• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    LILY
    LILY --- ---
    MEDVED007: což mi připomnělo, že včera přišla do lékárny taková celkem rázná baba s dítětem, hned při příchodu ho preventivně seřvala, ať na ty bonbony ani nekouká...a dala mi recept od dětského psychiatra na prášky na hlavu. Asi bych byla taky na nervy, být její ratolestí.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    EDERA: já přeci neříkám, že všechny děti s problémem je nutné někam strčit, separovat, zavřít.....ale že je nutné hledat cestu, která co nejvíc pomůže těm dětem a co nejmíň poškodí ty ostatní...viz asistent, můžu annawě jen gratulovat, že takovou obtížnou situaci nakonec dokázala ustát, vyřešit....jenže ona řešila, hledala....já vidím spíš to, že když má dítě problém, tak to začíná u rodičů, protože většina problémových dětí má problémové rodiče....že by to pověstné jablko ?......a ti nic neřešit nechtějí, nespolupracují.....a psala jsem, že je prostě nutné posuzovat děti indivindi....jak to udělat...nechat je v běžné školce/škole, mít je v jakémsi mezistupni, kde je víc učitelek na míň dětí nebo dát dítě vyloženě do zařízení pro autisty...ale to musí posoudit odborníci.....co je třeba dělat, co je nejlepší.....a prostě si fakt myslím, že je nějaká hranice, kterou je nutné vymezit a za kterou už není možné jít....v každé třídě je dítě, které mlátí ostatní, neposlouchá učitelku, dělá scény....ale záleží na míře a není možné říct....ano, pro M bylo super, že nebyl někam šoupnutej, tak poďme všechny nechat v normálních školkách.....
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MARKYSHA: Tak vždycky záleží, jak si děti a učitelé sednou. Na tom Zlíchově jsem ale fakt neměla pocit, že by situace ve třídě byla tak šílená vinou učitelky, komunikovala s dětma skvěle, ty běhače se jí vždycky podařilo zklidnit, jenže jen asi tak na 2 minuty, a pak to začalo znova. Když potřebovala něco dotáhnout s těma 2, co byli schopní něco dělat, nechala je prostě běhat, protože nic moc jinýho stejně nešlo.
    YENNEFER: Neříkám, že to člověk musí útrpně snášet s rukama v klíně, ale když nejsou rodiče agresivního dítěte ochotni spolupracovat, nic moc s tím nejde dělat (když pominu metody typu počkat si na ně v temné uličce s obuškem).
    YENNEFER
    YENNEFER --- ---
    RYBKA: tak to samozřejmě chápu, ale nemyslím si, že rodiče ostatních dětí musí snášet fyzické útoky a že s tím nejde nic dělat, pokud to školka nezvládá řešit s vlastním personálním vybavením, co zjevně nezvládá, pokud jsou ty útoky na denním pořádku...
    někdy stačí si promluvit s učitelkami, případně rodičem toho druhého dítěte a někdy to prostě nestačí, ale určitě bych primárně chránila své dítě, i když samozřejmě každý má právo chodit mezi normální děti a nemyslím si, že každý, kdo trochu vybočuje patří do speciálky...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RYBKA: já jsem byla jako malá ve vyrovnávací třídě, jenom ten první rok, ale v té době tam šoupali všechno, takže tam byl epileptik, kluk s jedním okem, holka, co odmítala mluvit, Rom, holka, co občas dostala nějaký záchvat a mlátila hlavou o zeď, různí dis, asi i autisti. Bylo nás tam dvanáct a učitelka jedna. Ale úžasná, ještě dlouho jsem jí volala (měli jsme na ni soukromé číslo), jak si vedu, snad ještě na střední. Uměla to s náma, nechávala si říkat jménem, dokonce nás párkrát brala i k sobě domů, všechno uměla vysvětlit, když já už se naučila číst před vstupem do školy, tak mě nechala číst si Mateřídoušku, když ostatní mleli s Emou maso. Nikdy tam žádný bordel nebyl. Zato družinu jsme měli společnou s "normálními", ti se nám samozřejmě posmívali, my se s nimi prali, vychovatelka vždy nadržovala jim i před námi říkala, proč musí mít v družině i ty dementy. Neposlouchali jsme jí nikdo a nikdy.
    ADD
    ADD --- ---
    ANNAWA: Vsuvka: připomněla jsi mi mou oblíbenou historku, kterou jsem se od svých žaček dozvěděla později. Po první hodině náboženství běžela jedna holčička za druhou, která tam nebyla, a volala "Májo, Májo, příště musíš jít se mnou, já se tam bojím, naše nová učitelka náboženství vypadá jako čarodějnice!" (Kamarádíme se alespoň na dálku dodnes.)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    RYBKA: to asi lepší je, přesně z důvodů, které píšeš, navíc si myslím, že vlastně tyhle děti doma vzdělávat nelze, protože nevím, jak by zvládaly zkoušky jednou za čas a podobně.
    Zpětně mi ta normální škola přijde skoro až jako zázrak a vlastně za to můžou ty internety. Protože jsem se k ní dostala přes kamarádku, kterou jsem poznala přes web, jejíž dítě do té normální školy chodilo a ona přišla s tím, že jejich třídní by to zvládla. A fakt že jo, ačkoli první dojem byl trochu zvláštní, protože ona vypadala jako operní subreta po odkvětu, i terapeut z APLA, který přišel školu posoudit, byl trochu rozpačitý, ale chodil tam celý první stupeň. Třecí plochy samozřejmě byly, byly i menší problémy s asistentkami nebo družinou, ale v podstatě provozní záležitosti.
    Takže obloukem zpět ke školkám - mám pochopení pro každého rodiče, který se své dítě snaží udržet v běžném školství.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    ANNAWA: Já viděla pár hodin ve třetí třídě, standardně 2 učitelky, ovšem jedna delší dobu nemocná (ta zdravá po těch 5 týdnech, co tam byla sama, už byla úplně hotová), 6 dětí. Bylo to šílený, jedno dítě spalo, hlavu položenou na lavici, hlasitě chrápalo (bylo pod nějakejma práškama, tuším silná antiepileptika), 2 děti lítaly skoro celou dobu kolem dokola lavic, občas se servaly, další dítě tupě zíralo z okna a nekomunikovalo a 2 zbývající se jakž takž snažily vnímat učitelku a podílet se na činnostech, ale v takovym prostředí by to nedal ani dospělej... Nemluvě o tom, že učitelka se neustále snažila usměrnit ty dva neposedné živly, takže na ty ostatní neměla tolik času... Efektivita 0 :-( Možná když tam jsou obě, probíhá to trochu líp. Ale stejně si myslím, že pro děti s hodně specifickýma potřebama je to lepší než být doma nonstop s rodiči (i rodiče si musej trochu odpočinout a chodit do práce), nicméně pro relativně normální dítě cesta do pekel... Je super, že se vám podařilo ho pak umístit do normální školy :-)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    RYBKA: přesně tak, on tam taky chodil jen půl roku, protože tehdy jsem prostě moc na výběr neměla. Spádově bych ho musela dát do už tehdy přeplněné sídlištní základky (my sice na sídlišti nebydleli, ale v Záběhlicích pro jistotu nebyla žádná škola), tam by to nedali oni ani on, kamkoli jinam by ho s nálepkou "vyhozen" vzali taky těžko, učit ho doma? Nepředstavitelné, navíc jsem musela chodit do práce. Takže jsem to brala jako nouzovku, v první třídě byli čtyři a dvě učitelky :-)

    EDERA: já si taky myslím, že je to do velké míry díky tomu a samozřejmě se v duchu omlouvám všem, co to trocho odnesli, ale i zpětně to vidím jako nejlepší cestu.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    ANNAWA: Brrr, na Zlíchově jsem byla na praxi a nechtěla bych tam ani učit, natož tam mít děti... Nevím, jak třeba druhý stupeň, ale na prvním (kde jsem viděla ty hodiny) je to pro opravdu těžký případy, když se tam dítě zahrabe, nemá už imho šanci se zapojit do běžného systému vzdělání. Jako nouzovka na půl roku asi lepší než nic, ale jinak... Pryč odtamtud! :-)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    TETA_JELENA: já jsem četla, že letos je bodavý hmyz agresivnější a jedovatější kvůli horkému létu a mají reakci i lidé, co vůbec alergičtí nejsou, tak třeba to bude i případ Zuzanky.
    LILY
    LILY --- ---
    KATIA: díky za info :)
    TETA_JELENA
    TETA_JELENA --- ---
    MARKYSHA: alergicka reakce. zustavame tam do patku, ja na noc, manzel pres den. ja uz makam v praci, trochu unava....ve skolce jsou z toho taky paf, ale bude to ok. spis do budoucna se bojim.
    LAURA
    LAURA --- ---
    MADIETTA: no, nakonec jsem ráda, že jsem do školky šla. Jednak jsem se tam pokala s maminkou "agresora", chudák z toho byla úplně hotová, tak jsem ji uklidnila, že se nic neděje, Max to nijak neřeší a ani nemá nějaká šílená jelita (i když tedy na těch otiscích by se daly spočítat zuby :)). I paní učitelka z toho byla mírně vedle, prý se jim takové věci moc nestávají.. a byla ráda, že to se mnou mohla probrat (s manželem si kvůli jazykové bariéře moc nepokecají). Dopadlo to tak, že všechny zúčasntěné strany se uklidnily, což považuju jasně za pozitivum.
    TARSIS
    TARSIS --- ---
    Pokud by někdo hledal třídu pro dítě se specifickými potřebami, tak jedna taková je na http://www.dekanka.cz/ . 15 dětí, 2 učitelky, 1 asistentka. Všechny tři jsou mladé a nadšené a s dětmi hezky pracují. Školka mívá volná místa, není problém dostat do ní dítě kterému budou tří třeba až v lednu. Trvalé bydliště na Praze 2 je ale samozřejmě výhodou.
    EDERA
    EDERA --- ---
    MEDVED007: Jenže to, co z M. udělalo toho sympatického kluka, kterým je dneska, je právě to, že NEBYL izolován ve speciálce pro autisty/aspíky, ale v normální škole. Že to pro ostatní děti a jejich rodiče muselo být leckdy náročné, si dovedu představit na základě vlastních zkušeností že společných výletů. Ale vyplatilo se vydržet.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MEDVED007: no já ho mám doma jednoho a mám na něj čas a nepobíhá mi tam dvacet dalších prďolů, žejo.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MADIETTA: a jak tohle řešíš doma ty, když to dělá ? taky přeci nemůžeš nechat na jeho libovůli jestli se jako uráčí vyrazit nebo ne.....tudíž to beru jako výchovný problém učitelky, že tuhle situaci nezvládne
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MEDVED007: jenomže ono to taky dost narušuje běžný provoz, třeba když máš oblíknout dvacet dětí na zahradu a to jedno se ti zasekne, začne vřeštět, že on se oblíkat nebude, a následně se schová do skříňky, odkud nejde vypáčit. :-/
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MADIETTA: já myslím, že je ale rozdíl, když dítě ječí a seká se, což je v podstatě normální dětský projev, který sice ostatním dětem není příjemný, ale prudí to hlavně učitelku....a když je nějaké dítě natolik nezvladatelné a to zejména co se agrese týká, že ubližuje ostatním dětem a to natolik, že se pak třeba do školky bojí chodit viz Illuze....to je pak další level, který bych prostě já osobně řešila dost radikálně. že se do školky bojí učitelka je v podstatě její problém :-))))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam