• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    EDERA
    EDERA --- ---
    ILLUZE: Jistě, a na všech stupních škol. Ve školce by jaksi jinak nebylo z čeho zaplatit divadýlka, výlety, závěrečný táborák etc.
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    TERRYNKA: to ještě existuje?!
    TERRYNKA
    TERRYNKA --- ---
    MADIETTA: což mi, do psí pr..., připomnělo, že musím zaplatit SRPŠ ! :-)
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    Dneska mi volala ze školky paní hospodářka. Rezolutním hlasem povídá: "Paní M., to už přestává všechno, už mě nebaví vám to věčně přepočítávat do stravného. Musíte s tím školným něco udělat!" Já se vyděsila, že mi neodchází z účtu platby nebo co a že mám průšvih. Vyšlo najevo, že v tomto roce zlevnilo školné a já to vůbec nezaznamenala. :-) Paní hospodářka přebytek každý měsíc statečně přihazuje ke stravnému, ale už ji to přestalo bavit. Rezolutně mi zakázala cokoli pro letošek dále platit. No, aspoň pro jednou když udělám botu, tak z toho není průšvih :-DDD
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MALKE: V zimě jsem vyzvedávala mezi třeti a čtvrtou, teď taky vyzvedávám po čtvrté. Jak začnou krásné dny, to tráví děti celé odpoledne na zahradě, zahradu mají nádhernou, několikaúrovňovou, a dítě z ní častokrát musím vláčet násilím pryč nebo ho hodně přemlouvat, aby už šlo. :-)
    MALKE
    MALKE --- ---
    MEDVED007: Já dítě taky vyzvedávám (většinou) mezi čtvrtou a pátou. Když jsem se ho ptala, jestli mám přijít po obědě - a ne jednou - tak to zamítl (on by stejně doma šel spát, ale to je věc jiná). Počítám, že nechtěl proto, že by si nestačil pohrát, dopoledne mají pevný program. Mladší docela často odpoledne spí, nevidím důvod, proč ho budit, protože s dětma je daleko větší legrace, než s matkou a protivným nevyspalým miminem. Plus teda občas odpoledne pracuju, takže ve čtyři odložím lopatu a s jazykem na vestě oblíkám mimino a sebe, abych to do tři čtvrtě na pět stihla.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Tak po průzkumu na pískovištích hlásím, že na Praze 6-Vokovice se školkama krize, vzali minimum a to ještě ty starší.
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    FOXOVA: celkem chápu... vím o víc lidech, kteří se ze stejného důvodu stěhovali
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    YENNEFER: jeden z duvodu proc tady nechci vzdelavat holky...
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    FOXOVA: to je normální základka? to zní dost příšerně
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    FOXOVA: My byli kdysi na pokoukání ve škole, kde je asi 90 % romských dětí, tam říkali, že spousta dětí, co nastoupí do školy třeba v životě neviděla pastelky, neví, co je básnička, písnička, neumí držet tužku, neumí pořádně jazyk - ani romský, ani český, takže se v té přípravce soustředí na to, aby do dětí dostali základ, co má průměrný prvňák.
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    RYBKA: Tu tady k dispozici nemame. Sla by tam vetsina zaku. ..
    je to vpodstate to same jako prvni trida - maji aktovky, chodi od 8-11,40 pak jsou na obed a druzina. Berou i 5lety. Akorat ze vyuka je spis jako u predskolaku ve skolce. Je to pro deti s nerovnomernym psychomotorickým vyvojem, vadou/ problemem v reci, somatickými problemy a pod. Pro deti hure adaptabilni + ty ktery jsem popsala nize. Pripadne, pro deti nadprumerny. Hodne si tam hraji, delaji grafomotoricka cviceni, a v podstate si hraji na 1 tridu. Planuju tam dat holku, protoze bych ji mela u sebe ve skole. /po prestehovani/
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    to bys musela zazit... tenhle kluk ma bohuzel vymytou hlavu. Ma poznamenanou kresbu, je neurotickej, pokud se neco co nejdriv nezmeni, konci na psychiatrii se schyzou... bohuzel, ty ktery ssebou strhava jsou na tom podobne. Bohuzel na rozdil od nej, jsou jeste navic mentalne na nizsi urovni...

    MEDVED007: my to nebereme smahem, jsme ve tride 3 a behame kolem deti a pracujeme s nimi maximalne individualne. Problem je ze kolem deti fakt behame a vymysluime vsechno mozny, abychom je dostaly aspon na nejakou prumernou uroven, protoze dite je mentalne v norme, ale rodicema zanedbany. Vime, ze pokud s nim nezacnou neco delat, od 3 tridy bude propadat, 5 tridu v bezne zs neda... Bohuzel, takovych deti je v nasi tride vic. A jsou to prave ty deti, ktery mi v druzine zustavaj nejdyl.
    Musis uznat, ze nemohu suplovat rodice. Mam urcite kompetence a ty nesmim prekracovat nejen ve vyuce, ale i v druzine. A pokud to rodice opravdu nechapou a ty prazdny pohledy skrz tebe vidis, neudelas nic. Budu dal pokracovat v praci v daných mezich a hotovo. Mrzi me to .


    RYBKA: takove je slozeni nasi 1 tridy. tam je fakt 14 deti opravdu chytrych, univerzalne inteligentnich a pak 14 deti, kdy ani sezeni u nich a nazorny ukazovani na stavebnici jim nic nerika... pouzivam pro ne stejne pomucky jako pro integrovany dite s DMO a MR . Z téhle skupiny je dokonce nejnadanejsi. A to ma na to papir. A u tech deti prave rodina prilis se skolou nekomunikuje a deti tam nechava nejdyl.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    FOXOVA: Některé školy mají přípravky pro sociálně znevýhodněné děti, kde se tu propast snaží trochu vyrovnat. Ale jak přesně to funguje a jakou to má úspěšnost, to nevím...
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MEDVED007: Mám zkušenost z druhého stupně ZŠ a teda musím říct, že tam, kde byla opravdu nulová podpora v rodině, to bylo strašně znát. Na ty děti nemáš skoro žádný páky, všechno je jim jedno, protože rodiče buď řvou pořád stejně (nezávisle na známkách, poznámkách, pochvalách...) nebo neřvou vůbec. Děti nemaj žádnou motivaci, a řekněme si upřímně, na druhém stupni se žádné dítě nebude učit pro učitelčiny hezké oči. Můžeš, resp. kvůli svému profesionálnímu přístupu a svědomí musíš zkoušet všechno, co se dá, ale většinou to nemá valné výsledky. Chceš po nich, aby něco dělaly, ale ony mají zkušenost, že když nebudou nic dělat, bude jim vlastně taky dobře, tak co by se namáhaly. Samozřejmě můžeš učit zábavnou formou, ale jak jsou zatuhlé ve svém pasivním postoji, většinou se jim tím stejně nezavděčíš.
    Nutno dodat, že já se s tím setkala spíš výjimečně, ale věřím, že někde se to může sejít tak, že takové děti tvoří třeba čtvrtinu nebo třetinu třídy, a ono to v té skupině udělá hrozně moc.
    EDERA
    EDERA --- ---
    U nás se takhle za odměnu chodí do tělocvičny, kde jsou tříkolky
    EDERA
    EDERA --- ---
    TRISSIE: Zkrácený úvazek jsem měla. Ale co je ze mě hlavní živitel rodiny, tak si jaksi nemůžu dovolit ten luxus pracovat jen za 3/4 peněz.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    S tím pozdním zůstáváním dětí ve školce, naše zlatá, briliantová paní ředitelka to vymyslela naprosto geniálně. Při přestavbě školky nechala jednu velikou místnost udělat jako "hernu", ale do té herny chodí jenom a) děti ze všech oddělení, které musí být ve školce už od hodně brzkého rána (v 7:45 se odchází do normálních tříd), b) děti ze všech oddělení, které musejí zůstávat hodně pozdě (do herny se ze tříd odchází kolem čtvrté). Je to naprosto skvělé, všichni si to pochvalujou, protože děti to berou, jako že to mají za odměnu a je to něco výjimečného, ty, které odcházejí dřív, těm pozdním pomalu závidějí. :-) V herně jsou takové poklady jako prolejzačka se skluzavkou, loutkové divadlo a spousta dalších věcí, které v normálních třídách nejsou. Navíc jak se tam sejdou děti ze čtyř tříd, je jich tam vždycky aspoň deset a necítí se, jako že jsou samotinké a poslední. Myslím, že (nejen za tohle) by paní ředitelka zasloužila medaili.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    FOXOVA: je celkem legrační, jak jsou dva tábory...rodiče, kteří si myslí, že výchovu spasí škola...takové to počkej jak tě ve škole srovnají....a na druhé straně škola (tedy ty), která říká kde nic není ani smrt nebere :-( oba přístupy jsou podle mě chybné...pravda je tak někde uprostřed....nebo možná víc na straně školy, protože rodina opravdu má podle mě větší vliv než škola.....ale rozhodně bych to nebrala takhle šmahem
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: do zavíračky je imho taky moc, to už ty děti trpí, třeba, jak jsem nedávno zmiňovala toho lumpíka Venouška, jak pozlobil chvíli Tondu, ten tam právě bývá do zavíračky a přijde mi kvůli tomu vůči ostatním dětem dost zatrpklý a nešťastný. I já sama jsem ve školce tvrdla jako poslední a pamatuju si, jak moc mi to bylo líto, když některé děti šly po o nebo hned po spaní.
    FOXOVA: ale zase bych to nepřeháněla, který z našich vrstevníků neměl jako kluk pistolku? Mně naštvalo to škatulkování a odsuzování dětí, který za rodiče nemůžou a hlavně, označování rodičů, kteří nemůžou dítě vyzvednout do 14:00 za nefungující? Já mám pocit, jestli tam u vás taky nemáte nějaký závod se směnným provozem, kde většina lidí pracuje, potom to lze, ale s pevnou pracovní dobou ani náhodou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam