• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    TARSIS
    TARSIS --- ---
    Pokud by někdo hledal třídu pro dítě se specifickými potřebami, tak jedna taková je na http://www.dekanka.cz/ . 15 dětí, 2 učitelky, 1 asistentka. Všechny tři jsou mladé a nadšené a s dětmi hezky pracují. Školka mívá volná místa, není problém dostat do ní dítě kterému budou tří třeba až v lednu. Trvalé bydliště na Praze 2 je ale samozřejmě výhodou.
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Jenže to, co z M. udělalo toho sympatického kluka, kterým je dneska, je právě to, že NEBYL izolován ve speciálce pro autisty/aspíky, ale v normální škole. Že to pro ostatní děti a jejich rodiče muselo být leckdy náročné, si dovedu představit na základě vlastních zkušeností že společných výletů. Ale vyplatilo se vydržet.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MEDVED007: no já ho mám doma jednoho a mám na něj čas a nepobíhá mi tam dvacet dalších prďolů, žejo.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MADIETTA: a jak tohle řešíš doma ty, když to dělá ? taky přeci nemůžeš nechat na jeho libovůli jestli se jako uráčí vyrazit nebo ne.....tudíž to beru jako výchovný problém učitelky, že tuhle situaci nezvládne
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MEDVED007: jenomže ono to taky dost narušuje běžný provoz, třeba když máš oblíknout dvacet dětí na zahradu a to jedno se ti zasekne, začne vřeštět, že on se oblíkat nebude, a následně se schová do skříňky, odkud nejde vypáčit. :-/
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MADIETTA: já myslím, že je ale rozdíl, když dítě ječí a seká se, což je v podstatě normální dětský projev, který sice ostatním dětem není příjemný, ale prudí to hlavně učitelku....a když je nějaké dítě natolik nezvladatelné a to zejména co se agrese týká, že ubližuje ostatním dětem a to natolik, že se pak třeba do školky bojí chodit viz Illuze....to je pak další level, který bych prostě já osobně řešila dost radikálně. že se do školky bojí učitelka je v podstatě její problém :-))))
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    ANNAWA: neorientuju se v téhle problematice nijak široce, protože mě v podstatě nezajímá....nicméně co vím, tak v mém rodném malém městě je jedna ze čtyř nebo pěti školek vedená jako speciální resp. jedna třída tak je vedená, jdou tam děti "s diagnozou" a to velmi různou....ale v podstatě celé spektrum autismu od "jen aspergena" po totálně zoufalé případy.....maí ve třídě do deseti dětí, na které jsou tři učitelky a jede se tam silně indivindi...vím to od kamarádky, která má autistickou dceru, hodně autistickou, která by klasickou školku nedala ani smykem a tady v pohodě.....určitě i v milionové Praze taková zařízení existují....podotýkám, že to co píšá je klasická "státní" školka a školné se nijak neliší od toho normálního....kde se na to berou peníze jsem nepátrala....
    ADD
    ADD --- ---
    ANNAWA: Statečná žena a úspěšná matka. :-)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    ILLUZE: ale zrovna v Praze, kde jsou školky přeplněné, je to vlastně trochu utopie. Můj nejstarší syn měl na podruhé se školkou štěstí, nebo tedy já měla štěstí, protože tam byly skvělé učitelky a navíc tam měli jednu třídu ze čtyř coby speciálku s asistentem a polovičním počtem dětí do níž nějaký čas taky chodil. Asistent tam byl kvůli jednomu postiženému dítěti, ale to zase tolik asistenci nepotřebovalo, takže pomáhal třeba s mým synem.
    Školu jsem proto řešila fakt zodpovědně, rozhodli jsme se platit soukromou plus částečně asistentku, škola se tvářila, že je na problémové děti zařízená, že vědí, která bije, asistentku že berou - sehnali jsme ji sami přes jedno občanské sdružení, fakt to bylo ještě těžší než dnes - na konci srpna pár dní před začátkem školy nám milou asistentku odmítli a že mají svoji. Už nebylo kam uhnout, ovšem asistentka v jejich podání představovala starou družinářku, která vlbec nechápala, co obnáší hyperaktivní dítě s aspergerem, kterou potřebovali někam upíchnout na druhou půlku úvazku částečně za naše prachy.
    Dítě byl příšerné, učitelka ho nezvládala, rodiče si stěžovali a ředitelka syna v polovině ledna prakticky ze dne na den vyrazila. V ten moment jsem se teda málem složila a nezbylo mi, než ho dát do speciálky pro děti s poruchami chování na Zlíchově, což je škola, kam by kdokoli z vás dával potomky jen skutečně nerad.
    Chválabohu jsem neuvěřitelnou shodou nálad narazila na možnost dát ho od druhé třídy do běžné základky s asistentem hrazeným městem. Zachránilo ho to pro další vzdělávání, myslím.
    To vše za neustálé konzultace s odborníky přes psychologii.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    TETA_JELENA: pavouk? A jaká reakce šok nebo otok? Snad jí brzo pustí.
    ADD
    ADD --- ---
    MADIETTA: To nebylo na tvýho syna, jen jsem si na to vzpomněla. Můžeme být rády, že naše láska nevyžaduje takovou míru fantazie. :-)
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    RYBKA: drobnosti na Vánocer nosíme běžně, tím si to nevyžehlím :-D

    ona se ta učitelka zná s mojí mámou, ta si s ní párkrát pokecala, ale řekla bych, že už je prostě na děti tohohle typu příliš vyhořelá.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    ADD: já nemám problém něco najít, syn má i spoustu pozitivních vlastností, takže se na to fakt snažím zaměřit a pokud navíc zvládne delší dobu bez obvyklého vyvádění, tak to hodně vyzdvihuju.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MADIETTA: To bych řekla, že už je o osobní antipatii, od učitelky trochu neprofesionální. I když chápu, že už je unavená a nemá energii na nějaký nadhled (čímž ji nechci omlouvat). Co se zkusit domluvit s druhou učitelkou, jestli by s ní nepromluvila? Donést jí na Vánoce nějakou drobnost? Občas stačí málo, aby zas začala hledat lepší stránku jeho osobnosti...
    ADD
    ADD --- ---
    MADIETTA: Někde jsem teď četla o matce, která synovi říkala "jak krásně pravidelně dýcháš". :-) Holt něco se najít musí. :-)
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    EDERA: mám doma 4 měsíční miminko, takže staršího syna beru hned po obědě domů a ve dny, kdy má ve školce jídlo, které nemůže, dostane oběd doma (ve školce si dá jen polívku a přílohu), takže o hladu není :) v případě, že by zůstával ve školce i odpoledne (o což zatím ńejeví zájem) bych to řešila a zkusila se domluvit na doneseném jídle
    KATIA
    KATIA --- ---
    LILY: nevím no, kakao je samozřejmě zbytečně sladké, ale ten džus je prostě spíš jídlo než pití a vysoký obsah cukrů - byť jiných - to taky má:
    Předně není dobré započítávat fresh džusy do pitného režimu. Vzhledem k jejich hustotě je náš organismus bude muset během trávení naředit, takže je vždy doplňte vodou (nemusíte je zrovna hned ředit, tím byste si zkazili požitek, jen zkrátka nezapomínejte, že ačkoli jste sice pili, váš organismus spíše jedl a tekutiny mu budou scházet).

    Fresh džusy byste také neměli nikdy konzumovat příliš rychle – tak velké množství rychle vypité ovocné šťávy by vám mohlo v těle „rozhodit“ hladinu cukru. Velký pozor by si měli dát hlavně diabetici.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    ADD: přesně. Staršímu synovi jsem zakázala poznámky typu: "Maminko, tak B. dneska zase ve školce zlobil, co?" Po vzoru Betty MacDonaldové se snažím vyzdvihovat, když se mu něco povede nebo když vydrží být hodnej.
    ADD
    ADD --- ---
    MADIETTA: A ty abys to vyrovnávala, protože nic nemůže uškodit víc, než když on přijme myšlenku, že je problémový.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    Já jsem majitelka jednoho takového obtížného dítěte. I když jak to tak tady čtu, začínám nahlížet, že problém nebude jen na jeho straně.

    Syn je strašlivě svéhlavá a nezávislá povaha, navíc se mi zdá, že sociálně je dost opožděnej a že v pěti letech je stále zaseknutej někde v období vzdoru. Projevuje se to hlavně tak, že dostává hysteráky, kdykoli se děje něco, na co on zrovna nemá chuť, nebo když je mu upřeno něco, co chtěl. Nicméně: nikoho nebije, nepere se a nekouše, on si prostě stoupne a vřeští. U dětské psycholožky jsme byli, doporučila tipy, které doma fungují, nicméně ve školce nikdo nemá čas se s ním crcat. Přesněji řečeno, jedna z jeho učitelek nemá čas. Starší paní těsně před důchodem, která už zjevně má těch dětí dost (když do školky nastupoval starší syn, byla to nejoblíbenější učitelka, to se teď hodně změnilo), a která s ním prostě nemá vůbec žádnou trpělivost. Mladší učitelky to s ním kupodivu zvládají mnohem lépe.

    Ovšem já kdykoli přijdu do školky, dostanu od téhle učitelky spucunk v podobě podrobného výčtu, co zas všechno B. provedl (měl ty hysteráky, na něčem se zasek), uzavřený pokaždé poznámkou, že by ve školce vůbec neměl být. (A kde by teda měl být, v ústavu?) A káravý pohled na mě, proč s tím něco nedělám. (Co bych s tím asi tak měla víc dělat, než že se radím s odborníky a úporně ho vychovávám?)

    Zvažovala jsem požádat o přeřazení do jiného oddělení, protože když je po spaní v sousedním oddělení, s nímž jsou na spaní spojení, od tamní učitelky neslyším nic, než že v pohodě, že byl hodný, a syn má tuhle učitelku taky nesmírně rád (a ona jeho). Jenomže mi bylo naznačeno, že to bych si ve školce dost lidí znepřátelila, navíc v současném oddělení je B. sestřenka a on by odtržení od ní asi těžce nesl, mají se rádi.

    Ale hlodá mě to, protože jak tak čtu o příkladech skutečně nezvladatelných dětí, nepřibližuje se tomu B. ani smykem, nicméně touhle paní byl prostě označen za problémového rošťáka a fakt se to s ním táhne. :-(
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam