• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHARELATED - spříznění na cestě
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    mne vic oslovuje, ze nejsou chyby, je jen proces uceni se
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    NAT: Myslím si, že přestane být šťastný.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Mě by zajímalo, jak se přesně pozná, že někdo sešel s cesty. Co když měl na některém rozcestí ostře zabočit?

    Smůla, že nemáme nějaký šikovný systém včasného ověřování chyb - a la turistické značky :)
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    Máme každý svou cestu. Pokud z ní sejdeme, trvá to jen o trochu déle...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Vlastně se ukazuje, že vtipy nejpřesněji popisují veškeré cesty.
    SNOP
    SNOP --- ---
    a kdyz uz vtipy:
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SNOP
    SNOP --- ---
    YMLADRIS: Bere ze to tak je a hotovo. Jenom analyzuje zpusob byti cloveka. Jedine, co neni vubec trivialni je, ze tohle bere opravdu ontologicky, tedy nestavi psychologii, ale tvrdi, ze toto je primarni struktura byti, a "zvrat" pozitivnich ved je az druhotny a ze sve podstaty deficientni.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SNOP: toz s tim bych se ztotoznila. a autor to vidi jako problem, tu vecnou 'starost' nebo utek do pseudoproblemu, a navrhuje nejake reseni, nebo to bere ze to tak je a hotovo.
    SNOP
    SNOP --- ---
    YMLADRIS: :-)))) kniha se mi velmi libila. Autor v ni ukazuje, ze vubec nevime, co to znamena byt, jaky je smysl toho slova. Zaroven poukazuje na to, ze je to dulezita otazka a obraci nas k nam samotnym, na kterych by se mel obsah (smysl) byti ukazat minimalne jako smysl byti nas samych. Posleze ukazuje, ze smyslem byti cloveka je starost.
    Jinak: Jako obvykle se resi to, jak to teda je s tim svetem, vecmi a dusi. Aby se to vyresilo, v zasade se rekne, ze proste clovek je ve svete tak, ze rozumi svetu, bez dalsich nejakych analyz, ze mu rozumi ze sve nalady, a ze mu rozumi primarne jako svetu veci, ktere jsou k necemu, nikoli jen tak. Ze rozumeni je rozumeni moznosti, sve moznosti byt. A ze se z tohoto rozumeni rozvrhuje do budoucna a ze to cele dela, protoze mu jde o to, ze je a je ve svete. Takze jeho byti spociva v tom, ze se stara, aby byl. Takze je vzdycky tak nejak pred sebou samym, cimz umoznuje, ze i za chvili bude. Moznost, ze nebude, v nem vyvolava uzkost. Zaplaseni uzkosti pak znamena utek do neautentickeho byti spolecnosti, ktera nas svymi malichernymi problemy ukolebava a chrani pred uzkosti z nas samych a nasi danosti.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SNOP: jinak pekny, haiku dojem
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SNOP: ja mam nejakou predbeznou predstavu ze heidegger v cloveku zpusobuje zamereni na prozivani 'ted a tady', tak jsem si to spojila. ale netusim. kdyzs' uzs' na to privedl rec, muzes mi napsat dojem/summary/podstatu ty knizky? ;)
    SNOP
    SNOP --- ---
    YMLADRIS: Ne, potrebu vyvolala ta samotna basen, ktera chtela byt napsana (radsi nez abych cetl dal? asi). Jenom v ni popisuji, co se opravdu stalo.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SNOP: no ja jsem to pochopila tak, ze potrebu vyvolala ta cetba.. nevyvolala?
    SNOP
    SNOP --- ---
    YMLADRIS: Jo. Clovek ma okamzite miliony veci, co delat jineho, klidne by dokonce zacal i uklizet :-)

    Spis me zaujalo, ze jsem citil potrebu neco podobneho napsat, coz kdykoli predtim, kdy jsem psal ruzne "basne" a "rikanky", jsem zadnou takovou potrebu necitil.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    YMLADRIS: Sein und Zeit?
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SNOP: to musi byt celkem transformativni knizka ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Nikdy není pozdě na básně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam