• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    ZEMINO: co jsem tak pochopila, tak na plavání chodí všechna 3 oddělení, jen každé v jiný den, v pokynech na netu mají mmj, napsáno, že v ten den nemají rodiče dávat dětem punčocháče, protože v šatnách je mokro a děti nikdo nekontroluje, jestli se pořádně oblíkly a nejsou mokrý...u 3leťáků mi to přijde docela drsný, zvláště když bylo venku -10
    u jídla mi zatím bylo řečeno, že v případě nějaké alergie je možné objednat dietu, u syna o nic takového nejde, jen se snažíme dodržovat (v rámci možností) kosher stravu což se např. s vepřovým až 3x týdně neshoduje, stejně jako např. s pomazánkou z taveňáku a šunky (pomíjím, že taveňák a šunka se u nás doma nejí vůbec)..uvidím, co mi na to řeknou na té info schůzce, paní u zápisu se tvářila, že se to snad nějak dá pořešit, ale záleží prý na konkrétní učitelce kterou syn bude mít
    přiznávám, že bych byla ráda, kdyby to pořešit šlo, protože školku mám jednak blízko, jednak je ve stejné budově kam by pak syn měl chodit i do školy, takže by zůstal ve známém prostředí a nejspíš i se stejnými děti které už bude znát ze školky...navíc je to školka pěkná, moderně vybavená (4 roky zpět proběhla rekonstrukce a rozšíření) a celkově to tam na mě působilo dobře
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    ILLUZE: u nás máme taky něco takového, kdo chtěl z rodičů se mohl zapsat do Sdružení a za každý měsíc se "odsouhlasilo" padesát :) vybírá se,co 2 měsice.Tohle je na pastelky apod.
    ORIKA: tak na plavání a tak určitě neodjíždí celá školka,ale jen některá z učitelek.
    U nás se ptali,jestli dítě může všechno a co případně místo toho.Jinak můžu nahlásit jídlo,co nemá rád,ale zatím mu jen nenechávám sypat nudle mákem a krupici čímkoliv :) přemýšlím nad špenátem a kyselým zelím,protože pak díky toho nesní nic,protože maso je v tom a brambory/knedlík sní jen ty "suché" :)
    ale nevím,jesl v tomlhle není naše školka "v poho",protože co občas slyším,že nemůžou ve školce od neteře,jako odhlašování stravy,dítěte .. tak děkuju za tu naši :)
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    ILLUZE: co zatím vím, tak ve školce kam půjde Ari se 2x do roka musí přinést toaleťák (balení po 4ks), papírový kapesníky (3x) a kuchyňský role (3x)...aktivity se platí zvlášť...zajímalo by mě, jak se to řeší tehdy, pokud třeba nemám zájem aby dítě chodilo se školkou do plavání (jelikož chodíme již 3 roky jinam a měnit to rozhodně nechceme), jestli mám možnost to odmítnout nebo je to "povinné"...v půlce května bych se to na nějaké rodičovské schůzce měla dozvědět
    a je mi jasné, že tam budu za prudila, protože jídelníček se mi zrovna 2x nezamlouvá a ve dny, kdy bude jídlo co by dítě nemělo jíst bych chtěla obědy odhlásit...ptala jsem se na možnost vyzvedávat dítě těsně před obědem, na to mi bylo při zápisu řečeno, že neexistuje, že obědy se povinně platí..tak uvidím
    TERRYNKA
    TERRYNKA --- ---
    ILLUZE: jasne. Divadla a spol. se plati zvlast, ale ted na zahradu poridili vrbove domecky, vymalovali zazemi a tak dale. Petikilo rocne me nezabije :-)
    Jo a v pondeli jedou na vylet na leteckou zakladnu policie CR, take hrazeno ze SRPMS prispevku.
    EDERA
    EDERA --- ---
    ILLUZE: Jistě, a na všech stupních škol. Ve školce by jaksi jinak nebylo z čeho zaplatit divadýlka, výlety, závěrečný táborák etc.
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    TERRYNKA: to ještě existuje?!
    TERRYNKA
    TERRYNKA --- ---
    MADIETTA: což mi, do psí pr..., připomnělo, že musím zaplatit SRPŠ ! :-)
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    Dneska mi volala ze školky paní hospodářka. Rezolutním hlasem povídá: "Paní M., to už přestává všechno, už mě nebaví vám to věčně přepočítávat do stravného. Musíte s tím školným něco udělat!" Já se vyděsila, že mi neodchází z účtu platby nebo co a že mám průšvih. Vyšlo najevo, že v tomto roce zlevnilo školné a já to vůbec nezaznamenala. :-) Paní hospodářka přebytek každý měsíc statečně přihazuje ke stravnému, ale už ji to přestalo bavit. Rezolutně mi zakázala cokoli pro letošek dále platit. No, aspoň pro jednou když udělám botu, tak z toho není průšvih :-DDD
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MALKE: V zimě jsem vyzvedávala mezi třeti a čtvrtou, teď taky vyzvedávám po čtvrté. Jak začnou krásné dny, to tráví děti celé odpoledne na zahradě, zahradu mají nádhernou, několikaúrovňovou, a dítě z ní častokrát musím vláčet násilím pryč nebo ho hodně přemlouvat, aby už šlo. :-)
    MALKE
    MALKE --- ---
    MEDVED007: Já dítě taky vyzvedávám (většinou) mezi čtvrtou a pátou. Když jsem se ho ptala, jestli mám přijít po obědě - a ne jednou - tak to zamítl (on by stejně doma šel spát, ale to je věc jiná). Počítám, že nechtěl proto, že by si nestačil pohrát, dopoledne mají pevný program. Mladší docela často odpoledne spí, nevidím důvod, proč ho budit, protože s dětma je daleko větší legrace, než s matkou a protivným nevyspalým miminem. Plus teda občas odpoledne pracuju, takže ve čtyři odložím lopatu a s jazykem na vestě oblíkám mimino a sebe, abych to do tři čtvrtě na pět stihla.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Tak po průzkumu na pískovištích hlásím, že na Praze 6-Vokovice se školkama krize, vzali minimum a to ještě ty starší.
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    FOXOVA: celkem chápu... vím o víc lidech, kteří se ze stejného důvodu stěhovali
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    YENNEFER: jeden z duvodu proc tady nechci vzdelavat holky...
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    FOXOVA: to je normální základka? to zní dost příšerně
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    FOXOVA: My byli kdysi na pokoukání ve škole, kde je asi 90 % romských dětí, tam říkali, že spousta dětí, co nastoupí do školy třeba v životě neviděla pastelky, neví, co je básnička, písnička, neumí držet tužku, neumí pořádně jazyk - ani romský, ani český, takže se v té přípravce soustředí na to, aby do dětí dostali základ, co má průměrný prvňák.
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    RYBKA: Tu tady k dispozici nemame. Sla by tam vetsina zaku. ..
    je to vpodstate to same jako prvni trida - maji aktovky, chodi od 8-11,40 pak jsou na obed a druzina. Berou i 5lety. Akorat ze vyuka je spis jako u predskolaku ve skolce. Je to pro deti s nerovnomernym psychomotorickým vyvojem, vadou/ problemem v reci, somatickými problemy a pod. Pro deti hure adaptabilni + ty ktery jsem popsala nize. Pripadne, pro deti nadprumerny. Hodne si tam hraji, delaji grafomotoricka cviceni, a v podstate si hraji na 1 tridu. Planuju tam dat holku, protoze bych ji mela u sebe ve skole. /po prestehovani/
    FOXOVA
    FOXOVA --- ---
    to bys musela zazit... tenhle kluk ma bohuzel vymytou hlavu. Ma poznamenanou kresbu, je neurotickej, pokud se neco co nejdriv nezmeni, konci na psychiatrii se schyzou... bohuzel, ty ktery ssebou strhava jsou na tom podobne. Bohuzel na rozdil od nej, jsou jeste navic mentalne na nizsi urovni...

    MEDVED007: my to nebereme smahem, jsme ve tride 3 a behame kolem deti a pracujeme s nimi maximalne individualne. Problem je ze kolem deti fakt behame a vymysluime vsechno mozny, abychom je dostaly aspon na nejakou prumernou uroven, protoze dite je mentalne v norme, ale rodicema zanedbany. Vime, ze pokud s nim nezacnou neco delat, od 3 tridy bude propadat, 5 tridu v bezne zs neda... Bohuzel, takovych deti je v nasi tride vic. A jsou to prave ty deti, ktery mi v druzine zustavaj nejdyl.
    Musis uznat, ze nemohu suplovat rodice. Mam urcite kompetence a ty nesmim prekracovat nejen ve vyuce, ale i v druzine. A pokud to rodice opravdu nechapou a ty prazdny pohledy skrz tebe vidis, neudelas nic. Budu dal pokracovat v praci v daných mezich a hotovo. Mrzi me to .


    RYBKA: takove je slozeni nasi 1 tridy. tam je fakt 14 deti opravdu chytrych, univerzalne inteligentnich a pak 14 deti, kdy ani sezeni u nich a nazorny ukazovani na stavebnici jim nic nerika... pouzivam pro ne stejne pomucky jako pro integrovany dite s DMO a MR . Z téhle skupiny je dokonce nejnadanejsi. A to ma na to papir. A u tech deti prave rodina prilis se skolou nekomunikuje a deti tam nechava nejdyl.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    FOXOVA: Některé školy mají přípravky pro sociálně znevýhodněné děti, kde se tu propast snaží trochu vyrovnat. Ale jak přesně to funguje a jakou to má úspěšnost, to nevím...
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MEDVED007: Mám zkušenost z druhého stupně ZŠ a teda musím říct, že tam, kde byla opravdu nulová podpora v rodině, to bylo strašně znát. Na ty děti nemáš skoro žádný páky, všechno je jim jedno, protože rodiče buď řvou pořád stejně (nezávisle na známkách, poznámkách, pochvalách...) nebo neřvou vůbec. Děti nemaj žádnou motivaci, a řekněme si upřímně, na druhém stupni se žádné dítě nebude učit pro učitelčiny hezké oči. Můžeš, resp. kvůli svému profesionálnímu přístupu a svědomí musíš zkoušet všechno, co se dá, ale většinou to nemá valné výsledky. Chceš po nich, aby něco dělaly, ale ony mají zkušenost, že když nebudou nic dělat, bude jim vlastně taky dobře, tak co by se namáhaly. Samozřejmě můžeš učit zábavnou formou, ale jak jsou zatuhlé ve svém pasivním postoji, většinou se jim tím stejně nezavděčíš.
    Nutno dodat, že já se s tím setkala spíš výjimečně, ale věřím, že někde se to může sejít tak, že takové děti tvoří třeba čtvrtinu nebo třetinu třídy, a ono to v té skupině udělá hrozně moc.
    EDERA
    EDERA --- ---
    U nás se takhle za odměnu chodí do tělocvičny, kde jsou tříkolky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam