• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    ZEGA
    ZEGA --- ---
    přednáška:
    Moderní přístupy ve vzdělávání dětí, principy a předpoklady celostního přístupu ke vzdělávání
    Proč dát dítě do dobré školky či školy s Montessori filozofií?
    Montessori pedagogika a rozporuplné vnímání věřejnosti
    Co obvykle funguje a co nefunguje a proč?
    Jak poznat rozdíly mezi školami z pohledu rodiče?
    Komunikace rodiny a školy

    Montessori přednáška Institutu celostního učení: Claus Kaul pro rodiče
    http://www.ifgl.cz/events/prednaska-clause-dietera-kaula-rodice/
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    PEPSSI: zvykají na "musím", i když je to pořád baví... Já synům vysvětluju, že kdo neumí dělat věci ač se mu právě nechce, může pomýšlet leda na kariéru vybírače odpadkových košů... (nenamlouvám jim, že mě se vždy chce, jen "to" prostě udělám).
    A že i tu vůli je nutno posílit učením - zatím to docela berou (stačí jim mé pochopení pro jejich nechtění, ač to neznamená, že nemusí).
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    ADD: patrně to obrátilo, nicméně stejně lze najít vyšší kategorii (živočišní produkty) :-)
    PEPSSI
    PEPSSI --- ---
    ADD: hele tohle vidím okolo sebe skoro všude. Dva měsíce ty děti chodí do školky rádi a pak se nějak seknou a odmítají tam jít. Kamarákda mi říkala, že to může být způsobeno i tím, že najednou zjsití, že je to už napořád. Nicméně všechny ty kamarádky co si tím prošly už chodí do práce, takže překonaly cca měsíc ranní hysterie a pak si to zas sedlo
    ADD
    ADD --- ---
    RYBKA: Nás učila na ZŠ v osmdesátých letech v Praze paní učitelka předválečný slovenský pravopis, tak já jsem ostražitá. :-) (Teda ona se snažila učit nás moderní spisovnou češtinu, ale někdy se jí tam objevilo něco, co ji učila maminka. :-D)
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    ADD: Řekla bych, že učitelka i MŠMT v tom budou nevině :-D Ale zjisti to a dej vědět ;-) Naše starší má taky různé utkvělé představy a nedá se zviklat.
    ADD
    ADD --- ---
    RYBKA: Tak bych to chápala, ale tuhle verzi syn odmítá. Asi si to budu muset ověřit ve školce, co je to vlastně učej. :-))) (Já doufala, že s tou otázkou bude otravovat tak den a zapomene na ni, ale vrací se nám opakovaně už několik měsíců. Pamatuju se, jak matka nevěřila vlastním očím a uším, co se učíme, tak pátrám, jestli někdo na ministerstvu nezavedl do osnov pro MŠ pojem "živočišné bílkoviny" nebo něco takového. :-))
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    ADD: Maso je na úrovni pečiva a zeleniny; vepřové, hovězí, kuřecí... na úrovni rohlíku a mrkve.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ADD: já ho tam normálně dávám, teď měl rýmu, tak mi tu zas brečel, že chce do školky, oni to zkoušej. Ke školce nejede MHD, tak vstávám v půl šesté, 15 minutová cesta s ním trvá hodinu, rekord dokonce dvě, pokud ho nechci nést. Celou cestu žádný problém a před školkou hysterák. Během půl minuty smích, jindy mi poslali mms rozchechtance.
    ADD
    ADD --- ---
    Mám úplně debilní otázku: školkové dítě nás neustále zásobuje průpovídkama typu "rohlík patří mezi pečivo" a "mrkev je zelenina", a pak otázkou "do jaké skupiny patří maso?" Asi jsme ve škole nedávali pozor, ale nikoho nás nenapadá nadřazená kategorie pro maso. Otočilo to dítě, nebo máme zásadní mezery ve vzdělání?
    ADD
    ADD --- ---
    Tak nakonec to vypadá, že dítě jen chytlo extrémně prudivou náladu. Nechce do školky, ale nechce nadále ani ze školky, nechce na kroužek, na který se čtrnáct dní těšilo, nechce nic. Blbý je, že nechce ani jíst, takže se o něj stejně musím bát. Ale školku samostatně asi řešit netřeba. (Mě to velmi zaskočilo, vzhledem k tomu, jak o ní dosud básnil a neustále se chlubil tím, co se tam naučil a co tam vytvořil.) Díky všem za reakce.
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    BALAENA: Don Bosco je super... Jako není to pro každé dítě s vadou řeči, ale pokud do této školy patří, tak bych ho tam dala... Mají výborné programy a ty učitelky tam všechny budí dojem, že to mají jako poslání a ne jako povolání.... všechny hrozně nadšené... i jsou ochotné jít do nových věcí...
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    MADIETTA: synovec je dysfatik a jak jeho psycholožka, tak logopedka ségře Don Bosca pro něj doporučovaly. tak nějak bych jim docela i věřila
    ostatně se mi tam moc líbí třeba "školní foniatr"
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    BALAENA: to už mi přijdou smysluplnější třeba logopedické tábory.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    MADIETTA: tak ona je logopedická školka a logopedická školka...
    třeba Don Bosco by smysl měla
    O NÁS :: CZSL Don Bosco a MS logopedicka
    http://www.donbosco.cz/o-nas/
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    GIZD: podle mého názoru a již bohužel bohatých zkušeností jedině specializovaná péče odborníka - logopeda a následné cvičení s dítětem doma, všechny ostatní varianty jsou dle mého nanic.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    LUCYA: o, jak důvěrně to znám...když učím odpoledne, tak musí dcera zůstat ve školce do zavíračky tj. poslední....stěžovala si, že jí to vadí, tak jsem se dohodla s mamkou, že přijede a dceru pohlídá....výsledek ? stěžovala si, že nechce být s babičkou, ale ve školce....co na to říct, že -)
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    ADD: Matyáš to má ráno a já se mu nedivím, mně se ráno taky nikam nechce. Babička má tento týden prázdniny /učí/, tak jsem se ho v pondělí ptala, kdy chce za ní jet. Hrozně vykládal, že až ve středu, že zítra musí do školky. Myslíš, že se mu ráno chtělo? Hrozně vykládal, že chce k babičce a proč tam nemůže...
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    ADD: já myslím, že to, že jsi doma, neznamená, že tam nemusí...máš právo se věnovat druhému dítěti, sobe, něco si vyřídit....čili bych to takhle vůbec nebrala....je na tobě, jak to pojmeš.....
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    ADD: A co když tam prostě žádný důvod, než "postavil jsem si hlavu", nebo "rychle se znudím - mám problém s vůlí" není? (a u toho B ustupovat není dobré)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam