• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Tak to, co jsi sdílel, byl What Car?, jedno z nejtradičnějších automédií.

    Ale ano, je to dost jak píše LAUNCHER:, tradiční média tak, jak fungovala posledních 20 let (tedy weby) mají problém, ale to měly už od začátku – co to přestaly bejt časopisy. Fungovat zůstanou ty nejlepší, který často zůstaly fungovat i jako papírový časopisy, což je jeden z mála způsobů, jak se na tom dají ještě vydělat peníze.

    Jinak se to přelívá spíš do videí, protože lidi jsou líní číst. Web je teď trochu problematický médium, protože se blbě monetizuje a klesá mu návštěvnost.

    U nás je to ještě specifický tím, že část motoristických "tradičních médií" (ve smyslu webu) jsou hobbíci nebo jednomužný redakce, což jsou v podstatě influenceři reálně. Věci jako Autojournal nebo Auto-mania jsou prostě jeden týpek, můj bývalej web Autíčkář.cz je sice parta lidí, ale furt to dělají víceméně všichni zadarmo.

    Je ale vidět, že třeba na novinářských prezentacích je čím dál větší poměr influencerů a třeba technologických médií, vedle tradičních redakcí. Ale taky se to střídá podle toho, co je to za auta. U elektromobilů víc, na něčem jako okruhový ježdění s AMG jsou víc "tradiční".

    Jinak já v tuhle chvíli nejsem úplně "tradiční automobilový novinář", protože kombinuju to, že jsem sice motoristický novinář v tradičním médiu, ale to médium není tradičně motoristické (Wired.cz) a web + videa, který dělám na sebe, což mě posouvá částečně mezi influencery nebo tak něco.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: P.S.:
    S tím influencerstvím mi to jde pomalu, na sledovanost videí od Vaculíka pořád nemám, ale pracuju na tom, už jsem na cca úrovni videí Garáž.cz, typicky.

    Ale je to zatím hobby vedle Wiredu a normální práce, takže to jde zvolna :)

    Vojta Dobeš (@ptejtesevojty) • Instagram photos and videos
    https://www.instagram.com/ptejtesevojty/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: To tvrdit můžou, já tvrdím něco jinýho.

    Jinak IM5 může být prémiový MG ale to je Cyberster zcela určitě taky a to je naprosto příšernej krám.

    LAUNCHER: Tesla novinářům auta normálně půjčuje na týdenní test, stejně jako všichni ostatní. Aspoň teda u nás. Delší zápůjčky moc nedělá nikdo.

    A většina novinářů, se kterýma se znám, vidí Teslu podobně jako já – byli naprostí průkopníci a dlouho zdaleka nejlepší na trhu elektromobilů, ale nejdřív ty auta byly strašný jízdně (což napravil Highland/Juniper) a dodnes jsou strašný ergonomicky, protože narvat všechno na jeden displej, byť s povedeným UX, je uživatelsky nepříjemný a jak se ukazuje, tak i nebezpečný.

    Nikdy jsem Teslu jen nehejtil, vždycky jsem říkal, že minimálně v určitých kategoriích je to jasná volba – do cca 2021 to byla jasná volba v nových autech, teď už je spousta alternativ, který považuju za lepší, byť pořád chápu důvody, proč si koupit TM3 nebo TMY (TMS nebo TMX jsou vykopávky, to smysl nedává a taky v EU končí). Jen je spousta dalších značek, které umí nabídnout věci, které Tesla neumí, byť obvykle zase neumí něco jiného.

    Nic jako "nejlepší elektromobil" neexistuje, stejně jako neexistuje nejlepší auto.

    Je dost lidí, pro který bude super volba CLA, a je pořád dost lidí, pro který bude super volba TM3. O IM5 se nebudu vyjadřovat, tím jse mnejel.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: Přesně tohle jsem včera slyšel, že tradiční auto-média už skoro umřela a nahradili je autoinfluenceři.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Obecně hodně těch EU auto novinářů jede anti-Tesla vendetu, protože Tesla na novináře kašlala a dost možná ještě kašle, nevím.

    Influencers s publikem v pohodě, těm půjčí auto klidně na 2 měsíce. A ostatně kazdy jednotlivec si jejich auto může půjčit zdarma na vyzkoušení přes web formulář proti číslu řidičáku.

    Mmch dneska leskly prodeje Mladého světa, 6tis real výtisků proti 45k udávaným. Protože tiskárna zveřejnila své pohledávky včetně detailu objednávek výtisků... Tudiz další čísla k tomu, že legacy media končí.

    Což je taky jedno, ti šikovni novináři najdou práci právě jako influencers, však viz Vaculík. Tak uvidíme, jestli Bobash taky neotočí. Už i teď je víc v klidu, progress vidím. Dřív to čistě hejtil, dneska jim dává šanci jako budget brandu, koukám 😊 (doufám že mu nekřivdim, možná si ho špatně vybavuji nebo s někým pletu).
    TOFI
    TOFI --- ---
    Ford v Česku spouští nový program. Elektromobil si můžete vyzkoušet více dní | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/ford-v-cesku-spousti-novy-program-elektromobil-si-muzete-vyzkouset-vice-dni-15572
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: Já taky netvrdím, že je Tesla nejlepší. Asi to každý vidí svojí optikou. Píšeš, že má Tesla strašnou ergonomii, ale v tom videu ji naopak chválí. CLA má nejmíň prostoru vzadu a u IM5 jsou zase sedáky hodně nízko. Srovnávat prémiové IM5 s levnými MG modely je mimo, protože je to úplně jiná třída. A IM5 má ovládání doslova převzaté od Tesly a ve videu sami říkali, že když už někdo kopíruje, měl by se inspirovat právě Teslou.
    Tesla je benchmark hlavně ve věcech, které u elektrického auta dávají největší smysl, tedy v poměru ceny, výkonu a efektivity. Všechno ostatní je buď zbytečně dražší, nebo technicky slabší.
    Neříkám, že CLA je špatné auto, jen pro mě nemá žádnou přidanou hodnotu za tu cenu. Pro tebe to ale smysl mít může, protože je to víc klasické auto, je pohodlné a ovládáním ti sedí víc. U Tesly si většinou nemusíš nic nastavovat a všechno prostě funguje, ale když už něco měnit potřebuješ, může ti to připadat horší než u CLA.

    A ještě mě zajímá, jaké konkrétní věci podle tebe Tesle za ty peníze chybí a co tě Tesla nutí používat, co by se podle tebe používat nemělo.
    Ještě ta svíticí LED maska je taky pěkně kolotočářská. 😉
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Možná jsem zase 100 let za opicema ale koukám že v Kauflandu mají nově i Eon. Někde jen to a někde v kombinaci s ČEZem. Takže trochu chaos, ale na to jsme přece při veřejném nabíjení úplně zvyklí 😄
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: A on někdo říká, že si musí všichni koupit Mercedes? Tesla má svoje místo jako budget brand, kterej jede maximum funkčnosti za minimum ceny. Mercedes má svoje místo jako řešení pro lidi, co chtějí "něco navíc".
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a preto je mercedes produkt pre starsie generacie, ktorym ten gycovy vzhlad tolko nevadi, lebo vyrastali v inom prostredi, ale to uz je vec osobneho vkusu
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: Proč bych si za něco připlácel, když to vůbec nepotřebuju?
    A proč bych si kupoval levnější auto, když má dražší provoz a ve výsledku nabíjí úplně stejně rychle, i když to na papíře vypadá líp?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: To nevím, ale když se zeptáš, jak dělá prase, tak zachrochtá.

    A ten interiér je přeplácanej, ale dá se poskládat tak, aby působil docela luxusně, což u Tesly nejde. A hlavně tu srovnáváme low-cost masovej produkt, kterej je elektrickou obdobou Fordu T, s Mercedesem, u kterýho je jedna z hlavních přidaných hodnot, že si tam můžeš naporoučet cokoliv chceš.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    A jestlipak v Merglu funguje "open butthole" na otevření nabíjecího portu? Po CLA jsem pokukoval, ale ten interiér je fakt odpornej...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    "mam hlad" funguje aj v tesle, akurat teda musis po anglicky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Tesla je lowcost a je to na ní všude vidět, ani ne tak zpracováním (na kvalitu si nelze moc stěžovat), ale tím, že tam prostě nejsou věci, který stojí peníze. A ergonomicky je Tesla pořád tragédie.

    Naopak Mercedes (a samozřejmě BMW, Audi a podobně, třeba i Renault) jsou nedostižný (zejména pro Teslu, ale i pro Číňany) v tom, jak příjemně se to používá.

    Tesla má aspoň přehledný a logický infotainment, problém je jen v tom, že ho člověka nutí používat i na věci, na který by se fakt používat neměl. Číňani se snaží kombinovat infotainment a HW ovládací prvky, ale nemají vůbec zkušenost s tím, jak to udělat, aby to bylo příjemný pro člověka, ať už je to UX v infotainmentu nebo ergonomie toho zbytku.

    A pak tu jsou věci jako že tomu Mercedesu řekneš "mám hlad, chci do Mekáče" a on to pochopí a dá ti ho do navigace.

    Z týhle trojice jsem nejezdil s IM5, ale jezdil jsem jinýma MG a všechny do jednoho byly naprosto příšerný. Naopak CLA je za mě v tuhle chvíli špička ve svojí kategorii a nejspíš jí zůstane do příchodu BMW i3 nebo možná Audi A4 e-tron.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: Tady je vidět, že Tesla je pořád benchmark, konkurence ji sice už dohnala, ale vždy jen za cenu vyšší ceny nebo horší efektivity. Nejvíc se mi líbí design exteriéru IM5, ale interiér má podle mě nejlepší Tesla. Interiér v CLA mi přijde trochu „kolotočářský“.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla isn't taking orders for Model S and X in Europe anymore | Mashable
    https://mashable.com/article/tesla-model-x-model-s-europe-orders
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NEW Tesla Model 3 vs Mercedes CLA vs MG IM5 review! | What Car?
    https://www.youtube.com/watch?v=HYJ4B9zRmK0
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ELIJEN: Tohle je populární mýtus. Ve skutečnosti novější auta jen drtí částice na mnohem jemnější velikost, kterou už měřáky nehlídají.
    Takže to jakoby vypadá, že "čistí vzduch", přestože ho zamořují mnohem toxičtějšími částicemi…
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ELIJEN: Tomu bych se vůbec nedivil.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    W_NOICE78: Slyšel jsem, že nabízí opravdu mizerné částky i za Tesla vozy. Zkusil jsem nechat nacenit svuj Model 3, tak uvidíme:)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ⚠️ Tesla Trade-in je nyní k dispozici v Česku! ⚠️

    Váš vůz vezmeme na protiúčet (ano, i ne-Tesla auto) a odečteme cenu výkupu z pořizovací ceny 💰

    Pak už jen přijedete se starým autem a odjedete s Teslou ⚡⚡⚡

    Všechno funguje extra jednoduše přes aplikaci Tesla ✅
    https://x.com/Adrian_Smrcek/status/1992093551266779475
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Dnes som musel na tm3 pouzit rucne tahlo na uvolnenie nabijacieho portu, pasol som sa 2,5h na pomalej AC nabke, teplota okolo 2 stupnov, tak to neslo odomknut, nasiel som, ze to moze takto blbnut pri nizkych teplotach, ale este ani nemrzne
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: Uvidíme... Každopádně úžasný a bojují za nás všechny 👍
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam