• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: IMHO neco z toho bude real narust, neco z toho bude vetsi odvaha napsat vyssi cislo. Humornq vzpominka takhle, kdyz mame #patek. (kdo nezna - ten naves je prazdny, nelekejte se)

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    W_NOICE78: Docela přehlížená zpráva (resp. Já si nevšiml, že by to někde někdo zdůraznil) že nový TMY může tahat 1600kg, místo původních 750, což je určitě změna k lepšímu :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Launch series za 1.53M, to se Edolf moc nepredvedl. V US maji v cene aspon FSD
    https://www.tesla.com/cs_cz/modely/design?cfg=MTY41
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    What’s cheaper to maintain? Battery, motor, or transmission replacement costs?


    The most expensive batteries per kWh are found in hybrids, of any type. On average, the total kWh cost for hybrids is 40% higher than that of EV battery systems.
    The most expensive complete drivetrain systems, on average, are hybrids, followed by ICE vehicles, while EV systems are the cheapest. (This refers to the average cost!)
    The worst parts procurement systems, right-to-repair access, and support (backend/frontend) are from: Xpeng, MG, BYD, Stellantis, Honda, Nissan, Volvo, Rivian, Lucid, Mazda, Hyundai, Kia.

    MG and BYD have not yet activated their RMI systems.

    Lucid and Rivian have no RMI systems at all.

    Hyundai does not issue invoices, leaving accounting departments with nothing to process.

    Kia has not yet approved RMI accounts and discriminates against Croatian and Slovenian owners by blocking access to Kia Connect.

    Warranties you cannot rely on if you purchase vehicles from: Stellantis, Mercedes, Kia, Hyundai.

    Cheapest components:

    Tesla has the lowest kWh cost.

    VW has the cheapest OBC.

    Tesla has the cheapest electric motors.

    Tesla also has the best right-to-repair (RMI) system.

    Tesla and BMW offer the best powertrain value and cheapest powertrain parts.

    Porsche has the most expensive parts globally.

    Best RMI systems (critical for sustainability and cost-effectiveness): Tesla, BMW, Mercedes, VAG, Ford, Toyota.
    Worst systems: Stellantis, Kia, Hyundai, Xpeng, MG, BYD.
    The most expensive systems (unsustainable for servicing): BMW, Xpeng, BYD—this significantly increases the total cost of vehicle ownership and reduces ROI.
    Lucid, Rivian, and others have no support systems, meaning these vehicles should be avoided as they could become unusable and not servicable at any moment.

    Chinese brands have proven completely unprepared for European expansion and lack scalable systems for corporate and aftermarket needs. Some EU representatives of these brands are already considering withdrawal due to non-functional EPC catalogs and even worse support.

    Mythbusting EV, ICE and Hybrid powertrain price Comparison – EV Clinic
    https://evclinic.eu/2025/01/19/ultimate-ev-ice-and-hybrid-comparison/
    data sheet
    EV vs ICE vs HEV by EV CLINIC - Tabulky Google
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/10_jF89qI2njlzqcPw4BNmeW-F2AzMc9yR5PPxvmIdnU/edit
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SMRGL: Ano, souhlas, ale reakcni doba auta je hrozna.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SMRGL: Jo, ale normalni svolavacky se resi pomoci webappky v radiu OFCI.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JYRKA: proto stahují pakety aktualizace postupně a je jedno jak krátké vzdálenosti jezdí. To auto si výsledný aktualizacni poskládá a pak nainstaluje většinou po ukončení jízdy.. Jak je možné, že auto prijima SMS když bere menimalni proud z 12V baterky? Protože komunikační (telematicka) jednotka má v sobě dedikovanou baterku kvůli e-callu a funguje jako mobil.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    : říká se tomu řídící jednotka.. Ne radic
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JYRKA: toto je i u nás a v případech nějakého opravdu velkého průseru se posílají dopisy s dorucenkou podle databáze ministerstva majitelů vozů. Ono to bohužel jinak nejde, pokud chce mít automobilka v ruce potvrzení, že majitel zprávu přečetl a nemohl se soudit, že o ničem nevěděl.. Takže ne, v Evropě to jinak vyřešeno není, protože ne všichni mají datovou schránku.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    Ajaj, koukám konverzace o 12V baterce. Dedikovana 12V (případně baterka 48V) příslušenství musí být v autě kvůli bezpečnosti (brzdy, světla) a aktivaci řídících jednotek a trakcniho akumulátoru. Trakční akumulátor má v sobě relé, které se při přechodu do režimu spánku rozepnou. Důvodem je bezpečnost a také případ, kdy chcete trakční baterku bezpečné odpojit (např před šťouráním se ve vysokonapetove síti). Vše toto a mnohem víc je popsáno v homologacnich předpisech.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Tesla kolem světa
    Tesla kolem světa - Zdeněk Martínek - ElektroFest @tesloukolemsveta @NejzabavnejsiTesla
    https://youtu.be/QB9eislG8cQ
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GM prodávalo citlivá data řidičů, nyní má pětiletý zákaz | Auto.cz
    https://www.auto.cz/gm-prodavalo-citliva-data-ridicu-nyni-ma-petilety-zakaz-155486
    CHEVALIER
    CHEVALIER --- ---
    DZODZO: :-). Provozuji motocykl Honda CB125F. Spotřeba ve městě cca 0.6l/100km, v 70km/h je 1.5, v 80 je cca 2.0 a ve 100km/h cca 3.5 l/100km. Nejefektivnější je s ní jezdit jako s padesátkovým fichtlem.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: Brácha bydlí v Plzni, to je pro Hoppygo trochu z ruky…

    Zato podivných existencí, co by hrozně moc chtěli cabrio, ale potřebovali by ho napsat na někoho jiného, než sebe a platit by chtěli na splátky, je tam mraky…

    Předloni na jaře to vypadalo, že ho vymění v autobazaru asi za 60k nebo 65k na protiúčet, ale autobazar začal nějak lavírovat ohledně vybraného auta, tak nakonec koupil auto jinde…🤷🏽‍♂️
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak jsem si zkusil vyměnit kabinové filtry u Tesly. Ten jediný šroub jsem dostával ven 20 minut. Záznam mého monologu není k dispozici, ale přibližně to vypadalo takhle: https://youtu.be/AAkwMlapkJs?si=dESV7akVsUjdSu3D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vyzera ze v pripade elektromobilov doslovne plati "pomaly dalej zajdes" :))) ale ID.7 sa zrovna tento tyzden kolegovi pokazil, detaily neviem ale musim zistit co mu tam odislo

    Úsporně, ale zoufale pomalu. Volkswagen ID.7 zvládl 941 km na jedno nabití - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-volkswagen-id-7-zvladl-941-km-na-jedno-nabiti-40504823
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MG Cyberster je v prodeji a vyzývá na souboj spalovací konkurenty | Novinky | Autíčkář.cz
    https://www.autickar.cz/clanek/mg-cyberster-je-v-prodeji-a-vyzyva-spalovaci-konkurenty-na-souboj/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    GOR: tak prej se to dobíjí přes DC-DC měnič. HW auta fakt nerozumím, takže jsem docela snadno za vola
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam