• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    BOBASH: Co je špatný na tom Cybesteru kromě těch nesmyslných dveří? Na obrázkách nevypadá tak strašně..
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH:
    Mercedes/BMW… nejsou o málo dražší, jsou o dost dražší než Tesla. A ještě nezapomeň na dražší servis a náhradní díly.
    Kolikrát si během jízdy potřebuješ nastavovat zrcátka?
    Klimatizaci a ventilaci si nastavíš z volantu.
    V nedávném updatu máš Scroll Wheel Customization:
    Tesla Update 2023.12: A look at Steering Wheel Customization and Text Size Adjustments
    https://www.notateslaapp.com/software-updates/upcoming-features/id/1336/tesla-update-2023-12-a-look-at-steering-wheel-customization-and-text-size-adjustments
    Když to někdo z novinářů nesleduje, tak to neví.
    „Absence jakéhokoli zobrazení informací před řidičem“ – podívej se na Aliexpress, co si můžeš koupit do Tesly.
    Existuje S3XY Commander a další řešení…
    A ještě jsem nezmínil aplikaci a ovládání Tesly na dálku. To by koncern bral všema deseti, kdyby jim to fungovalo takhle dobře.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KORKMAZ: Jen do určité míry.

    Servisu Tesly hodně přibylo. Měnil jsem čelní sklo na TMYP, druhý den ho měli v ČB.

    Tesla díly koupí libovolný servis podle rozpisu na eshopu. Jiné automobilky tohle nemají.

    Random autorizovaný servis (nebo jakýkoliv jiný) btw nechceš, to je o život, v jakém stavu někteří ta auta předají. Je toho plný web, snad nemusím vysvětlovat.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Netušíte o kolik cm je Juniper širší a delší nez původní model 3? Na netu se nachází spousta různých rozměrů pro každé auto že jsem z toho jelen
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: Za mě - v TMYP mi chybí, řazeno dle důležitosti od nejvíc po nejméně:

    1) 150 kWh baterie
    2) FSD
    3) Mnohem víc kamer včetně možnosti birds eye view
    4) Natáčená zadní náprava jako na Cybertruck
    5) Vzduchove odpruzeni včetně možnosti měnit světlou výšku
    6) Integrace s Waze daty (pozor, ne pouze Waze na mobilu - chci vidět kam naviguje auto, ne kam naviguje telefon)
    7) Masáže

    Fyzicke ovladače mi v Tesle zcela vyhovují. Za jízdy na display nesahám, vše mám nastaveno na automatiku. Většina lidí co znám to má po vyzkoušení stejne, ostatně lidi si kupují více IKEA a iPhony než barokní nábytek a tlacitkače.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Co Tesle chybí a co tě nutí dělat, co by se nemělo – a čím se mimochodem velmi inspirovaly tradiční automobilky, protože jim to přišlo cool, a teď zase obracejí, protože zjistily, že to nefunguje:

    – Ovládání všeho z dotykového displeje. Klimatizace, ventilace, zrcátka, nastavení úplně čehokoliv. Už je i studiema prokázaný, že to je dokonce nebezpečný.
    – S tím spojená absence fyzických ovladačů na základní věci. Ideálně bys měl být schopen ty věci, který za jízdy děláš nejčastěji (ovládání klimatizace, audia, základního nastavení auta atd.) být schopen ovládat poslepu na volantu nebo někde na středovým tunelu/palubce, fyzickým tlačítkem nebo ovladačem.
    – Absence jakéhokoliv zobrazení informací před řidičem. Head-up, palubní deska, cokoliv takového.

    Pak z toho, co není nutný, ale velká část lidí to chce, nějaká úroveň personalizace. Tesla má asi dva interiéry a pět barev? Tak něco? Jako Model T.

    Což bylo všechno překousnutelný, když na trhu neexistovaly v daný kategorii auta s odpovídajícím dojezdem. Když si můžeš o relativně málo dráž koupit Mercedes s mnohem větším dojezdem (byť na papíře bude rozdíl asi o něco menší než ve WLTP, podle toho co mi to ukazovalo v praxi), tak je pozice Tesly složitější.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    DAN_F: V tomhle je nejlepší VW/škoda. Koupíš si auto v naději, že právě servis máš na každym rohu.

    Jenže v současné době jsou ty SW bugy na takový úrovni, že záruční servis jede podle úplně jiného harmonogramu než klasický - klasika třeba do dvou týdnů, záruka třeba dva tři měsíce a když tam voláš, tak v povzdálí slyšíš tiché vzdychnutí technika (neeeee). Pak tam auto hodíš, týden dva tři na to čumí, neví nic, odpojí přitom baterku, vymažou diag log a vrací s tím, že to máš sledovat a že se určitě vrátíš.

    Jenže lidi jim to normálně žerou, protože plebs je rád, že infotainment už se aspoň neseká a můžeš si normálně zatopit, což byl právě velkej problém jak přišli s tou revoluční konektivitou po představení golfa 8 a pak to postupně kaskádovali dále .

    Sem to asi trochu nepatří, protože ty faily nejsou primárně v EV části, ale v asistentech, senzorech a konektivitě. Takový částečný řešení je jezdit na servis do civilizace DE/AT, tam mají mnohem větší vůli měnit namátkově ne úplně laciné díly jako volanty, sedačky, GPS, e-call...

    Takže ano, výhoda je pozáruční neznačkový servis (opět hlavně non EV) a opravy mechaniky po bouračce, ale jinak blízkej servis a jeho začlenění do lokálního auto landu (bohužel i do party úplně dementních vývojářů) nemusí být výhodou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Tak to, co jsi sdílel, byl What Car?, jedno z nejtradičnějších automédií.

    Ale ano, je to dost jak píše LAUNCHER:, tradiční média tak, jak fungovala posledních 20 let (tedy weby) mají problém, ale to měly už od začátku – co to přestaly bejt časopisy. Fungovat zůstanou ty nejlepší, který často zůstaly fungovat i jako papírový časopisy, což je jeden z mála způsobů, jak se na tom dají ještě vydělat peníze.

    Jinak se to přelívá spíš do videí, protože lidi jsou líní číst. Web je teď trochu problematický médium, protože se blbě monetizuje a klesá mu návštěvnost.

    U nás je to ještě specifický tím, že část motoristických "tradičních médií" (ve smyslu webu) jsou hobbíci nebo jednomužný redakce, což jsou v podstatě influenceři reálně. Věci jako Autojournal nebo Auto-mania jsou prostě jeden týpek, můj bývalej web Autíčkář.cz je sice parta lidí, ale furt to dělají víceméně všichni zadarmo.

    Je ale vidět, že třeba na novinářských prezentacích je čím dál větší poměr influencerů a třeba technologických médií, vedle tradičních redakcí. Ale taky se to střídá podle toho, co je to za auta. U elektromobilů víc, na něčem jako okruhový ježdění s AMG jsou víc "tradiční".

    Jinak já v tuhle chvíli nejsem úplně "tradiční automobilový novinář", protože kombinuju to, že jsem sice motoristický novinář v tradičním médiu, ale to médium není tradičně motoristické (Wired.cz) a web + videa, který dělám na sebe, což mě posouvá částečně mezi influencery nebo tak něco.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: P.S.:
    S tím influencerstvím mi to jde pomalu, na sledovanost videí od Vaculíka pořád nemám, ale pracuju na tom, už jsem na cca úrovni videí Garáž.cz, typicky.

    Ale je to zatím hobby vedle Wiredu a normální práce, takže to jde zvolna :)

    Vojta Dobeš (@ptejtesevojty) • Instagram photos and videos
    https://www.instagram.com/ptejtesevojty/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: To tvrdit můžou, já tvrdím něco jinýho.

    Jinak IM5 může být prémiový MG ale to je Cyberster zcela určitě taky a to je naprosto příšernej krám.

    LAUNCHER: Tesla novinářům auta normálně půjčuje na týdenní test, stejně jako všichni ostatní. Aspoň teda u nás. Delší zápůjčky moc nedělá nikdo.

    A většina novinářů, se kterýma se znám, vidí Teslu podobně jako já – byli naprostí průkopníci a dlouho zdaleka nejlepší na trhu elektromobilů, ale nejdřív ty auta byly strašný jízdně (což napravil Highland/Juniper) a dodnes jsou strašný ergonomicky, protože narvat všechno na jeden displej, byť s povedeným UX, je uživatelsky nepříjemný a jak se ukazuje, tak i nebezpečný.

    Nikdy jsem Teslu jen nehejtil, vždycky jsem říkal, že minimálně v určitých kategoriích je to jasná volba – do cca 2021 to byla jasná volba v nových autech, teď už je spousta alternativ, který považuju za lepší, byť pořád chápu důvody, proč si koupit TM3 nebo TMY (TMS nebo TMX jsou vykopávky, to smysl nedává a taky v EU končí). Jen je spousta dalších značek, které umí nabídnout věci, které Tesla neumí, byť obvykle zase neumí něco jiného.

    Nic jako "nejlepší elektromobil" neexistuje, stejně jako neexistuje nejlepší auto.

    Je dost lidí, pro který bude super volba CLA, a je pořád dost lidí, pro který bude super volba TM3. O IM5 se nebudu vyjadřovat, tím jse mnejel.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Konkrétně pro zatím nezkušené Tesla kolegy. Tady máte slip start. Pozor, toto nenahrazuje ani řetězy při cestě do horských oblastí, ani specializované pneu do sněhu při provozu vozidla v Norsku.

    KURE
    KURE --- ---
    LAUNCHER:
    Martin Vaculík zjišťuje, jak jezdit v zimě s elektromobilem. To zas bude diskuse…
    https://www.youtube.com/watch?v=zBDi4CKzdNg



    zajimava věc, ktera nemusi každýmu dojít, v elektromobilu se zaplou rekuperaci sundání nohy z plynu = brždění.
    To neni uplně věc, kterou člověk chce dělat když mu jde auto do smyku.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Vážení, protože nám začala zima, apeluji na Vás:

    1) Zimní pneu.

    2) Nemrznoucí směs do ostřikovače.

    3) Vyzkoušet na zasněženém parkovišti, at trošku víme co čekat.

    4) To auto něco váží, většinou hodně. To je krásný, že ho snadno rozjedeme (soudím podle mojí TMYP na fancy pneu). Ale budete taky muset brzdit. Může se Vám stát, že budete na kluzkém povrchu brzdit tzv "rozjetý tanker".

    5) Řídíči i chodci (a děti) kolem Váš dělají chyby. Myslete na to a nechte tam prostor na nějakou toleranci. Ohleduplnost.

    6) Nemusíme být někde první. Musíme tam ale dojet celí.

    Děkuji moc ♥️
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MESTREY_: Podle směru odlétávání sněhu od předních pneu tam má zpátečku, tlačí se někam dozadu.

    Možná se tlačí proti zapuštěnému nebo těžkému předmětu za ním, ale nechci spekulovat a hlavně je to jedno.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MESTREY_: nemá letňáky? vzorek mi přijde plný sněhu.
    KURE
    KURE --- ---
    MESTREY_: prijde mi, že řidič je debil.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    We Tried To Crash Into A Self Driving Tesla
    https://www.youtube.com/watch?v=U2nGKk9JVL4&pp=ugUEEgJlbg==
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Buď rád, že jsi těch jeho keců ušetřen. Už tady jednou proběhl, bohužel JYRKův obrázek už neexistuje [LAUNCHER @ Elektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌]
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Nevím o co jde, ale děsí mě to 😊😊
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam