• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    NATASHARELATED - spříznění na cestě
    KUATO
    KUATO --- ---
    SNOP: jo, je to ale IMHO nesmysl. předpokládám, že Nietsche byl spíš filosof, než praktik :o)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SNOP: ...člověk musí uznat, že z toho méně výstavního a rozhodně obtížněji vyučovatelného úhlu je to dost přesné :)
    SNOP
    SNOP --- ---
    muhehe :-)
    Me docela pobavila ta charakteristika buddhistu a krestanu :-)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    JOGIN: Inu, štěstí se projevuje spíš v záblescích. Už nevím, který cynik to pravil, že trvale šťastný je jen idiot.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SNOP: Kdo nepíše básně, je nižší bytost, pravila Nat Asha. I chopili se všichni klacíků a kůry. Kdo neměl klacík, čůral do písku.
    SNOP
    SNOP --- ---
    Originalnim vynalezem zakladatelu nabozenstvi je za prve: ze zacnou prosazovat urcity zpusob zivota a kazdodennich mravu, ktery pusobi jako disciplina voluntatis a zaroven zahani nudu; a za druhe: ze potom interpretuji prave tento zivot tak, aby byl ozaren nejvyssi hodnotou, takze se stava statkem, za nejz se bojuje a za urcitych okolnosti i poklada zivot. Druhy vynalez ma ovsem ve skutecnosti zasadnejsi vyznam, nebot prvni, totiz zpousob zivota, byl uz obvykle zde, avsak vedle ostatnich zpusobu zivota a bez vedomi toho, jaka hodnota v nem tkvi. Vyznam, originalita zakladatele nabozenstvi se obvykle projevuje tim, ze jej opravdu spatri, ze jej zvoli, ze poprve uhodne, k cemu muze byt pouzit, jak interpretovan. Napriklad Jezis (nebo Pavel) se setkal s zivotem drobnych lidi v rimske provincii, zivotem skromnym, ctnostnym, malym: vylozil jej, vlozil do nej nejvyssi smysl a nejvyssi hodnotu - a tim i odvahu kazdym jinym zpusobem pohrdat, tichy ochranovsky fanatismus, tajnou podzemni sebeduveru, jez roste a roste a nakonec je pripracena "premoci svet" (to jest Rim a vyssi stavy v cele risi). A take Buddha nalezl v ruznych stavech a spolecenskych stupnich sveho naroda rozptyleny druh lidi, kteri jsou z lenosti dobri a dobromyslni (predevsim neofenzivni), kteri, taktez z lenosti, ziji abstinentne, takrka bez potreb: pochopil, ze takovy druh lidi nevyhnutelne, s celou vis inertiae, musi propadnout vire, jez slibuje zabranit navratu pozemskych strasti (to znamena prace, jednani vubec), - v tomto "pochopeni" byl jeho genius. K zakladateli nabozenstvi patri psychologicka schopnost neomylne rozpoznat urcity prumerny druh dusi, ktere jeste nepoznaly svou sounalezitost. On je navzajem spojuje; zalozeni nabozenstvi se tak vzdy stava dlouhou slavnosti vzajemneho poznavani -

    Nietsche, My nebojacni.
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    Dlouhodobě šťastný...
    SNOP
    SNOP --- ---
    Tak jsem si prohlizek po dlouhe dobe kartinki: http://www.kartinki.cz/show-galery-spolecne.html
    a musim rict, ze posledni obrazek me dostal :-))))
    http://www.kartinki.cz/images/5698667-kookoos-iamOMG_1198801009.jpg
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    mne vic oslovuje, ze nejsou chyby, je jen proces uceni se
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    NAT: Myslím si, že přestane být šťastný.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Mě by zajímalo, jak se přesně pozná, že někdo sešel s cesty. Co když měl na některém rozcestí ostře zabočit?

    Smůla, že nemáme nějaký šikovný systém včasného ověřování chyb - a la turistické značky :)
    JOGIN
    JOGIN --- ---
    Máme každý svou cestu. Pokud z ní sejdeme, trvá to jen o trochu déle...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Vlastně se ukazuje, že vtipy nejpřesněji popisují veškeré cesty.
    SNOP
    SNOP --- ---
    a kdyz uz vtipy:
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SNOP
    SNOP --- ---
    YMLADRIS: Bere ze to tak je a hotovo. Jenom analyzuje zpusob byti cloveka. Jedine, co neni vubec trivialni je, ze tohle bere opravdu ontologicky, tedy nestavi psychologii, ale tvrdi, ze toto je primarni struktura byti, a "zvrat" pozitivnich ved je az druhotny a ze sve podstaty deficientni.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SNOP: toz s tim bych se ztotoznila. a autor to vidi jako problem, tu vecnou 'starost' nebo utek do pseudoproblemu, a navrhuje nejake reseni, nebo to bere ze to tak je a hotovo.
    SNOP
    SNOP --- ---
    YMLADRIS: :-)))) kniha se mi velmi libila. Autor v ni ukazuje, ze vubec nevime, co to znamena byt, jaky je smysl toho slova. Zaroven poukazuje na to, ze je to dulezita otazka a obraci nas k nam samotnym, na kterych by se mel obsah (smysl) byti ukazat minimalne jako smysl byti nas samych. Posleze ukazuje, ze smyslem byti cloveka je starost.
    Jinak: Jako obvykle se resi to, jak to teda je s tim svetem, vecmi a dusi. Aby se to vyresilo, v zasade se rekne, ze proste clovek je ve svete tak, ze rozumi svetu, bez dalsich nejakych analyz, ze mu rozumi ze sve nalady, a ze mu rozumi primarne jako svetu veci, ktere jsou k necemu, nikoli jen tak. Ze rozumeni je rozumeni moznosti, sve moznosti byt. A ze se z tohoto rozumeni rozvrhuje do budoucna a ze to cele dela, protoze mu jde o to, ze je a je ve svete. Takze jeho byti spociva v tom, ze se stara, aby byl. Takze je vzdycky tak nejak pred sebou samym, cimz umoznuje, ze i za chvili bude. Moznost, ze nebude, v nem vyvolava uzkost. Zaplaseni uzkosti pak znamena utek do neautentickeho byti spolecnosti, ktera nas svymi malichernymi problemy ukolebava a chrani pred uzkosti z nas samych a nasi danosti.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SNOP: jinak pekny, haiku dojem
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam