• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    QUAACA: Taky jsem takovou měla!

    Jedna z výhod dnešní doby - zjistit tohle - své dítě dávám jinam - a té svini to taky neprojde!

    Pamatuju, jak mě mlátila holí v postýlce - já ležela, tiše dýchala a tvářila se že spím, ale to nešlo - najednou přiběhla, strhla ze mě pokrývku a začala mě mlátit, neb neležím s tváří k ní a nevidí, zda mám oči zavřené.

    Já měla psychosomatické bolesti žaludku (taky jsem zvracela), lékaři neuměli nic najít a lékařka mi dávala nějaké injekce kdoví čeho - a mě za vzor ostatním dětem, neb ani nekvíknu - si pište, že ne, když byla injekce, nešlo se do školky ale k babičce!

    P.S. školku pro své syny jsem vybírala opravdu pečlivě.
    LILY
    LILY --- ---
    QUAACA: tak teď se mi udělalo regulérně blbě, a to jsem celkem otrlá.. :(((
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    QUAACA: to je strašný, úplně se mi z toho chce brečet, vždyť tohle jednání dítě poznamená na celý život :(
    MARKYSHA: ty to vidíš hrozně černobíle v tomto směru...nestačí mít jen talent na výtvarné/umělecké věci, stejně jako nestačí mít jen empatický přístup k dětem...chce to prostě obojí, pokud má být učitelka/vychovatelka dobrá :)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    QUAACA: tahle se jmenuje Marie Záhubová, ale něco podobného to bylo. Taky byla spolupracovnice STB, m.j.
    QUAACA
    QUAACA --- ---
    MARKYSHA: nechodila jsi náhodou do stejné školky jako já? nebo ta šílená komunistická svině možná přesla do jiný školky, protože to co jsem zažila (a mnoho dalších dětí) pod jejím vedením je trauma na celý život.

    naše soudružka učitelka se jmenovala Milica a nenáviděla děti.
    byl tam stolek čtyř dětí, jakási kasta, na které byla hodná, zbytkem pohrdala a pak měla pár vybraných jedinců, který nenáviděla. já patřila mezi ty poslední, důvod byl, že jsem byla nemanželská a pořád mi to říkala (čtyřletému dítěti!) oslovovala nás příjmeníma, nutila do jídla, takže téměř u každého oběda se pár dětí pozvracelo. křičela na nás, do dneška mám pár scének v živé paměti.
    jednou mě donutila sebrat ze země a sníst rozžvýkané maso, který mi plivnul pod židli nějaký kluk,
    jiného kluka zas přede všema seřvala, že to nestihnul na záchod, pamatuju si, jak uřvaný stál se staženýma kalhotama a sezvala na něj všechny ostatní děti, před kterými mu nadávala.
    když jsem se svěřila doma a máma šla za ředitelkou, byl problém s učitelkou něco udělat, protože byla důležitá v partaji. pamatuji se taky, že mi prorokovala osud kriminálníka (malé blonďaté holčičce).
    koncem školního roku jsem dostala psychosomatický zánět dutin, byla jsem doma s babičkou a do školky už jsem ten rok nechodila.
    zřejmě nejsem jediná, kdo má z jejího působení takové zážitky, syn máminy sousedky, který k ní o pár let později taky chodil, se pak bál svoje dítě poslat do školky, protože měl v živé paměti tuhletu milicu.
    fuj ble. nikomu to nepřeju, doufám, že dneska už to nikde takové není!

    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: jinak možná vyjdu s lidmi líp než třeba ty. Ty tady taky někdy projevuješ názory, že nechápu, že jsi se ještě neodstěhovala na pustý ostrov s celou rodinou s arzenálem zbraní a kdybych tě někde pak potkala, jsi možná příjemná ženská. V tom jsou ty Internety zrádný. Já se spíš bojím, abych se do toho moc nevžila a neskončila v depresích, když bych nemohla některým dětem pomoct. Ale kdoví já tady plánuju a mimino bude ve spolupachatelství s batoletem natolik likvidační, že budu ráda, že žiju, pak se vrátím do práce, zažeru se do ní a bude po studiu.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: no konkrétně tahle ženská zkazila život spoustě malým dětem, byla to opravdu zavilá komunistka a svině, jinak ji nazvat nelze a nechápu, co tam pořád dělá. To si nemyslím jenom já, ale spousta dalších lidí, byla na to i Petice...ale marná.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: nezlob se na mě, ale když čtu tvoje projevy tady na nyxu, tak mám vážný pocit, že možná máš dobrý vztah k dětem a máš je ráda, nicméne nedílnou součástí práce učitelky v MŠ je komunikace s jinými dospělými...kolegy, ředitelkou a v neposlední řadě s rodiči....a to je pro tebe zjevně problém....viz tenhle nenávistný příspěvek....
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    LILY: já na tyhle typy zklamané životem měla smůlu, o to větší šok byl, že tyhle mrchy v mé rodné školce jsou doteď, ve stejném složení, včetně ředitelky:-( Štve mě, že při těchto nárocích za tak mizerný plat těžko do toho někdo půjde a když jo, skončí na praxi pod nějakou takovou starou komunistickou sviní a odradí jí to. Rodiče si školky nemůžou vybírat, jsou rádi, že je někam umístí atd.
    LILY
    LILY --- ---
    MARKYSHA: tak je to možné, ale stejně to asi nebude úplně pravidlem.
    LILY
    LILY --- ---
    MARKYSHA: moje babička je příkladem člověka, který neuměl kreslit ani na nic hrát, ale u těch talentovek to nějak zvládla, právě proto, že chtěla pracovat s dětmi.
    Já bych to v mládí naopak zvládla asi levou zadní (možná krom tělocviku), ale byť mě nevzali na výtvarnou VŠ, tak mě nenapadlo kvůli tomu chodit zrovna na učitelku mš.
    Čímž bych chtěla říct, že si myslím, že málokterý člověk, který nemá na to být umělcem, automaticky míří do mš.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    LILY: někde dřív jsem popisovala tu krávu ve druhé třídě, co způsobila, že jsem z vlastní vůle pastelky do ruky nevzala. Nebo na jinou blbku, jak dávala klukům 4 ze zpěvu, protože mutovali a uráželi její citlivé ucho. Ta kdyby mohla, tak je kastruje.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    LILY: můžou to být právě ti, co nejsou dost talentovaní na umělecké školy, tak jdou z nouze tam. Prostě na tom trvám, že předpoklady k práci dětem, vztah k nim, schopnost je zaujmout, vysvětlit je důležitější než jak precizně kreslí.
    LILY
    LILY --- ---
    MARKYSHA: příliš talentovaný člověk asi nepůjde primárně učit do mš, ale pokusí se talent využít jinak. :)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    VSICHNIMAME: já si myslím, že aby dítě bylo vedeno k těmto činnostem, nemusí být někdo virtuos nebo malíř, spíš musí vědět jak. Podle mě je spíš důležitější mít talent učit a motivovat, za tím si stojím. Oni právě příliš talentovaní lidé mají problém pochopit, že většina dětí kreslí, zpívají pro radost a není potřeba, aby to bylo perfektní. Stačí imho nemít úplněk hluch, znát písničky, umět např. naučit při zpěvu správně dýchat, při kreslení správné sezení a úchop tužky, mít fantazii na to, co s dětmi dělat, vůli se neustále vzdělávat, na ty pokročilejší věci jsou kroužky a umělecké školy. On takový příliš talentovaný člověk může v dítěti tu chuť něco tvořit spíš zabít.
    VSICHNIMAME
    VSICHNIMAME --- ---
    prijde mi divny si stezovat, ze na ucitelku v MS se delaji talentovky z aktivit, ktere by pak mela ty deti ucit, stejne tak se delaji prijimacky z matemaiky, kdyz chce jit clovek na ucitelstvi matematiky. v tech skolach chteji pracovat s lidmi, kteri uz urcite predpoklady maji. rodic preci tak trochu ceka, ze jeho dite v te skolce neco malinko nauci zpivat, kreslit atd., stejne jako ve skole ceka, ze ho matikar nauci matiku... byt hodny a mit vztah k detem proste nestaci, pokud ma clovek ty deti fakt neco naucit.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    SANTAL: no nevím, kámoška taky žádnej talent na nic není a udělala je.
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    MARKYSHA: sorry, ale kam se hrabou české požadavky na fakt drsné kurzy ve Francii - to se stačí podívat na to, jaký zlomek lidí tam na ně vemou.
    Taky je tam maj za vysoce kvalifikované profesionály.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MARKYSHA: Já ti taky fandím :-) Navíc nejlepší učitelky, co znám, původně učitelky nebyly, dostaly se k tomu oklikou a vzdělání doplňují za pochodu. Po vlastních zkušenostech s PedF UK doporučuju zvolit jinou školu...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    QUAACA: zkusím, uvidím, kdyžtak se při studiu něco přiučím. Kdyžtak to bude další životní zkušenost.
    QUAACA
    QUAACA --- ---
    MARKYSHA: já ti fandím, jdi do toho! :)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RYBKA: papírování mám i v současný práci, z čehož mám obavy, abych neměla tendence montovat se do výchovy rodičům, kdybych měla pocit, že dítě nedoceňujou, z toho mýho spasitelského komplexu a ovlivnění svým dětstvím.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MEDVED007: Na druhou stranu, když bude Markysha hlídat děti bez papíru, do problematiky papírování stejně nepronikne, ve škole se to neučí, jinak, než že začne dělat ve školce, podle mě nezjistí, jestli je to pro ni snesitelné, nebo jestli ji to natolik obtěžuje, že se tomu nechce věnovat.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: to máš pravdu, v práci s dospělými teda zrovna dobrá nejsem, z toho bych strach i měla.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam