• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    KFF
    KFF --- ---
    QUAACA: Hmm, u nas na Pze 7 je prijeti do skolky ve 3 letech temer sci-fi, co se tak dozvidam z okoli.
    QUAACA
    QUAACA --- ---
    Počet dětí ve školkách roste, přesto jejich kapacita stále nestačí  – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/zena/deti/292568-pocet-deti-ve-skolkach-roste-presto-jejich-kapacita-stale-nestaci.html
    EDERA
    EDERA --- ---
    TERRYNKA: Tý jo, necelé čtyři tisíce školného! Já platila za pražskou Montessori dvanáct. :-(
    DRIZZT
    DRIZZT --- ---
    ORIKA: Díky - taky mi to přijde jako dost podivná instituce.
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    DRIZZT: já tam ty přijímací kritéria nějak nemůžu najít...u nás je taky montessori školka a pak jedna montessori třída na zš, bohužel na svých stránkách vůbec neuváději podmínky přijetí ani cenu školného...psala jsem jim ohledně toho mail, ale vůbec neráčili reagovat, což už mě samo o sobě docela odradilo...
    DRIZZT
    DRIZZT --- ---
    Teď jsem se koukala po soukromých školkách na Lesné a narazila na Montessori Sluníčko. Už ta přijímací kritéria mi přijdou podivná. Máte s touhle školkou někdo zkušenost? Popřípadě je možní tam dítě dostat? Díky.
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    DRIZZT: ne, oficiálně to tam není...vzhledem k tomu, že jsem se synem do dané školy (školka a škola jsou v jedné budově) chodila do kroužku a s jednou vychovatelkou jsem si dost rozuměla, jsem se jí na rovinu zeptala co a jak a bylo mi řečeno, že k tomu přihlížejí...
    DRIZZT
    DRIZZT --- ---
    ORIKA: v těch kritériích pro přijetí zaměstnání není (v tom elektronickém) - nebo jsem něco přehlédla?
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    ZOFI: no, loni tam bylo volných míst skoro 30 (odcházelo hodně dětí na první třídy) a bylo mi řečeno, že 3,5 letý dítě je utopie umístit...
    vzhledem k věku bych letos řekla, že ho vezmou, ovšem vzhledem k počtu volných míst o tom dost pochybuju...navíc přednost mají děti co jdou pak za rok do školy, děti co už tam mají sourozence a děti s celodenní celotýdenní docházkou...plus samozřejmě děti plně zaměstnaných matek...my nesplňujeme ani jedno
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    ORIKA:proboha, koho už by tedy měli brát, když ne 4,5 letý?
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    LILY: já jsem uvažovala, že bych mladýho přihlásila do školky, co máme "za rohem", v září mu bude "už" 4,5 tak jsem si říkala, že by ho určitě vzali, ale poté jsem zjistila, že počet volných míst tam je 11...tak ho s největší pravděpodobností nechám i nadále v soukromé mš
    LILY
    LILY --- ---
    ZOFI: tak to vypadá, že fakt asi nemá cenu v Brně přihlášku dávat pro míň než čtyřleté. :(
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    Tak jsem si spočítala, že když loni dle elektrnického zápisu nepřijali na naší MŠ BRNO-sever do MŠ 265 dětí a letos je zde napsáno, že je jen 270 volných míst v 17 školkách zde, nebudou brát vlastně žádné nové děti. Je logické, že se dostanou jen ti, co se loni nedostali - letos 4 letí a možná pár mladších, ale se sourozencem předškolákem... :-(
    JELLYBEAN
    JELLYBEAN --- ---
    MEDVED007: musim s tebo souhlasit, ze alternativy typu montessori, atd. tez nepovazuji za zadne terno. Z vlastni zkusenosti vim, ze v alternativnich skolnich zarizenich jsou z vetsiny deti problemove, ktere maji velky problem v "normalnich" skolnich zarizenich fungovat. Nevidim to jako alternativu, ale spise jako sbernu deti, ktere velmi obtizne funguji v klasickych skolkach, skolach.
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    EDERA: Máš pravdu, samy děti se navzájem hodně porovnávají ... první roky na ZŠ byl syn za to, že byl chytřejší, než ostatní, šikanován, nyní, na osmiletém gymplu mezi chytrými je jim vzorem, a obdivují ho...hlavně v té matice tedy. Myslím si, že mnohým ve třídě je vzorem. Rád komukoli pomůže, vysvětlí.. jeho soused v lavici měl loni sotva dvojku z matiky a příklad mého syna a také to, že mu rád kdykoliv cokoliv vysvětlí má výsledky - letos má z matiky také za 1..
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    K do je tu z Brna - třeba vás bude zajímat diskuse maminek brněnských dětí o letošním přjímání do mš (čtěte od od strany 52 ) ...
    Dle všeho je v Brně asi nejvíce dětí, co se bude hlásit od září 2013 do mš a budou se brát jen ty kolem 4 let a se sourozencem.. zatímco na dědinách a malých městech se berou už od 2,5 let

    Co říkáte na elektronický zápis do MŠ v Brně? - Diskuse - eMimino.cz
    http://www.emimino.cz/diskuse/co-rikate-na-elektronicky-zapis-do-ms-v-brne-98779/strankovani/55/?anchor=postId20002118#postId20002118
    EDERA
    EDERA --- ---
    CANDLEMASS: Tak ono do jisté míry je to třeba. Bez srovnání nezjistíš, jestli je/není dítě v pořádku, jestli se vyvíjí tak, jak má. Bez srovnání nezjistíš ani to, že Tvoje dítě, které Tě občas tak strašně vytáčí, je vlastně šikovné a vzorné. Špatně je, pokud se výsledky svých srovnávacích pozorování užíráme nebo pokud dítěti otloukáme o hlavu, že není tak dobré, jako sousedovic Pepíček. Ale špatně je i to, když šikovnost svých dětí bereme jako samozřejmost a podceňujeme, jak na tom v porovnání s ostatními jsou.

    Nehledě na to, že děti samotné se s ostatními porovnávají taky a často je to i dokáže hnát dopředu, neb se chtějí vyrovnat. Já to teď mám v přímém přenosu, protože se nám doma sešly holčičky, které od sebe dělí pouhých pět měsíců. My z toho občas kukáme, ale ony se od sebe navzájem učí tak, jak by to nikdy nikdo jinak nezvládl.
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    No, já bych raději děti navzájem nesrovnával. Myslím, že je to to nejhorší, co jim můžeme kdy udělat. :)
    MOTYLEK
    MOTYLEK --- ---
    MEDVED007: Stejně bych tě ráda podpořila, abys měla z inteligence svých dětí radost. Když pozoruju děti tady na Nyxu, tak umět abecedu ve 2 letech, v 5 letech umět číst, psát a počítat je tady snad standard... tak prostě ber svou situaci jako něco jako standard ve vaší rodině. Svého syna považuju taky za chytrého, taky uměl tu abecedu ve 2 letech, ve 3 uměl přečíst trojciferná čísla, ve 4 číst atd., nicméně bylo mi řečeno, že žádný génius není, a pokud by se ti dostalo poznání, že tvoje děti nejsou géniové, mohla bys být vlastně klidná (že tě minou veškeré problémy s tím spojené) a nadprůměrnou inteligenci svých dětí si užívat.
    Myslím si, že tady na Nyxu a asi i ve společnosti obecně je teď velký tlak na výkonnost (jak u dětí, tak u dospělých) a když si představím, že bych měla průměrně nebo třeba slabě podprůměrně inteligentní dítě (což se mi taky ještě může stát), tak je mi až zle při představě, jak by mi asi bylo, když bych ho měla srovnávat s dětmi maminek na Nyxu, které se chlubí, jak jsou jejich děti chytré. Ten pocit neúspěchu je myslím horší, alespoň pro mě, než představa, že mám nadprůměrné dítě.
    Stejně mi přijde, že jsou teď děti obecně inteligentnější či zvídavější než jsme byli my, aspoň to tak pozoruju u sebe. Já jsem tedy při nástupu do školy číst neuměla, uměla jsem se jen podepsat a počítat do 10ti.
    Taky mám kolem sebe "škarohlídy", kteří mi říkají, že syn se bude ve škole nudit, ale nakonec zjišťuju, že to dost záleží na učitelkách. Můj manžel nešel do školy s žádným náskokem před ostatními dětmi a přesto měl ve škole problém - v matematice spočítal zadané příklady dřív než ostatní a ušetřený čas asi zlobil nebo co, prostě učitelkám se to nelíbilo a zajímavý byl rozdílný přístup k jejich řešení problému - jedna mu neustále psala poznámky a druhá mu prostě dala příklady navíc a bylo po problému.
    Zrovna tak si myslím, že dítě, které má náskok před ostatními, může tento náskok postupně ztratit, setká-li se ve třídě se stejně chytrými dětmi.
    Nicméně si myslím, že dobré učitelky by si měly umět poradit s rozdílným intelektem a rozdílným náskokem dětí ve třídě. Koneckonců jsou to profesionálky.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    BEBERA: nepovažuju osobně podobné alternativy za vhodné.............možná budu časem mluvit jinak :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam