• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: U nás bude pepa vrtal hnít na primě dokud nevymřou dnešní padesátníci.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Hello, tak se po 5 letech vracim do auditka :)

    Dnes jsem objednal novy Model Y, pokusim se jim prodat 7 lety Model 3 protiuctem.

    Slibili mi presun FSD ze stareho auta, a pokud bude nove dodane pred koncem roku tak jeste i 3 roky superchargingu v cene.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DAN_F: V tomhle s tebou souhlasím, i když je otázka, jestli to už taky není trochu mýtus. Ale o tom jsme se vůbec nebavili.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    W_NOICE78: U těch tradičních automobilek je teda pořád nějaká přidaná hodnota v té servisní síti a její kapacitě.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Tu sílu toho útlumu si netroufam jako laik posoudit (a ještě řekněme zvlášť svět, EU, CZ) a ideálně by se k tomu mohl odborně vyjádřit právě on nebo někdo další z branže...
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: Přesně tohle jsem včera slyšel, že tradiční auto-média už skoro umřela a nahradili je autoinfluenceři.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Obecně hodně těch EU auto novinářů jede anti-Tesla vendetu, protože Tesla na novináře kašlala a dost možná ještě kašle, nevím.

    Influencers s publikem v pohodě, těm půjčí auto klidně na 2 měsíce. A ostatně kazdy jednotlivec si jejich auto může půjčit zdarma na vyzkoušení přes web formulář proti číslu řidičáku.

    Mmch dneska leskly prodeje Mladého světa, 6tis real výtisků proti 45k udávaným. Protože tiskárna zveřejnila své pohledávky včetně detailu objednávek výtisků... Tudiz další čísla k tomu, že legacy media končí.

    Což je taky jedno, ti šikovni novináři najdou práci právě jako influencers, však viz Vaculík. Tak uvidíme, jestli Bobash taky neotočí. Už i teď je víc v klidu, progress vidím. Dřív to čistě hejtil, dneska jim dává šanci jako budget brandu, koukám 😊 (doufám že mu nekřivdim, možná si ho špatně vybavuji nebo s někým pletu).
    TOFI
    TOFI --- ---
    Ford v Česku spouští nový program. Elektromobil si můžete vyzkoušet více dní | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/ford-v-cesku-spousti-novy-program-elektromobil-si-muzete-vyzkouset-vice-dni-15572
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: Já taky netvrdím, že je Tesla nejlepší. Asi to každý vidí svojí optikou. Píšeš, že má Tesla strašnou ergonomii, ale v tom videu ji naopak chválí. CLA má nejmíň prostoru vzadu a u IM5 jsou zase sedáky hodně nízko. Srovnávat prémiové IM5 s levnými MG modely je mimo, protože je to úplně jiná třída. A IM5 má ovládání doslova převzaté od Tesly a ve videu sami říkali, že když už někdo kopíruje, měl by se inspirovat právě Teslou.
    Tesla je benchmark hlavně ve věcech, které u elektrického auta dávají největší smysl, tedy v poměru ceny, výkonu a efektivity. Všechno ostatní je buď zbytečně dražší, nebo technicky slabší.
    Neříkám, že CLA je špatné auto, jen pro mě nemá žádnou přidanou hodnotu za tu cenu. Pro tebe to ale smysl mít může, protože je to víc klasické auto, je pohodlné a ovládáním ti sedí víc. U Tesly si většinou nemusíš nic nastavovat a všechno prostě funguje, ale když už něco měnit potřebuješ, může ti to připadat horší než u CLA.

    A ještě mě zajímá, jaké konkrétní věci podle tebe Tesle za ty peníze chybí a co tě Tesla nutí používat, co by se podle tebe používat nemělo.
    Ještě ta svíticí LED maska je taky pěkně kolotočářská. 😉
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Možná jsem zase 100 let za opicema ale koukám že v Kauflandu mají nově i Eon. Někde jen to a někde v kombinaci s ČEZem. Takže trochu chaos, ale na to jsme přece při veřejném nabíjení úplně zvyklí 😄
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: A on někdo říká, že si musí všichni koupit Mercedes? Tesla má svoje místo jako budget brand, kterej jede maximum funkčnosti za minimum ceny. Mercedes má svoje místo jako řešení pro lidi, co chtějí "něco navíc".
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a preto je mercedes produkt pre starsie generacie, ktorym ten gycovy vzhlad tolko nevadi, lebo vyrastali v inom prostredi, ale to uz je vec osobneho vkusu
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: Proč bych si za něco připlácel, když to vůbec nepotřebuju?
    A proč bych si kupoval levnější auto, když má dražší provoz a ve výsledku nabíjí úplně stejně rychle, i když to na papíře vypadá líp?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: To nevím, ale když se zeptáš, jak dělá prase, tak zachrochtá.

    A ten interiér je přeplácanej, ale dá se poskládat tak, aby působil docela luxusně, což u Tesly nejde. A hlavně tu srovnáváme low-cost masovej produkt, kterej je elektrickou obdobou Fordu T, s Mercedesem, u kterýho je jedna z hlavních přidaných hodnot, že si tam můžeš naporoučet cokoliv chceš.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    A jestlipak v Merglu funguje "open butthole" na otevření nabíjecího portu? Po CLA jsem pokukoval, ale ten interiér je fakt odpornej...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    "mam hlad" funguje aj v tesle, akurat teda musis po anglicky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Tesla je lowcost a je to na ní všude vidět, ani ne tak zpracováním (na kvalitu si nelze moc stěžovat), ale tím, že tam prostě nejsou věci, který stojí peníze. A ergonomicky je Tesla pořád tragédie.

    Naopak Mercedes (a samozřejmě BMW, Audi a podobně, třeba i Renault) jsou nedostižný (zejména pro Teslu, ale i pro Číňany) v tom, jak příjemně se to používá.

    Tesla má aspoň přehledný a logický infotainment, problém je jen v tom, že ho člověka nutí používat i na věci, na který by se fakt používat neměl. Číňani se snaží kombinovat infotainment a HW ovládací prvky, ale nemají vůbec zkušenost s tím, jak to udělat, aby to bylo příjemný pro člověka, ať už je to UX v infotainmentu nebo ergonomie toho zbytku.

    A pak tu jsou věci jako že tomu Mercedesu řekneš "mám hlad, chci do Mekáče" a on to pochopí a dá ti ho do navigace.

    Z týhle trojice jsem nejezdil s IM5, ale jezdil jsem jinýma MG a všechny do jednoho byly naprosto příšerný. Naopak CLA je za mě v tuhle chvíli špička ve svojí kategorii a nejspíš jí zůstane do příchodu BMW i3 nebo možná Audi A4 e-tron.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: Tady je vidět, že Tesla je pořád benchmark, konkurence ji sice už dohnala, ale vždy jen za cenu vyšší ceny nebo horší efektivity. Nejvíc se mi líbí design exteriéru IM5, ale interiér má podle mě nejlepší Tesla. Interiér v CLA mi přijde trochu „kolotočářský“.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla isn't taking orders for Model S and X in Europe anymore | Mashable
    https://mashable.com/article/tesla-model-x-model-s-europe-orders
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NEW Tesla Model 3 vs Mercedes CLA vs MG IM5 review! | What Car?
    https://www.youtube.com/watch?v=HYJ4B9zRmK0
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam