• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    EDERA: Máš pravdu, samy děti se navzájem hodně porovnávají ... první roky na ZŠ byl syn za to, že byl chytřejší, než ostatní, šikanován, nyní, na osmiletém gymplu mezi chytrými je jim vzorem, a obdivují ho...hlavně v té matice tedy. Myslím si, že mnohým ve třídě je vzorem. Rád komukoli pomůže, vysvětlí.. jeho soused v lavici měl loni sotva dvojku z matiky a příklad mého syna a také to, že mu rád kdykoliv cokoliv vysvětlí má výsledky - letos má z matiky také za 1..
    EDERA
    EDERA --- ---
    CANDLEMASS: Tak ono do jisté míry je to třeba. Bez srovnání nezjistíš, jestli je/není dítě v pořádku, jestli se vyvíjí tak, jak má. Bez srovnání nezjistíš ani to, že Tvoje dítě, které Tě občas tak strašně vytáčí, je vlastně šikovné a vzorné. Špatně je, pokud se výsledky svých srovnávacích pozorování užíráme nebo pokud dítěti otloukáme o hlavu, že není tak dobré, jako sousedovic Pepíček. Ale špatně je i to, když šikovnost svých dětí bereme jako samozřejmost a podceňujeme, jak na tom v porovnání s ostatními jsou.

    Nehledě na to, že děti samotné se s ostatními porovnávají taky a často je to i dokáže hnát dopředu, neb se chtějí vyrovnat. Já to teď mám v přímém přenosu, protože se nám doma sešly holčičky, které od sebe dělí pouhých pět měsíců. My z toho občas kukáme, ale ony se od sebe navzájem učí tak, jak by to nikdy nikdo jinak nezvládl.
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    No, já bych raději děti navzájem nesrovnával. Myslím, že je to to nejhorší, co jim můžeme kdy udělat. :)
    MOTYLEK
    MOTYLEK --- ---
    MEDVED007: Stejně bych tě ráda podpořila, abys měla z inteligence svých dětí radost. Když pozoruju děti tady na Nyxu, tak umět abecedu ve 2 letech, v 5 letech umět číst, psát a počítat je tady snad standard... tak prostě ber svou situaci jako něco jako standard ve vaší rodině. Svého syna považuju taky za chytrého, taky uměl tu abecedu ve 2 letech, ve 3 uměl přečíst trojciferná čísla, ve 4 číst atd., nicméně bylo mi řečeno, že žádný génius není, a pokud by se ti dostalo poznání, že tvoje děti nejsou géniové, mohla bys být vlastně klidná (že tě minou veškeré problémy s tím spojené) a nadprůměrnou inteligenci svých dětí si užívat.
    Myslím si, že tady na Nyxu a asi i ve společnosti obecně je teď velký tlak na výkonnost (jak u dětí, tak u dospělých) a když si představím, že bych měla průměrně nebo třeba slabě podprůměrně inteligentní dítě (což se mi taky ještě může stát), tak je mi až zle při představě, jak by mi asi bylo, když bych ho měla srovnávat s dětmi maminek na Nyxu, které se chlubí, jak jsou jejich děti chytré. Ten pocit neúspěchu je myslím horší, alespoň pro mě, než představa, že mám nadprůměrné dítě.
    Stejně mi přijde, že jsou teď děti obecně inteligentnější či zvídavější než jsme byli my, aspoň to tak pozoruju u sebe. Já jsem tedy při nástupu do školy číst neuměla, uměla jsem se jen podepsat a počítat do 10ti.
    Taky mám kolem sebe "škarohlídy", kteří mi říkají, že syn se bude ve škole nudit, ale nakonec zjišťuju, že to dost záleží na učitelkách. Můj manžel nešel do školy s žádným náskokem před ostatními dětmi a přesto měl ve škole problém - v matematice spočítal zadané příklady dřív než ostatní a ušetřený čas asi zlobil nebo co, prostě učitelkám se to nelíbilo a zajímavý byl rozdílný přístup k jejich řešení problému - jedna mu neustále psala poznámky a druhá mu prostě dala příklady navíc a bylo po problému.
    Zrovna tak si myslím, že dítě, které má náskok před ostatními, může tento náskok postupně ztratit, setká-li se ve třídě se stejně chytrými dětmi.
    Nicméně si myslím, že dobré učitelky by si měly umět poradit s rozdílným intelektem a rozdílným náskokem dětí ve třídě. Koneckonců jsou to profesionálky.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    BEBERA: nepovažuju osobně podobné alternativy za vhodné.............možná budu časem mluvit jinak :-)
    IORETH
    IORETH --- ---
    Nemáte někdo osobní zkušenost s MŠ Lešenská, Poznaňská či Ústavní (všechno Pha Bohnice). Váhám, kterou vybrat, na webu vypadají všechny stejně, šedý průměr.
    IORETH
    IORETH --- ---
    LILY: jé, na Úvoz jsem chodila... Sentimentální vzpomínky ožívají :-)
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    DRIZZT:
    CANDLEMASS:
    Jestli by nebylo dobré, jí místo pouhého zatelefonování, také napsat mail, ten už by neměla tak jednoduše odbýt... chce to mluvit i se starostkou - ona bude dělat konkurz na ředitelku mš a měla by vědět už snad kdy bude, a tudíš i kdy bude to přijímání dětí (musí být až po jmenování ředitelky do funkce). Mohlo by to být klidně až o letních prázdninách..
    Já si myslím, že jsou s tou školkou opět ve skluzu a jsou z ptajících se rodičů nervozní.. Nebo schválně dělají tajnosti a chtějí tam dostat co nejvíce svých známých s tříletáky..
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MEDVED007: A proc ji nechces dat do nejake alternativni skoly - montessori nebo tak? Na zaklade vlastni zkusenosti s dcerou dost soucitim, taky mam problemy s prikazy, rozkazy, disciplinou apod. Tohle v kombinaci s nedostatecne narocnou vyukou vedlo od druheho stupne ke konfliktum s ucitelkami, nechuti a zbytecnemu stresu. A to si myslim, ze ve skolce jsem byla jeste relativne stadni dite. Nemyslim si, ze mi nase skolni vychova k poslusnosti a dodrzovani predpisu a pravidel byla v zivote k necemu dobra a svoje syny bych pred tim rada aspon castecne ochranila...
    DRIZZT
    DRIZZT --- ---
    CANDLEMASS: Já jí volala od cca 10:00 v půlhodinových intervalech. Dovolala jsem se až teď, cywe.
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    DRIZZT: cywe, úředníkům musíš volat mezi 10.00 a 10.30. Nikdy ne ráno (7.00-10.00), v době oběda (10.30-14.00) a pozdě odpoledne. Já to zkusím zítra.
    DRIZZT
    DRIZZT --- ---
    ZOFI: Tak jsem paní Svobodové zavolala a musím říci, že byla příjemná a sdílná asi jako osina v.... Prý máme sledovat stránky Brna-sever. Víc jsem z ní při upřímné snaze nevyrazila.
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    A koukám, že budu muset urychleně opustit představu, že každé ráno odvedeme dcerku do školky, na kterou se ona sama bude těšit, nebude dál než 15 minut chůze. Kde si hodné tety s láskyplnou péčí budou s dětmi hrát a vhodně kombinovat waldorfský a montessori přístup a kde budou vařit i vydatně vegetariánsky... ono to nejspíš dopadne tak, že si budu přát, aby ji husovičtí spolužáci moc nebili. :)
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    LILY: jj, to je už asi pozdě :) Mimochodem o školách a školkách na Úvoze slyším samé pěkné věci, zajímavé.
    LILY
    LILY --- ---
    CANDLEMASS: loni prý brali na Úvoze (a dvě kamarádky si to tam chválí), ale přihlášky dávali 26.,28. a 29.1., takže už je asi pozdě.
    LILY
    LILY --- ---
    Tak jsem dnes byla pro přihlášku do jedné školky. Poté, co jsem sdělila datum narození dítka, mi paní rovnou řekla, že jeslti mu bude v září tři a půl, tak ani nemá cenu si brát přihlášku. Do školy prý jim odejde jen šest dětí, tudíž budou rádi, podaří-li se jim umístit sourozence dětí, co už tam jsou.
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    MADIETTA: taky mi přijde, že nevíš, jak vypadají skutečně průměrné děti.
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    ZOFI: no, bude to koukám sranda... :/
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    CANDLEMASS: no, o to se asi pokoušeli mnozí a tak od lonského školního roku udělali ten elektronickej zápis a příjem do školek se ted řeší centrálně, ředitelky ani sponzorování MŠ na to nemají žádný vliv. Jen nechápu, proč už druhý rok je největší brněnská městská část (Brno střed) od el. přijímání dětí do mš osvobozena ?!
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    ZOFI: to měla být školka pro zaměstnance Akademie věd. Hloupě jsme s tím počítali, s náma se prý také počítalo a vůbec vše bylo prý velmi nadějné a pak se to snad pokazilo na nějakém neukojeném egu či co. Podrobnosti ví žena, já jsem to raději ani nechtěl poslouchat :)

    Ten dotaz na radnici rozhodně zkusíme. Je to fakt tristní stav mš v Brně. Já klidně i někoho podmáznu nebo jednorázově zasponzoruji, ale soukromou prostě nedáme. :)
    ZOFI
    ZOFI --- ---
    CANDLEMASS: Jak jsem psala - zatím to školka není - rekonstruuje se a přestavuje neobývaný dům (který ale před 15 lety prý školkou byl) a je to zrovna v Černých Polích...takže na netu ho nenajdeš.
    Je třeba psát a telefonovat na radnici, aby s tím pohnuli a v září tu školku opravdu otevřeli..tam pak snad, i proto, že o tom moc matek neví, vezmou i nějaké tříleté, jinak na naší MČ je to asi dost marné..
    Co je to firemní školka AV - myslíš tu, co udělali ted od ledna u VŠ na Lesnické?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam