• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASCOtaxikarstvi & taxisluzby - jezdite taxikem? - kontakty - za kolik, s kym, od kud kam, rady * tipy * varovani . . .
    NOSPAM
    NOSPAM --- ---
    achjo tak znova HOTELOVÉ TAXI je jen černý taxi..
    NELDE
    NELDE --- ---
    MATES_: Vrátný má stát před hotelem a pomáhat nasedat a vysedat. Zejména pokud někdo dojede taxíkem, tak je to velmi pravděpodobně zákazník. Běžně mi otevírají dveře a ptají se na zavazadla (vyndají je z kufru, zatímco platíš). Pokud by tam byl, tak je to pro ty taxikáře mírně nemilé - minimálně je tam svědek a někdo, kdo umí místní jazyk a zná místní poměry. Ono stačí, aby řekl tomu cizinci, že to je předražené a jestli si přeje zavolat pomoc. Ale to bych asi chtěl moc, aby se české hotely chovaly stejně jako ty zahraniční (-;
    Hotelové taxi si bereš na cestu z hotelu, ne do něj.
    MATES_
    MATES_ --- ---
    NELDE: Otázka vrátného (zřejmě myslíš portýra) a hotelu je spekulativní. Jelikož to zřejmě nebylo hotelové taxi, tak těžko to mohl portýr ovlivnit.
    Divný by lcestující, který se posadí do vozu, kde sedí dva lidi. To fakt nechápu.
    NELDE
    NELDE --- ---
    NOSPAM: Já taky nemluvím o Žlutých, ale o hotelu, který by si na to měl dávat pozor - jemu ti hosté platí mnohem více (Movenpick bude tak $150+ za noc) a vrátný tam je od toho, aby hostům pomáhal. Třeba i pokud má problém s taxikářem. A myslím, že by si chlapci na toho vrátného netroufli. Jenže on se buď flákal nebo patří do stejné mafie - v obou případech třeba řešit na ředitelství hotelu nebo řetězce.

    Když jsem v Londýně chtěl od restaurace taxi do hotelu, tak to bylo dražší (45 liber) než kdybych si zavolal firmu, ale asi lacinější než regulérní taxi.

    Na iPhone existuje aplikace, která počítá cenu, tak jim příště o ní řekni (-;
    NOSPAM
    NOSPAM --- ---
    NELDE: Žlutý lázně maj skvělou reklamu.. zvlášť jestli a to je dost pravděpodobný to byli jedni z jejich místních žraloků.. Tak ono na druhou stranu z něčeho jim ten nájem platit musej.. to máš to stejný v Dlouhý.. tam kdyz budeš stát tak nejdřív přijdou prudit místní a když je pošleš tam kam patřej tak přiběhne ochranka z Harley's :-)) že si ty místa platěj atd... mám pokračovat? :-) Však už jsem psal níže každej známe "riziková místa". Pro zákazníky i pro taxikáře. Liší se jen podle míry demence a agresivity tamních "hej my tu stojíme už 20 let"..

    Na staromáku si zkus zastavit "mávačkám" takový představení chudák turista nevidí každej den.. a policajti? ty o pár metrů dál dělaj že nic neviděj.. tak co chceš? :-)

    Mno.. a jedna taková čerstvá story :-/.. včera sem vezl pár klientů co byli na Trasmission a bylo dost nemilé vysvětlovat jim že den předtím je těžce obrali, a že od O2 arény na Václavské náměstí je za 3500 více než jen trochu okradli.
    NELDE
    NELDE --- ---
    NOSPAM: Mně taky přijdou divní dva, ale byli to debilové, protože jim mělo dojít, že si zákazník všimne značky na autě. Navíc před hotely bývají kamery. A štve mě vrátný hotelu, který měl zasáhnout v klientům prospěch. (Mozartova je asi Movenpick), jenže to by český vrátný musel dělat, co má - pomáhat zákazníkům. Být na jeho místě, tak bych si stěžoval na vedení hotelu.
    NOSPAM
    NOSPAM --- ---
    Taxikář oloupil zákazníka - Policie České republiky
    http://www.policie.cz/clanek/taxikar-oloupil-zakaznika.aspx

    Teda přijde mi dost nestandartní ty 2 "řidiči".. že by to nebyl taxi ale tzv. Hotel / Club transport jako stojí např. u nebe v Celnici?..
    NYEMI
    NYEMI --- ---
    Prosim o vyskrtnuti z nastenky, vzhledem k tomu, ze uz nemam auto.
    MINOS
    MINOS --- ---
    NELDE: Ty naklady na kontroly by se mohly uhradit treba z vybranych pokut, jenze to by musela byt vule a chut snazit se ty kontroly delat tak, aby opravdu nekoho chytli. V Praze je spousta mist, kde by uspesnost kontroly (uspech = chyceni nepoctiveho taxikare) dosahovala minimalne 50%.

    Jenze to by magistratni urednik musel proti tomu taxikari verejne svedcit (minimalne je jeho jmeno uvedeno ve spisu) a to se proste boji (a ja se jim nedivim...).
    NELDE
    NELDE --- ---
    MINOS: 5% odchylka je v pohodě.
    Revizoři v MHD jsou placení z vybraných peněz. Pokud chceš porovnávat, tak je to jako kdyby dopravce (což je u MHD provozovatel revizorů) platil roční paušál za jejích užití (platí jim platy).
    Kdo má podle tebe uhradit ty náklady na kontroly, když nepoctivci jsou mezi taxikáři a většina zákazníků cizinci?
    NELDE
    NELDE --- ---
    NOSPAM: Ehm, já nevyzvídám na běžném taxikáři, neboj. Nevím proč to furt tlačíš do ad hominem argumentů?
    MINOS
    MINOS --- ---
    NOSPAM: No prave, to je dost velkej problem... Stejne jako nema absolutni poneti o Praze, o tom kde se da a neda stat a kam smi auta zajet. Neni pro nej problem nabrat zakazku z pesi zony, rusne krizovatky (typicky Palacak) nebo zakazku pro 5 auto v Legerove.

    Zazil jsem takze ze slibila dojez 4! minuty v dobe, kdy byla prutruz mracen a v sektoru zadne auto, ktere by to odjelo.
    NOSPAM
    NOSPAM --- ---
    ANIT: Proc jsi nezavolala na jejich dispecing? Tohle vetsina spolecnosti resi.

    PS: Obcas si ani zakaznici neuvedomi ze neco udelali.. jako trebas "odlozene" odpadky.. ci kytky z kterejch polovina bordelu odpada na sedacky atd.. I kdyz je fakt ze hned nadavat to neni uplne koser.

    NELDE: Rozhovory? Kamosi? Heh.. nedavno sem vezl taky takoveho jako ty.. desne zvedavej jeste vic chytrej a taky ze jinak ho vozi kamos atd.. a jak je poctivej. Ve finale z nej vypadlo ze kdyz bude ten desne poctivej kamos chtit tak s prehledem natoci z IPku na Letiste 3K :-))))

    MINOS: Dispecer neni dispecer ale obycejnej nouma co zadava nesmysly do systemu a vubec neresi prejezdy. Takze kvuli zakazce 1000m dlouhe te jsou schopny hnat pres pulku mesta.

    Bohuzel vetsina lidi si neuvedomuje ze jakykoliv dojezd nad 10 minut znamena dost dlouhej prejezd. Hlavne si nejsou schopny spocitat ze pri trase 2ci 3Km usetrej ohromnych 20 Czk..

    LIDI pro pojizdky po centru si chytejte z ulice a volejte az kdyz chcete jet nekam nad 10Km jinak to nema vahu..
    MINOS
    MINOS --- ---
    NELDE:
    - ano mas sice regiony, coz ale neznamena, ze Te dispecerka nedokaze poslat z Proseka na Brumlovku
    - GPS je krasna vec ale naprosto nepresna i TaxiCheck uctuje pri bezne jizde v cene kolem 200,- z cca 5% odchylkou, ktera je neodstranitelna. Navic taxametr se prepina do stavu "provozni cekani" uz pri rychlosti nizsi nez urcita hranice zavisla na aktualni sazbe
    - poplatku je vice nez dost, overeni meridla CMI, kdy ujedes 1km a zaplatis za to 600,-; vystaveni zlute karticky = 1000,-; zkousky na ziskani koncese = 1000,- atd. Navic je to jako rikat ze lidi by meli platit rocni poplatek aby bylo z ceho platit revizory.
    ANIT
    ANIT --- ---
    dnes jsem jela s nejlevnejsim taxi a ridic mi pri vystupovani z auta bezduvodne sproste nadaval. takze kdyby pro vas nekdy prijela tahle poznavaci znacka: 5A6 9687, nebrat.
    MATES_
    MATES_ --- ---
    NELDE: Ale toto není vztaženo na taxislužby. Taxislužba je úplně mimo :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    MATES_: Já si pamatuji 30 minut. A tady je třeba důkaz http://lms.instructor.cz/info_ridici/doc/rizeni_prestavky_zaznamy.pdf
    MATES_
    MATES_ --- ---
    NELDE: Pokud se dobře pamatuju já ze zkoušek tak vyhláška 281/2007 Sb. k zákonu 111/1994 Sb. v §3 praví :
    Bezpečnostní přestávka (odstavec 6)
    • po čtyřech a půl hodinách nejméně 45 minut
    • možnost rozdělit do několika přestávek v trvání
    nejméně 15 minut
    • upraven režim bezpečnostní přestávky

    Doba odpočinku (odstavec 7) – shodně se stávající
    právní úpravou
    • nejméně 8 za sebou následujících hodin v průběhu
    každých 24 hodin
    • možnost čerpat ve dvou oddělených částech

    Není již stanovena maximální doba řízení v taxislužbě !
    NELDE
    NELDE --- ---
    MATES_: Pokud si dobře pamatuji, tak 30 minut a může být rozdělena na dvě 15 minutový. A klidně si ji můžeš strávit jídlem na štatlu - což stejně musíš - přece nebudeš jíst za jízdy s klientem (-;

    NOSPAM: Blesk nečtu - mám jen za sebou zkušenost s taxíky z celé řady měst a rozhovory s poctivými taxikáři. S pár se do jisté míry kamarádím.

    Ano, přejezdy jsem nepočítal - nicméně třeba Profitaxi a další kvůli rychlé dostupnosti mají regiony, takže zas tolik to nebude. Návrat zpět jsem nepočítal, protože jsem počítal jízdy po Praze, mimo Prahu je snad jiná sazba, ne (která počítá s návratem).
    - Bez centralizace se nevyhneš tomu, že ti dneska jezdí po Praze taxikáři, na které je magistrát krátký - mají licenci mimo Prahu.
    - Kontrolní nákupy musí být běžné, vtip je využít k tomu normální zákazníky - stačí, aby měli v kapse GPS, která sleduje trasu. Na cílové stanici čeká kontrolor, který provede srovnání účtenky s GPS údajem.
    - To hlavní, jak trestat, musí být odebrání licence bez možnosti ji získat zpět (při opakování). A taxi bez osvědčení musí být fakt trestáno fakt citelně. I pro majitele auta.
    - Roční poplatek je na ty kontroly. Nemůžeš přece chtít, aby stát ty kontroly dotoval.
    - Hlavní je oddělení osvědčení auta a osvědčení řidiče. Což ti mimochodem umožňuje sdílet taxi s jiným řidičem a lépe využít náklady na auto (to se dneska pokud vím neděje, hlavně proto, že pokud pustíš někoho jiného za volant, tak neseš odpovědnost za jeho průšvihy). Tohle oddělení dneska není.
    - Ono je to o tom chtít - což dneska není. Skoro si myslím, že úředníci mají nějaký boční vejvar.
    MATES_
    MATES_ --- ---
    NOSPAM: My je známe, ale ostatní ne a pak se dozvíš, že "v Praze taxikáři kradou". paušálně všichni.
    Jinak ad pracovní doba ... zákon neurčuje maximální dobu strávenou za volantem pro taxikáře. Na druhé straně přikazuje mít ve 24 hodinách minimálně 8 hodin nepřetržitého odpočinku. Tedy maximálně 16 hodin :o) s tím, že samozřejěm po 4,5 hodinách musíš mít 45 minut přestávku. :o)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam