• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Pry stala šílený peníze platforma a nenaplnilo to očekávání.

    Ale ty auta jsou dost možná v pohodě, netuším. Já jsem to úplně vypustil a nikdo kolem mě to ani nekoupil, ač teď dělám hodně AT.

    Přišla mi v pohodě ta velká EV Audina i majitel je spoko. Hele na mě je to moc, ale nic proti gustu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: V čem má MB problém? O CLA uvažuju až odejde I-Pace, ale odrazuje mě ten kolotočářskej vzhled.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: Kamarád přešel z BMW M3 na Tesla, tvrdí že je s tím rychlejší na okresce i okruhu. Akorát nadává na baterii a přehodil brzdy na aftermarket.

    Ostatně:

    INSANE SPEED! Modified Tesla Model S Plaid Track Pack! // Nürburgring
    https://youtu.be/m4uJFpoR6Q0?si=iQ9KbZW982JDhUc1
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Btw, naprosto neironickej dotaz. V tom Mercedesu jsou 2 budiky. Jeden bude rychlost a k cemu je ten druhej?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Ja za jizdy ladim jen a pouze audio. Vse ostatni je automatika. Ten post nechapu.

    To kdyz uz se podivam na ten odpornej 3 displejovej barevnej cirkus, co nabizi Mercedes a jeste k tomu si primyslim HUD, tak vlastne nevim, v cem se spis nabouram kvuli ergonomii:)
    https://www.mercedes-benz.cz/passengercars/models/saloon/cla-electric/overview.html#interior
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: 1) Tesla - IMHO to zase roste, protože naběhla výroba Y refresh.

    Q3 2024: 462,890
    Q3 2025: 497,099

    2) Naopak mě zaráží ten Tebou chváleny Mercedes, od lidí slyším že mají hrozný průšvih, ale detail nevím a neřeším, jsem spoko s T.

    Klidně může být, že jen nikoho nezajímá, takže sice auto dobrý, ale víš jak...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: LOPIK: Stručnej seznam:

    – Mizerně naladěnej podvozek. Je to dobrý jako cruiser na hladký silnici, jakmile se snažíte s tím jezdit jako se sporťákem, je to divně nejistý, rozevlátý a upřímně jsem v tom měl strach. Porsche Macan je mnohem sportovnější auto než tohle.
    – NAPROSTO zoufalá ergonomie. Na Teslu nadávám, protože nemá tlačítka a má jen displej, ale ten displej má zase skvělý UX a dá se s tím žít. MG má ČTYŘI displeje, na každým je něco jinýho, rozdělení funkcí mezi ty displeje není úplně logický a nedá se zapamatovat. Dva z těch displejů (vlevo a vpravo od palubky) nejsou ze třetiny vidět přes volant a tak z půlky až 2/3 (já mám hubený ruce) když držíš volant. Abys viděl třeba čas dojezdu na navigaci, musíš pohnout hlavou.
    – Kreténský dveře. Můj syn je zbožňoval, ale jemu je dva a půl. Začnou tě srát ve chvíli, kdy poprvé budeš potřebovat rychle otevřít auto, nasednout a odjet. Jdou otevřít jen elektricky a trvá to strašně dlouho.
    – Spotřeba. Reálnej dojezd 300-350 km.

    A na závěr to hlavní – cena. Stojí to 1,8 milionu. To bude na dostřel od elektrickýho Porsche Boxster, kterej bude nesrovnatelně lepší auto. Tohle má horší jízdní vlastnosti než Enyaq, jako sporťák se to jen tváří a na to, co to je, je to hrozně drahý.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Tohle je mimochodem taky zásadní výhoda Tesly a důvod, proč bych pořád přemýšlel o jetý TM3. Z hlediska nezávislého servisu je to podle všech lidí, se kterýma jsem mluvil, fakt o hodně lepší než tradiční značky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: Změnila se délka, kvůli nárazníku (o 26 mm) a výška o pár mm kvůli podvozku. Šířka je stejná, protože všechno, co je na tom autě plechový, je identický. Nejspíš i půjde přestavět preFL na Highlanda.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Hele já jsem loni vážně přemýšlel o tom, že si koupím jetou TM3, protože prostě na trhu ojetých EV za půl mega je to bezkonkurenční nabídka. V tý době nic lepšího na trhu nebylo.

    Kdybych měl dát za novou TM3 LR 1,3 milionu, tak radši dám 1,5 milionu za Mercedes. Furt chápu, proč si někdo koupí tu Teslu, ale už jsou alternativy. To dřív nebylo a proto prodeje Tesly klesají, protože poslední roky inovuje pomaleji než konkurence a ta jí dohání.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Já hodnotím auto tak, jak si ho můžu koupit z fabriky. Odmítám si do novýho auta kupovat shit z Aliexpressu nebo i SEXY buttons. Takže vím, že to existuje, vím, že je to řešení, ale to už si radši koupím auto, který už to má od začátku.

    W_NOICE78: Nejprodávanější auta byly Tesly proto, že nabízely nejlepší spotřebu a dojezd v kombinaci s nejlepším poměrem cena/výkon.

    To přebilo fakt, že pro většinu lidí je ergonomie Tesly spíš nepříjemná, vyloženě vyhovuje jen technonadšencům, kteří už ale tu Teslu většinou mají. Člověka, kterej si doteď kupoval Superby, na Teslu většinou moc nepřekecáš a půjde si radši než TMY koupit Enyaq, kterej dělá to samý za podobný peníze, v něčem hůř, v něčem líp, ale blíž k tomu, na co je majitel Škodovky zvyklej.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LAUNCHER: mne v TM3 chyba pouzitelna klimatizacia, doteraz sa mi to nepodarilo nastavit tak, aby mi to vyhovovalo vo vsetkych situaciach

    LAUNCHER: svojmu servisakovi zverim akurat take tie mechanicke veci, do elektriky by som ho nenechal hrabat, predsalen chcem k nemu na servis jazdit este aj v buducnosti a nechcem, aby ho zabil nejaky neodborny zasah do HV okruhu :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIGHTHUNTER: Faktor „cool“ tam určitě hraje roli, Musk tomu pomáhá a v Číně je Tesla vnímaná i jako určitý protest proti establishmentu.
    Ale to samo o sobě z auta neudělá nejprodávanější model na světě. Kdyby Tesla technicky nestála za nic, tak by se hype dávno vytratil, stejně jako u spousty jiných značek.

    To, co ji drží na špici, je kombinace efektivity, softwaru, jednoduchosti, provozních nákladů a nabíjecí sítě. To není o tom, že je „cool“, ale o tom, že to reálně funguje nejlépe. O to mi jde, ne o to jestli má značka kolem sebe nějaký vibe.

    A to jsem vůbec nemluvil o FSD.
    JANOS
    JANOS --- ---
    LAUNCHER: Excellent!

    Takze delka: +9.5cm Juniper oproti prvni trojce. (Oproti Highlanderu jen +7cm)
    Sirka se zrcatky: +4cm
    Sirka bez zrcatek: +7cm
    Vyska: +18cm
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JANOS: LAUNCHER: Na tohle je úplně nejlepší tento web, zadáš značku, model, rok a můžeš porovnat naprosto všechny rozměry, včetně vizualizace


    Compare car design and dimensions in a Virtual Showroom
    https://www.carsized.com/en/
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    W_NOICE78: to, že je něco nejprodávanější neznamená, že je to nejlepší...
    Braník je jedno z nejprodávanějších lahvových piv a myslíš, že je to nejlepší pivo, jaké si můžeš koupit? Nebo, že McDonald je nejlepší restaurace? Neni ani zdravá, ani levná, ale má kolem sebe prostě něco jako Tesla mezi autama a lidi to chtějí, přestože se dají najít lepší :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JANOS: Tady máš pro model 3, roky 2017-2023. Fakt mají všechno krásně online 👍

    https://www.tesla.com/ownersmanual/2017_2023_model3/en_us/GUID-56562137-FC31-4110-A13C-9A9FC6657BF0.html
    JANOS
    JANOS --- ---
    LAUNCHER: Menili se rozmery Modelu 3 za tech 7 let? Tento manual je asi pro Highland/Juniper
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KORKMAZ: Jo, no. Psal jsem tu v kontextu MEB asi 3 roky zpátky, že není dobré si kupovat HW produkt se SW problémy a příslibem jejich vyřešení do budoucna :) Technikům to vůbec nepřeju, protože jsou v pozici, kdy by měli jakože opravovat něco, co z jejich pozice ale mnohdy ani opravit nejde, protože problém není třeba v samotné jednotce, která nedělá to, co má, ale v tom, jak je to "poskládané dohromady" a jak to spolu komunikuje.

    W_NOICE78: Dobrou aplikaci koncern bude mít, ale až s tou novou platformou od Rivianu :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam