• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Tejden jsem tím jezdil, kdybych napsal skutečně upřímně, co si o tom myslím, tak riskuju ban, protože tohle je SFW auditko.

    Takže velmi eufemisticky napíšu, že ceník toho auta mi přijde jako dobrej námět na stand-up, jízdní vlastnosti (zejména totální neschopnost podvozku vyrovnat se s brutálním výkonem 150 koní, takže to furt hrabe) by u levnýho americkýho auta v roce 1985 vyvolaly udivené pozdvižení obočí, jestli to někdo myslí vážně, a ergonomie a ovládací prvky jsou řešené s veškerou genialitou člověka, který dosud navrhoval čínský kopie Gameboyů a auto poprvé řídil v rámci školení po nástupu do automobilky, což bylo před půl rokem.

    Navíc to v době testu (loni) stálo o 100 tisíc míň než BMW iX1, což je auto srovnatelný velikosti a dojezdu, ale zhruba o tolik lepší, o kolik by člověk čekal u rozdílu mezi německou prémií a čínským low-costem. Kdyby to MG stálo půlku než to BMW, tak by poměr cena/výkon začínal bejt trochu podobnej.

    Dneska je to MG dražší alternativou ke Škodě Elroq, oproti který by to furt mělo stát půlku, protože Elroq bude nejspíš lepší než to BMW.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Elroq je Enyaq s kratším kufrem, proto je v něm přesně stejně místa jako v Enyaqu.

    R_U_SIRIOUS: Problém Aptery je, že se "připravuje do výroby" a "příští rok bude vyrábět" už asi 10 let.

    PEPAZZ: Každej nepotřebuje SUV, ale většina rodin potřebuje kombík nebo liftback nebo aspoň hatchback. Sedan je opruz.

    COMODOR_FALKON: Ano, ale Alcantara jako značka i alcantara jako obecné označení odkazuje právě na umělej semiš, používá se to pro něj už jako generický označení. Koženka je prostě koženka nebo umělá kůže.

    MESTREY_: Přišlo mi to jako mix Fordího a VW, "palubka" je stejná jako u VW, ale infotainment mi přišel dost jinej. Ale HW asi bude stejnej.

    MESTREY_: Přímo automobilky o NMC bateriích tvrdí, že jim vadí nechávat je delší dobu blízko 0% nebo 100%. Takže nabít do 100% a jet druhej den je úplně v pohodě, nechat to tak tejden moc ne.

    Nabíjení rychle nijak zásadně nevadí, vadilo by to ve vyšších SoC, ale tam si to auto omezí samo.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Postřehy z e salonu. Alpine verze Renaultu 5 naprosto nejhezčí auto na výstavě (subjektivně), elroq pěkný a překvapilo me jak velly auto to je, široký jak kráva dlouhy taky dost. když jsem si sednul sam za sebe mel jsem pred kolenama určitě 30cm. Mista jako kráva. Prisivana textil palubka moc pěkná.
    Renault 5 nádhera vevnitř je to fak moc pěkný.
    Ev3 se mi nelíbilo. Byd seagul za 600k je uplnej nesmysl. Kiu incest a dacii špring jsem ani nezkoumal.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DOCKINEZ: ví se od koho ty baterky v elroq budou jestli CATL nebo samsung SDI? tj pouch vs cylindrical?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    TIGU: no uvidíme

    Teď se podle strategie najede nový model Elroq, cena se stáhla na minimum (podle konfigurátoru Škoda Auto začíná cena na 799 tisících korun, pozn.red.), je to stejná platforma jako Enyaq, jen o něco kratší auto. Nelze si tu dovolit stejnou cenu, když se uchytí, bude to na úkor Enyaqu, je otázka, jestli to není kanibalismus.

    Je to krize jako hrom, říká šéf odborů Škody Auto k dění v koncernu - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-je-to-krize-jako-hrom-rika-sef-odboru-skody-auto-k-deni-v-koncernu-40495420
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Elroq je asi tak stejně Karoq jako je Enyaq ekvivalent Kodiaqu. Jakože tak nějak plus mínus podobná velikost a to menší je v obou případech zkrácený to větší.

    Ale třeba Karoq se od Kodiaqu dost liší technikou, nemůže mít jeho nejsilnější motory, jeho interiér je podobnější Scale a Kamiqu a tak.

    Elroq je fakt na férovku Enyaq s kratším kufrem. Dávalo by perfektní smysl tomu říkat "Enyaq Hatchback".
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: tak to ze Elroq je elektricky Karoq prezentuje sama Skodovka, tak jsem se nechal napalit :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CERMI_FOX: Nemá. Jako asistent řidiče je Autopilot/FSD mnohem horší než to, co mají tradiční automobilky, protože to prostě na to není stavěný. Snaží se to řídit samo, takže ve výsledku ty hlídáš AI která řídí, místo aby AI pomáhala tobě.

    W_NOICE78: Jezdil jsem stejnou Teslou jako oni, pokud jsi zvyklej jezdit normálníma autama, tak nemáš podvědomě zafixovaný, že musíš trochu tlačit na volant a ve výsledku s ním musíš jednou za čas zakvedlat.

    A pak dostaneš strike, protože tě to varuje někde uprostřed displeje kterej je uprostřed palubky, protože nikde jinde tě to varovat nemůže, protože to nemá palubku/head-up.

    Měl jsem to auto tejden, to že mi to Autopilota zakázalo do konce jízdy se mi stalo několikrát, odhaduju tak třikrát.

    NIKDAS: Když nebudeš do Elroqu objednávat zbytečnosti, tak je za zhruba 1,1 milionu. Což za auto týhle velikosti není špatný.

    Důležitá poznámka – Elroq není o třídu menší než Enyaq, je to třetí karosářská verze Enyaqu. Prostor na lidi to má ÚPLNĚ IDENTICKEJ jako Enyaq, liší se to jen kratším kufrem. Takže za mínus asi 150 litrů kufru ušetříš kilo.

    MAGE: Auta na MEB už jsou schopný cenově konkurovat TMY, která je sice v mnohým technologicky super, ale taky je to úplně extrémní příklad cost-cuttingu, to auto je očesaný až na dřeň. Dostat se s MEB na stejnou cenu znamená, že museli šetřit jak kráva.

    JIMIQ: Elroq nemá nic společnýho s Karoqem, je to Enyaq s menším kufrem. Třeba všechny boční dveře jsou na oba modely identický, interiér víceméně taky.

    Menší a levnější bude Epiq.

    DZODZO: Jestli to bude nabíjet na 400 km, takže na nějakých 60% baterky, tak to klidně může dát za těch 15 minut.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    KUTAS: včera jsem okukoval v Globusu na Zličíně... dneska v rychlosti představil Hrubis...
    Poprvé za volantem Fordu Explorer | Jaký je rychlejší brácha Škody Elroq? | 4K #HLOG3
    https://youtu.be/bAqgXePQ_RE?si=MAr1cWV_Btw7EbLx


    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Taky me trosku udivuje ze je elroq o tolik delsi a sirsi nez karoq. Kdyby byly stejne tak ta cenovka bude bliz 699 imo
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: *TO* auto. Lidi si elektromobily kupujou i bez dotace, a je to dobře. (sám jsem jeden z nich, i když se přiznám, že jsem to koupil těsně před zveřejněním dotací, protože byla dobrá cena a nechtělo se mi čekat zda a kdy dotace bude).

    KURE: ano, novej se slušnou baterkou stojí mega plus, jenže tady za mega plus dostaneš holobyt bez tepelka.
    Elroq plna palba first edition 77,0 kWh bez 4x4 za 1 339 000 Kč, to už máš TMY performance, což je větší auto s lepším dojezdem, silnějším motorem a pohonem 4x4.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Jak to souvisí s tím, že Elroq je předraženej krám?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Souhlasim prakticky s kazdym slovem, kazde vety co rekl. Kromne tedy hodnoceni ceny Skoda Elroq jako konkurencni k ke Karoq (tam srovnava spalovak se zakladni verzi Elroq kdy ta baterka to auto deklasuje). Ale ostatni je to nejvyztiznejsi.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nevi nekdo (BOBASH) kdy budou elroqy k dispozici pro novinarske testy? Dojezd je evidentne vzatej z enyaqu ale elroq je mensi a lehci tak cekam ze to bude vic (coz doufam novinari potvrdi), akorat nevim jestli o 20 nebo 50km. A taky kdy bude v CR k dispozici 60kWh verze?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MAGE: epiq bude elektrickej kamiq jako elroq je karoq
    zatím pokud vím škodovka představila elektrický hatchback/sedan ale plánujou něco
    jenže jelikož epiq má být za 6 (!) let tak tohle tak za 9 nejdřív
    a tou dobou už fabie budou stát 550 v základu protože inflace
    MAGE
    MAGE --- ---
    Uz je venku Elroq
    Škoda Elroq
    https://www.skoda-auto.cz/modely/elroq/elroq
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    kdy a za kolik bude ten elroq?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SITH: Kufr to má 490 litrů, Karoq má 521 litrů, to není zas takovej rozdíl. Já s dítětem a kočárkem funguju s Jaguarem X-type, kterej má 445 litrů.

    Jinak větší alternativa bude Elroq.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HANZS: MG4 je zdaleka nejlevnější elektromobil s aspoň trochu použitelnou baterkou (60 kWh), přičemž mírně dražší konkurenti mají nejen horší baterku, ale navíc to jsou zastaralý předělaný fosily. Třeba jako e-208, která je přesto ve Francii nejprodávanější EV.

    Ty prodeje jsou výsledek toho, že elektromobily si kupuje spousta lidí, který vlastně nemají rádi auta, je jim jedno, jak je to auto dobrý, ale jdou jen po ceně a velikosti baterky, případně nabíjení.

    Plus neexistuje žádná alternativa, protože automobilky, který by uměly za tyhle peníze udělat výrazně lepší auto, ho zatím nedělaj, protože jsou schopný vyprodat celou svoji kapacitu na výrobu EV v o třídu až dvě větších SUV, za který dostanou dvakrát tolik peněz.

    Až bude na trhu třeba Elroq, kterej bude cenově mnohem blíž tady tý věci než Enyaq, ale pořád bude pravděpodobně o parník lepší, tak to bude mít MG4 o dost těžší. Až bude na trhu Renault 5 a ID.2, tak good luck.

    Jinak ad ID.7 – to auto se začalo prodávat kdy, před měsícem? To ještě nestihly prodeje naběhnout do úrovně, kdy budou vidět.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: Letos se má představit Elroq (o třídu menší než Enyaq, řekněme "elektrický Karoq" se základem pod milion. 2026 (původně to mělo být 2025) ta malá mrcha postavená na technice VW ID.2 s cenou pod 25k eur (600k) za základ s menší baterkou, čekal bych 700k s tou větší.

    2026 přijde ještě sériová podoba Vision 7S, tedy 4,9 metru dlouhý SUV, o třídu větší než Enyaq a sedmimístný. Tam se dá čekat cena o třídu vyšší než Enyaq, takže start tak od mega a půl.

    A ve stejným roce má přijít i elektrickej kombík cca velikosti Octavie (takže uvnitř spíš Superbu). Tam těžko hádat cenu, tipoval bych někde od mega.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam