• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MAGE: Tak co, šlo to stihnout? MAGE: Já bych se skoro vsadil, že to stihnout nešlo vzhledem k tomu, že už v pátek 11.10. banky přestaly přijímat žádosti o úvěr. Ale nepíšu to tady abych si "toot my own horn". Píšu to tady proto, že jsem upřímně zvědavej, kdo si to auto bez dotace koupí.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ALMAD: Protože to stavíš v USA a ne v Číně a je to postavený v nakládech za který tam vlak nikdy nedostaneš a většinu těch nákladů nesou soukromníci.

    Na odkazu co jsem dával mas další info proč + v dohledné době ani nechceš. Chápu s Minerem že vám to přijde easy, nabídněte a radi vás to nechají dodělat.

    Za 1.5 hod konci pátek, navrhuji konec diskuze o vlacích a návrat k elektromobilum, nepatří to sem, v rámci Tesla event s robotaxi a robovan budiž, dál pls ne.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: #patek #offtopic Prosim oprav me, jestli se pletu, ale IMHO pocitas cely PID (tzn nejen metro) a porovnavas jen proti Loopu (tzn jen metro) i s tim zivym taxikarem, protoze nemaji papir, aby to ta Tesla projela bez nej. Za coz tezko muzou.

    BC vnimam jak pisu tady: LAUNCHER: jako vyborny deal pro male utilitni tunely (tzn natahnes kabely, potrubi). Do efektivni prepravy lidi jim IMHO chybi nejmene ten Van a papiry na to, ze smi jezdit bez taxikare. Ktery nam tam obema vadi.

    Nazorove se ohledne Loopu rozchazime patrne jen v tom, zda do budoucna vyjde levneji tam natahnout koleje a polibit prsten vsech draznich inspekci atp. Nebo zda vyjde levneji tam prohanet autobusy na kolech s FSD a polibit prsten urednikum, kteri schvaluji FSD v tunelu. O vysledku budeme jiste oba informovani v prubehu casu :-)

    Budu mmch moc rad kdyz se spletu, nevidim problem ve vlaku jako takovem, vidim problem v ukrutne administrative kolem vlaku. Na tom se urcite da zapracovat, ale to je zase jiny pribeh.

    (omluva za edity, jsem utahanej a jak to tu nema edit button, je to pro me nelehky boj s delsim textem)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ❤️❤️❤️ sorry za #offtopic #patek

    Replacing Hawaii’s Last Coal Plant | Tesla Megapack
    https://youtu.be/IMnFVbUMxvc?si=_22i647_3gysFCps
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ROBOTON: jeden kolega bydlí ve 4. patře bytového domu a nabíjí hlavně v práci, kde zaměstnavatel vybudoval 8 sloupků s 11 kW nabíjením za levnější ceny než standardní PRE nabíječky o pár set metrů vedle. Takže na běžný rok mu stačí to, že jezdí do práce a tam si to může dobít. Nejezdí každý den do práce, a i když už je v práci, tak nepotřebuje pokaždé nabíjet. Cesta do práce mu sežere 1-2% baterky, takže ho vidim nabíjet typicky v pátek a v pondělí.
    Jiný kolega s plug-in hybridním BMW tam nabíjí asi pokaždé, když je práci - asi bydlí tak, že je díky tomu schopen dát cesty do práce a zpátky domů čistě na elektřinu a tudíž i levněji.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: Když jsem naposledy na návštěvě ze srandy zkusil píchnout Enyaqa do 380V zásuvky, tak mi to ukázalo, že to bude nabitý v neděli večer.

    Trochu blbý bylo, že byl pátek.

    S tím, jak mají auta čím dál větší baterky, je nabíjení bez wallboxu čím dál větší nesmysl. Plus určitě chcete chytrej, protože pak nemusíte mít gigantickej jistič abyste se nemuseli bát, že vám auto vyhodí pojistky.

    A moc nechápu stěžování si na to, že to stojí 20 tisíc. Auto stojí většinou milion a víc, a ten wallbox ho přežije.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tak se třeba uvidíme na e-salonu :) pujdu v patek odpol
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    W_NOICE78: Skoro žádný auto není pro rodinu s kočárem. Co koukám na některý vozy bez ohledu na druh pohonu, tak i když odhlédnu od většinou malýho kufru, tak celá řada rádoby rodinných SUV/crossoverů má spodní rantl zavazadelníku absurdně debilně vysoko. Pro někoho, kdo kufr nepoužívá, je to asi fuk, ale mě časem sere každý decimetr výšky navíc, do který musím zvedat břemeno. A to nemluvím o případu, kdy by s kočárem musela v nějaký výjimečný situaci manipulovat sama manželka.

    No a pak jsou takový ty nutný věci typu šoupací dveře u druhý řady sedadel, to nevím zda Tesla u něčeho nabízí...

    Ech sorry, to vůbec neber jako něco proti Tesle, jen mě trošku sere vymírající segment MPV jako celek.

    #pátek #kecy
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: takze OTA updaty uz funguju nejaky ten patek, len uzivatelia o tom nevedia? https://twitter.com/SeanDominko/status/1699852393549029812
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Fun story na pátek:
    Je americký EV startup co se jmenuje Mullen. Má akcii, něco jako Nio ale horší. Mullen se snažil udělat EV, ale nějak to moc nešlo. Teď se rozhodli, že prostě vezmou random EV sport z Číny, nalepí na něj svoje logo a budou prodávat v USA :D samozřejmě teda tvrdí, že se bude finálně assemble v US, asi tam připomontuji zrcátka nebo něco takového.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DZODZO: a to ti je k čemu, když jsou všechny kamery špinavý a nejde na nich nic vidět? Já bohužel nejezdím jen po hezkých suchých čistých silnicích, takže i když ten Enyaq měl taky 360 stupňovou kameru, tak aby tam bylo něco vidět, tak po cestě při počasí se sněhem, deštěm a břečkou musíš nejdřív vystoupit z auta a ty kamery očistit, pak až podle nich můžeš zaparkovat.
    Enyaq má aspoň zadní stěrač s ostřikovačem, takže když už dotáhli vodu do zadní části auta, nastavili ostřikování zadní parkovací kamerky současně se spuštěním ostřikování zadního okna. Ale u Kie EV6 si to musíš očistit sám?
    Vidíš, kde to má tu zadní kamerku? A jak vypadá to auto níže, které minulý pátek jezdilo po Praze a přijelo k nám před kancl nabíjet?

    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    TADEAS: teď sleduji jednu diskuzi na instagramu. Amík si tam stěžuje, jak kvůli inflaci všeho bude mít plat aby si sotva koupil jednu Teslu (za rok, z čistého, bez jiných nákladů). Možná se pomalu dostáváme k tomu, co bych si představoval - aby se vytvořil tlak nejen na nás, jako na koncák a my si stěžovali, že vlády nic nedělají s inflací. Lidi by se právě měli chytnout za nos a uvědomit si, že není normální si vydělat na auto (skoro) za rok - ale zase zkusit někde ušetřit, investovat na své vstupy do budoucna + hlavně vytvořit tlak na dodavatele, aby koupená zařízení vydržely nějakej pátek v rámci udržitelnosti/right to repair/držení výroby náhradních dílů. + co jsem zažil v Německu- nedržet si dodávku, když ji potřebují třikrát za rok, ale půjčit si ji. Já nemám problém si půjčit na deset let na auto v ceně mých dvou ročních platů, když se narovná trh tak, že auto nepřijde za rok o půlku ceny a když vydrží dvacet let. Taky si teď držím kombíka, kterého využiji desetkrát za rok ale půjčit si ho prostě fakt není user friendly na Mostecku (obzvlášť když v něm potřebují vozit suť/roxory)- přestože jinak jezdím v autě sám/ve dvou
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: TADEK: V patek jsem si na Ipace zapnul "inteligentní denni počítadlo". Sice nevím, co je na něm inteligentního, prostě to počítá každou cestu od zapnutí po vypnutí motoru zvlášť, ale mají to tak nazvané.
    A dozvěděl jsem se docela zajímavou věc, že i v tomhle počasí a se svižnou městskou jízdou jsem schopnej jezdit za 20kw/100km, ale musí být auto vyhřáté.


    Na to, že mám dlouhodobej průměr 28 je to super číslo, ale je pravda, že tam jsou dost dálnice +krátké městské trasy, kdy se interier vyhřeje a už vystupuju...

    Usuzuju z toho, že pokud bych auto pokaždé předehříval ze zásuvky, tak jezdím za 20, což jsem myslel, že je s Ipace nereálné
    CUKI
    CUKI --- ---
    STETKINS: V Ázerbájdžánu jsem byl jen jednou v životě. A popravdě je to už nějaký pátek, ale nedělám si iluze že bych tam chtěl vyrazit elektromobilem :-)

    Já zastávky dělám a cestě taky klidně i mnohem delší, ale ne na nějakým betonovým parkingu.
    Chápu, že někomu to vyhovuje a bez kafe u Starbuck každé 2 hodiny si cestu představit neumí. Znám takové.

    No jasný v tom se shodneme že majoritní nabíjení by mělo být v domácnostech. Ale i kdyby to bylo 90%, tak těch zbylých 10% je pro naší síť obrovská zátěž. Ono poznáš co to opravdu stojí až mezi tvým NT a super VT na stojanu bude rozdíl 1:10 A to se klidně může stát.
    Baterií sice bude více, ale ne zas tak. Protože většina automobilů se bude prodávat jen s nějakou malinkou a zbytek budeš potřebovat jen na ty extra cesty.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NJAL: Rozdíl je, že z hlediska náročnosti na řídící systém je přistání kosmický lodi na Marsu naprosto banální problém ve srovnání s tím, dojet v pátek v pět odpoledně z Míráku na Malostranský náměstí vyzvednout dítě ze školky a pak ho dovýzt do Braníku k babičce...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Tak jsem se zkoušel regnout do ČEZ apky a nepovedlo se.
    Ve čtvrtek okolo 17:00 nepřišel ověřovací kód via SMS ani po 99. pokusu. Přítelkyni to stejný. Ani mail, nic. Telefon na infolinku nastavenej na automat, že se má volat od 9 do 14h...
    V pátek zase kód i přes snahu nepřišel, na infolince to v uvedenou dobu nikdo nebral a házelo mě to do hlasové schránky.

    Na druhou stranu teda nabíjet zdarma šlo i "bez registrace" resp. nejsem přihlášenej a apka funguje. Pokud bych ale chtěl nabíjet za peníze, tipuju, že to nepůjde. Jen škoda, že auto dovoluje AC 11kw max.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Mazec. Víc jájínkovství jsem dneska na nyxu ještě nečetl...
    Každou větu začal slůvkem Já
    Každou větu končil slůvkem -já Jenom já.
    Jenom jáJá, já, já, jenom já, jenom já
    Já, já, já, jenom já, jenom já
    Já, já, já, jenom já
    Já stačím si sám
    Sry už mám pátek..
    (A JÁ, teda Nko používám relativně často, když potřebuju zašíbrovat s autem. Bez startování motoru. Nebo když potřebuji otočit kolem, když je auto na zvedáku)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DZODZO: souhlasím i s tebou, já bych klidně do toho elektra šel - jezdil jsem často po Praze nebo "blízkém" okolí typu Plzeň, Hradec, Liberec... ale s dobíjením bych si to naplánoval klidně i do Ostravy, protože si cestu plánuju předem, nebo když je průser, tak sice budou rádi, když mě uvidí za 3 hodiny, ale stejně tak i za 6 hodin... jenže z pohledu našeho fleet managera se to stále nevyplatí...

    KEB: když jezdím služebně já, tak taky vlakem nemůžu, protože sebou nevozím jen notebook, ale většinou i pár krabic (a zrovna v pátek jsem naplnil kufr octavie kombi doplna ;-))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam