektro topení u Volva.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam