• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    QUAACA
    QUAACA --- ---
    MARKYSHA: nechodila jsi náhodou do stejné školky jako já? nebo ta šílená komunistická svině možná přesla do jiný školky, protože to co jsem zažila (a mnoho dalších dětí) pod jejím vedením je trauma na celý život.

    naše soudružka učitelka se jmenovala Milica a nenáviděla děti.
    byl tam stolek čtyř dětí, jakási kasta, na které byla hodná, zbytkem pohrdala a pak měla pár vybraných jedinců, který nenáviděla. já patřila mezi ty poslední, důvod byl, že jsem byla nemanželská a pořád mi to říkala (čtyřletému dítěti!) oslovovala nás příjmeníma, nutila do jídla, takže téměř u každého oběda se pár dětí pozvracelo. křičela na nás, do dneška mám pár scének v živé paměti.
    jednou mě donutila sebrat ze země a sníst rozžvýkané maso, který mi plivnul pod židli nějaký kluk,
    jiného kluka zas přede všema seřvala, že to nestihnul na záchod, pamatuju si, jak uřvaný stál se staženýma kalhotama a sezvala na něj všechny ostatní děti, před kterými mu nadávala.
    když jsem se svěřila doma a máma šla za ředitelkou, byl problém s učitelkou něco udělat, protože byla důležitá v partaji. pamatuji se taky, že mi prorokovala osud kriminálníka (malé blonďaté holčičce).
    koncem školního roku jsem dostala psychosomatický zánět dutin, byla jsem doma s babičkou a do školky už jsem ten rok nechodila.
    zřejmě nejsem jediná, kdo má z jejího působení takové zážitky, syn máminy sousedky, který k ní o pár let později taky chodil, se pak bál svoje dítě poslat do školky, protože měl v živé paměti tuhletu milicu.
    fuj ble. nikomu to nepřeju, doufám, že dneska už to nikde takové není!

    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: jinak možná vyjdu s lidmi líp než třeba ty. Ty tady taky někdy projevuješ názory, že nechápu, že jsi se ještě neodstěhovala na pustý ostrov s celou rodinou s arzenálem zbraní a kdybych tě někde pak potkala, jsi možná příjemná ženská. V tom jsou ty Internety zrádný. Já se spíš bojím, abych se do toho moc nevžila a neskončila v depresích, když bych nemohla některým dětem pomoct. Ale kdoví já tady plánuju a mimino bude ve spolupachatelství s batoletem natolik likvidační, že budu ráda, že žiju, pak se vrátím do práce, zažeru se do ní a bude po studiu.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: no konkrétně tahle ženská zkazila život spoustě malým dětem, byla to opravdu zavilá komunistka a svině, jinak ji nazvat nelze a nechápu, co tam pořád dělá. To si nemyslím jenom já, ale spousta dalších lidí, byla na to i Petice...ale marná.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: nezlob se na mě, ale když čtu tvoje projevy tady na nyxu, tak mám vážný pocit, že možná máš dobrý vztah k dětem a máš je ráda, nicméne nedílnou součástí práce učitelky v MŠ je komunikace s jinými dospělými...kolegy, ředitelkou a v neposlední řadě s rodiči....a to je pro tebe zjevně problém....viz tenhle nenávistný příspěvek....
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    LILY: já na tyhle typy zklamané životem měla smůlu, o to větší šok byl, že tyhle mrchy v mé rodné školce jsou doteď, ve stejném složení, včetně ředitelky:-( Štve mě, že při těchto nárocích za tak mizerný plat těžko do toho někdo půjde a když jo, skončí na praxi pod nějakou takovou starou komunistickou sviní a odradí jí to. Rodiče si školky nemůžou vybírat, jsou rádi, že je někam umístí atd.
    LILY
    LILY --- ---
    MARKYSHA: tak je to možné, ale stejně to asi nebude úplně pravidlem.
    LILY
    LILY --- ---
    MARKYSHA: moje babička je příkladem člověka, který neuměl kreslit ani na nic hrát, ale u těch talentovek to nějak zvládla, právě proto, že chtěla pracovat s dětmi.
    Já bych to v mládí naopak zvládla asi levou zadní (možná krom tělocviku), ale byť mě nevzali na výtvarnou VŠ, tak mě nenapadlo kvůli tomu chodit zrovna na učitelku mš.
    Čímž bych chtěla říct, že si myslím, že málokterý člověk, který nemá na to být umělcem, automaticky míří do mš.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    LILY: někde dřív jsem popisovala tu krávu ve druhé třídě, co způsobila, že jsem z vlastní vůle pastelky do ruky nevzala. Nebo na jinou blbku, jak dávala klukům 4 ze zpěvu, protože mutovali a uráželi její citlivé ucho. Ta kdyby mohla, tak je kastruje.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    LILY: můžou to být právě ti, co nejsou dost talentovaní na umělecké školy, tak jdou z nouze tam. Prostě na tom trvám, že předpoklady k práci dětem, vztah k nim, schopnost je zaujmout, vysvětlit je důležitější než jak precizně kreslí.
    LILY
    LILY --- ---
    MARKYSHA: příliš talentovaný člověk asi nepůjde primárně učit do mš, ale pokusí se talent využít jinak. :)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    VSICHNIMAME: já si myslím, že aby dítě bylo vedeno k těmto činnostem, nemusí být někdo virtuos nebo malíř, spíš musí vědět jak. Podle mě je spíš důležitější mít talent učit a motivovat, za tím si stojím. Oni právě příliš talentovaní lidé mají problém pochopit, že většina dětí kreslí, zpívají pro radost a není potřeba, aby to bylo perfektní. Stačí imho nemít úplněk hluch, znát písničky, umět např. naučit při zpěvu správně dýchat, při kreslení správné sezení a úchop tužky, mít fantazii na to, co s dětmi dělat, vůli se neustále vzdělávat, na ty pokročilejší věci jsou kroužky a umělecké školy. On takový příliš talentovaný člověk může v dítěti tu chuť něco tvořit spíš zabít.
    VSICHNIMAME
    VSICHNIMAME --- ---
    prijde mi divny si stezovat, ze na ucitelku v MS se delaji talentovky z aktivit, ktere by pak mela ty deti ucit, stejne tak se delaji prijimacky z matemaiky, kdyz chce jit clovek na ucitelstvi matematiky. v tech skolach chteji pracovat s lidmi, kteri uz urcite predpoklady maji. rodic preci tak trochu ceka, ze jeho dite v te skolce neco malinko nauci zpivat, kreslit atd., stejne jako ve skole ceka, ze ho matikar nauci matiku... byt hodny a mit vztah k detem proste nestaci, pokud ma clovek ty deti fakt neco naucit.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    SANTAL: no nevím, kámoška taky žádnej talent na nic není a udělala je.
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    MARKYSHA: sorry, ale kam se hrabou české požadavky na fakt drsné kurzy ve Francii - to se stačí podívat na to, jaký zlomek lidí tam na ně vemou.
    Taky je tam maj za vysoce kvalifikované profesionály.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MARKYSHA: Já ti taky fandím :-) Navíc nejlepší učitelky, co znám, původně učitelky nebyly, dostaly se k tomu oklikou a vzdělání doplňují za pochodu. Po vlastních zkušenostech s PedF UK doporučuju zvolit jinou školu...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    QUAACA: zkusím, uvidím, kdyžtak se při studiu něco přiučím. Kdyžtak to bude další životní zkušenost.
    QUAACA
    QUAACA --- ---
    MARKYSHA: já ti fandím, jdi do toho! :)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RYBKA: papírování mám i v současný práci, z čehož mám obavy, abych neměla tendence montovat se do výchovy rodičům, kdybych měla pocit, že dítě nedoceňujou, z toho mýho spasitelského komplexu a ovlivnění svým dětstvím.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MEDVED007: Na druhou stranu, když bude Markysha hlídat děti bez papíru, do problematiky papírování stejně nepronikne, ve škole se to neučí, jinak, než že začne dělat ve školce, podle mě nezjistí, jestli je to pro ni snesitelné, nebo jestli ji to natolik obtěžuje, že se tomu nechce věnovat.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: to máš pravdu, v práci s dospělými teda zrovna dobrá nejsem, z toho bych strach i měla.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: ty pořád mluvíš o tom hlídání samotném....jako to je jedna věc a je super, že tě to baví....ale bohužel učitelka ve školce se potýká s daleko víc věcma....ředitelkou, papírováním...případně horou papírování pokud má školku soukromou a v neposlední řadě s rodiči, což je taky záhul a někdy větší než ty děti.....
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007:já mám za sebou práci vedoucí v oddíle 13-15 tiletý, bylo mi dvacet a byl to děs, pak jsem na táboře měla na starosti nejmladší 1-3 třída, to mě bavilo, ale pak už jsem po seznámení s mužem nemohla plácat dovolenou na tohle, když jemu to nic neříkalo. S Toníkem jsem asi půl roku hlídala děti ve fitku, to byla věková všehochuť od miminek po předškoláky, střídali se tam po 1-2 hodinách, bylo to náročný, ale skončila jsem kvůli tomu, že Toník trávil celý den zavřený a,zázemí bylo děsný. Jeden pult, dva nočníky a koberec. Vlastně jsem jim to tam vybavila hračkama, co jsem posbírala po známých a přiměla majitele ať tam koupí stolek a židličky, aby si starší mohli kreslit a mikrovlnku. Ale byl to špatně větratelnej suterén, trochu ješitně dodávám, že po mém odchodu to zrušili, že prý jsem nastavila moc vysokou laťku. No a před otěhotněním jsem byla dobrovolně zneužívaná známýma, takže kolikrát jsem měla doma i šest dětí. Teď v současný době ne, to moc nedávám ani to svoje jedno.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: myslím, že je lepší začít zvolna....často má člověk pocit, že by ho něco bavilo, ale v realitě zjistí, že jeho představy byly naivní a růžové a zas taková idylka to není....takže za mě než věnuješ x let života studiu, tak bych zkusila hlídat děti "bez papíru" a lépe větší skupinku...ad mateřské centrum....hlídat jedno a víc děti je podle mě sakra rozdíl
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ADD: tak já to chtěla jako změnu profese, současná mě baví též. Ten talent, třeba já se dodnes stydím kreslit a zpívat, protože máma měla absolutní sluch a otec byl nadaný, že uměl kreslit, dělat sochy, restauroval památky, ačkoliv mě v tomhle,nijak nešikanovali, vždycky mi přišlo, že se stydí, co to mají za lemro. Na základce ve druhé (!) třídě mi učitelka výkres, na který jsem byla hrdá, škrtla a napsala přes něj velikou pětku, zřejmě to urazilo její nadání. Pro své dítě bych volila laskavou, nadšenou učitelku, která by sice nebyla až tak talentovaná, ale ochotná na sobě pracovat, což já jsem. Ale to je jedno, zkusím to vždycky můžu pracovat jako příležitostná chůva, třeba ta naše,má hlavní poměr jako HR.
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    LUCYA: Tím samozřejmě nepopírám, že by neměly mít zvládnutou metodiku, jak s dětmi výtvarně pracovat, ale nemusí se prezentovat namalovanými krajinkami /dle mého by to bylo spíš na škodu/.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    já teda co můžu pozorovat učitelky v MŠ, tak mi připadá, že každá dycky má ráda něco jiného a jinak ty děti směřuje....a nic z toho není špatně, ale zjevně to není tak, že by se děti rozvíjely mnoha směry zároveň....v první školce byla učitelka, která byla výtvarně nadaná a měla úžasné nápady co s dětma dělat , tak furt něco tvořili a to úžasné věci, ve druhé školce byly učitelky, které byly nadšené do přírody, takže děti sem tam něco vytvořili,ale furt se courali v lese a poznávali kytky, stromy, listy, ptáky, další učitelka je zase fanynka "vzdělávání", takže mi dítě furt chodilo domů se stohama vyplněných úloh....nic z toho není špatně a přesto je jasně vidět, že každá učitelka děti směřuje tam, kde jí to je nejbližší....ideální je, když se to potká s představou rodičů.....ostatně doma taky člověk dělá s dětma převážně to co baví jeho...čili třeb já jsem výtvarné kopyto, dělala jsem to s dětma, ale nebavilo mě to a netlačila jsem je do toho a tudíž holky si dávno tvoří samostatně dle vlastní fantazie a bez mého přičinění případně se v tomhle směru angažuje manžel (naštěstí)
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    ADD: nevím jak se zpěvem, ale aspoň základy kreslení dokáže dle mě zvládnout každý. Jen někomu to dá víc práce, zvlášť když od dětství nekreslil. A nevěřím tomu, že učitelky v mateřské školce potřebují k nakreslení bagru oslnivé nadání.
    ADD
    ADD --- ---
    MARKYSHA: Já ti závidím, že máš chuť pracovat s dětma, přestože jsi na rodičáku - já tohle nadšení nemám. Ale prostě ne všechno, co nám připadá jako skvělý nápad, je možné realizovat. Já bych taky chtěla umět zpívat a tancovat - a holt se to nikdy nenaučím. S dětma pracovat nechci, ale bavilo by mě být výtvarnicí - nicméně ani na to asi nemám dostatečně oslnivé nadání. Argumentovat tím, že někdo bez nadání se tím živí, fakt nebudu. Jestli chceš pracovat s dětmi, najdi si to, co opravdu umíš a co jim můžeš dát - to, že bys byla laskavější než ostatní, nestačí. Je třeba být laskavý PROFESIONÁL, samotná laskavost nestačí.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ADD: nesouhlasím, ale to je věc názoru.
    ADD
    ADD --- ---
    MARKYSHA: Mámy za to neberou plat a dávají děti do školky, aby se tam dětem dostalo toho, co doma není realizovatelné. Já taky smím dítěti podat lék, zatímco učitelka MŠ ne, přestože zdravotní vzdělání nemáme ani jedna. Matka je za dítě odpovědná a má se o něj postarat v mezích svých možností a tam, kde na to nestačí, se obrátit na odborníky - ať už jde o záležitosti nezbytné (odborná zdravotní péče) nebo volitelné (výuka hry na nástroj).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam