• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHARELATED - spříznění na cestě
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    STEPNI_VLK: Reklama je určitě uměleckým dílem, jen si to občas někteří autoři neuvědomují a chtějí stůj co stůj deklarovat národu svoji blbost.
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    NATASHA: Třeba takový eidam-alternativa, to názorný příklad. Přesto se na trhu stále drží, ačkoliv snížená cena nemůže ani zdaleka vyvážit jeho příšernost. A to na něj ani není reklama. Jedinou jeho výhodou je, že se jmenuje eidam a většina lidí nemá dost dobré oči, aby se dočetla do konce názvu či do konce si pročetla při rychlém nakupování, z čeho za šílenost sestává.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    LALINA:
    No, já bych řekla, že existuje i jiná alternativa dospělosti, nejen tato možnost.
    Není nutné zarazit se nebo zastydnout, aby se člověk vyhnul okostrvaní. Aspoň doufám.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    NATASHA: nerad bych diskusi házel jen do roviny ovlivňuje/neovlivňuje.. pojďme se bavit třebas i o estetických aspektech reklamy. může být reklama brána jako umělecké dílo? proč ano/ne? a zaleží (mnou subjektivně posuzovaná) stupidnost reklamy (nej)více na jejím zadavateli, autorech, cílové skupině nebo výrobku, kterého se má týkat?

    k té ovlivnitelnosti.. nechci, aby to vyznělo tak, že jsem neovlivnitelný - sám nevím.. a co se týče věcí, do kterých až tak nevidím (kupř. různé prášky, čističe apod.), rád přiznám, že přednost při nákupu dávám přece jenom více přednost těm, které znám z reklamy než no name výrobkům.. i když tedy zároveň často řeším i složení či cenu, která také leckdy vypovídá o kvalitě.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SHEEN: Možná přijde nepoužitelný nebo nepoživatelný jen Tobě, jiní lidé ho třeba oceňují. Možná i vůli nízké ceně...(bájím, nevím oč jde).
    Konkurenční prostřední normálně nefunční nebo nekvalitní věci poměrně úspěšně eliminuje.
    Výjimkou byl léta teleshopping, ale i zde už došlo ke změně.
    LALINA
    LALINA --- ---
    NATASHA:

    Tu změnu v sobě by myslím bylo dobré pozorovat, umět vystihnout - v okamžiku, kdy je ještě možné se jí vzepřít.


    tak ti nevim, Nat...jestli je vubec moudry se ji vzpirat.....da se to brat jako normalni prubeh vyvoje - dospivani - cloveka....
    mozna ten, kdo to neudela, zustane trcet v casoprostoru a najednou je mimo... zastydla puberta, pocit mimozemstanstvi, ztrata pevny pudy pod nohama... apod..psychozy.. nic veselyho rekla bych...

    jsem clovek, kterej se vzeprel okamzite jak zjitil, jak to tu na svete chodi, a ackoli bych nic nemenila, tak si nekdy rikam, ze ti, kdo v pravej cas dali vyhybku a zacali se o tu kost rvat (tedy hledat si svoje misto na zemi, svuj smysl byti, urceni a tyhlecty veci) maji tady ten pobyt snadnejsi a mozna davaji svetu vic, nez davam ja se svym nezakotvenim a nezajmem o kosti:-]]
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    Mě by zajímalo, jak může firma léta dodávat na trh výrobek, který je naprosto nepoužitelný nebo nepoživatelný. Že by ta reklama stačila spolu s tím, že si každá třetí rodina takový výrobek jednou za život koupí?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Poměrně mnoho lidí kategoricky tvrdí, že jsou reklamou neovlivnitelní.
    Nevím. Nelze to přesvědčivě dokázat (dělají se testy se spontánní vybavitelností značek, třeba, které taková tvrzení vyvracejí).
    Je ale dobré si uvědomit, že reklamy na výrobky z kategorií, které nás nezajímají, nás neovlivní úplně logicky a samozřejmě, zato reklamy na věci, které nás zajímají, se nám v podvědomí usazují.
    Při nákupu pak nejde o to, že by člověk uvažoval stylem "chci ten a ten prášek s aktivním kyslíkem", ale "tenhle si vezmu, mohl by bejt dobrej". Třeba.

    V reklamě pracuju už skoro sedm let, tohle téma mám prochozené křížem krážem.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    LALINA & LABRADOR se tu - každý z jiného úhlu pohledu - otřeli o reklamy.. zajímavý to fenomén navazující na diskusi o konzumu.. čím to, že někoho reklama až tak moc dráždí, že je ochoten proti ní protestovat, zatímco jiného nechává chladným? a do jaké míry nás vlastně opravdu ovlivňuje v našem rozhodování při nákupu? hraje v tom roli povaha jednotlivých kupujících?

    nedávno se v tv rozjela reklama na LCD monitory od SONY.. reklama, která mne vskutku hladí na duši a mnohdy si ten kratičký zážitek vychutnám mnohem víc než pořad, v jehož průběhu se objeví.. je to reklama, u které mne často příjemně mrazí v zádech - a rozhodně to není jen díky výbornému hudebnímu podmazu, nýbrž i perfektní kameře, resp. záběrům valících se míčků.
    myslíte, že mne nějak ovlivní při nákupu? těžko, tv kupovat nehodlám, a i kdyby, na tuhle cenovou skupinu prostě nemám ani omylem.. jsem technický typ, konkrétní tv budu vybírat podle konkrétních vlastností, ne podle reklamy - i kdyby byla třeba stokrát krásnější než reklamy jiných značek..

    dlouhá & krátká verze zmiňované reklamy..

    a ještě krátké info ze serveru http://www.newmusic.cz/
    250 tisíc barevných míčků poslala firma Sony ze sanfranciského kopce zaúčelem reklamy na LCD televizi Bravia. Jako hudební podklad posloužila píseň Heartbeats od José Gonzáleze z alba Veneer.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SETEC: Nevylučuje se to se mnou, ne s Vlkovou představou :-)
    SETEC
    SETEC --- ---
    NATASHA: VLk pise neco o svrbeni noze v dlani a pestenem stromu :) tedy s tebou moc nesouhlasim :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SETEC: To se nevylučuje.
    SETEC
    SETEC --- ---
    STEPNI_VLK: A ja si vzdycky myslel ze je NAT svobodomyslna :)
    SHEEN
    SHEEN --- ---
    :-)))

    Už dlouho jsem se takhle nepobavila. :-)))

    Můžete pokračovat.
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    NATASHA: Jsem zkrátka méně hodná a méně tolerantní.

    za to se nám neschovávej, my tě stejně vidíme.. seš zkrátka systematik a miluješ přehled, toť vše. :) jak se něco má tendenci větvit, začíná tě v dlani svrbět nůž - svůj strom máš ráda pěstěný..
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    K tématu - báseň současného českého autora, jednoho z mladších:

    RVEME SE O KOST

    Rveme se o kost, malí i velcí,
    Rveme se o kost, sráči i smělci.
    Kdo říkáš, že ne, tak radši ztichni.
    Rveme se o kost.

    Všichni.

    Najít si místo na tomhle světě
    Flek, odkud nikdo nevykope tě,
    kde jenom sobě zdůvodníš zrady.
    Najít si místo

    tady.

    Jeden jak druhej, druhej jak třetí,
    rveme se o kost a roky letí.
    Máme svý jistý A co nás čeká?
    Špinavá hnědá

    deka.


    Radek Malý to napsal (sbírka LUNOVIS, BB art, 2001), když mu nebylo ani 24. Je to adekvátně naštvané...
    Zajímavé je, že v průběhu života tenhle pohled člověk jaksi ztrácí.
    Přestane psát (vidět, přemýšlet...) a začne se o tu kost rvát, najednou docela snadno a samozřejmě.
    Tu změnu v sobě by myslím bylo dobré pozorovat, umět vystihnout - v okamžiku, kdy je ještě možné se jí vzepřít.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    LALINA: Upřímně řečeno, tuhle naprostou svobodu vykládat libovolně a libovolnou formou o čemkoliv máš na Nyxu skoro všude. Pak do toho či tamtoho klubu vstoupím ve snaze dozvědět se něco...odlistuju 10 stránek zpět a nedozvím se nic. Lidi se dobře baví, o to nic, to je fajn...
    Ale myslím, že je dobré mít volbu. Buď se hlavně bavím nebo hlavně přemýšlím.
    Já bych radši, aby se tu hlavně přemýšlelo.
    Jsem zkrátka méně hodná a méně tolerantní.
    LALINA
    LALINA --- ---
    ale proc se nepresunout k nakladnym okurkam, kdyz si o tom lidi chteji psat? copak tvuj klub je nejaky verejny medium, kam novinari pisou prispevky na zadane tema a na objednavku? neni lepsi svoboda projevu? pokud puvodni tema je nosne, udrzi se samo... v nektrejch klubech trebas jedou dve tri temata zaroven a lidi se v tom ani moc neztracej...
    dneska zrovna ukazkovej priklad v klubu o ebm hudbe... od rana resime bramboraky a vcera pravopis... teda je to dost vyjimecny, ale nikdo tam z tohoneni nervozni... kdo se chce bavit o hudbe, bavi se o hudbe a kdo o receptu na bramborak nebo narecich, tak si povida o tom:-))

    no, fakt je, ze Were dnes neni pritomnej, ale on je i tak hrozne hodnej a tolerantni, mohla by ses od nej ucit, Natasko, chicht:-)))
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    JOGIN: Moderující moderátor zas není takový nonsens. Diskuse má tendenci se stromovitě větvit a během několika stránek jsme od původní debaty o uměřenosti nakládání s financemi u nakládaných okurek.
    Pak je myslím na místě připomenout její původní směr nebo obsah.
    Já osobně bych u spousty klubů uvítala, pokud by jejich majitel obdobnou hygienu občas vykonával.
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    Něco jako organizovaná dovolená ROH :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam