• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    TUTIK
    TUTIK --- ---
    ILLUZE: To je blby. :(
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    TUTIK: ano, je dobrovolná - o to víc mne naštval přístup té učitelky - z jejich strany žádný dotaz nepřišel - prostě se osvědčila při první akci, tak ji automaticky zařadili do druhé, aniž by někdo bral v potaz náš program
    TUTIK
    TUTIK --- ---
    TUTIK: Jo a vlastne jeste nam tesne pred akci nekolikrat daly ustrizek do prihradky s oblecenim - aby to jo nikdo nepropasl!!
    TUTIK
    TUTIK --- ---
    ILLUZE: A to neni ucast na takovych podobnych akcich dobrovolna? Nas se ucitelky ptaji (a je to vyvesene viditelne a dlouho dopredu), ze bude vitani obcanku a kdo z deti se muze zdrzet v den vystoupeni do odpoledne, aby s nim mohly pri nacvicovani pocitat. Deti pak do skoly odvedou a privedou zpet do skolky, akorat se posunuje treba odchod nahlasenych deti - ze mohou byt vyzvednuty az v pul pate nebo podobne.
    Minule jsme tam byli, dcerku jsme teda vyzvedli rovnou na vitani obcanku v mistni ZS, protoze jsme tam byli (hlavne kvuli jejimu vystoupeni a ze bylo hezke, ze vitala rovnou i brasku) i s nove narozenym synkem.

    Ted ma byt dalsi vitani obcanku, pocitam, ze se stejne budou ptat, kdo muze zustat.

    Ja tedy opet vidim, jak je nase skolka vyjimecna - informace mame na nastence (prehledne VEDLE otevrenych dveri), dostavame je emailem a jsou na internetu. Zlata nase MS!!
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    V poslední době jsem narazila na několik článků, kde si pedagogové stěžují, že se k nim rodiče dětí chovají neuctivě a dokonce o nich před svými dětmi špatně mluví - jak si je pak mají ty děti pak vážit...
    Ale popravdě řečeno, dnes jsem měla co dělat, abych dotyčnou "pedagožku" neposlala tam, kde slunce nesvítí... upřela jsem si to jen právě pro přítomnost dcerky.
    Neustále bojujeme s tím, že vůbec nejsme informováni o tom, co se ve školce děje, jaké akce se chystají - vylepují to (a ne vždy) na dveře třídy - jenže ráno jsou permanentně otevřené kvůli vcházejícím dětem a odpoledne lovím dítě po celé školce (nekecám - prostě je migrují, kam se to zrovna hodí...).
    No a já v pátek zjistila, že dcerka bude pravděpodobně opět říkat básničku na vítání občánků (našla jsem text básničky na útržku papíru v poličce v šatně). E. nevěděla kdy, učitelky nám to nesdělily. Chtěla jsem se jich zeptat teto týden.
    Dnes ráno mi muž vyděšeně volal, že to mají dneska kolem jedné. Blahořečila jsem si, že jsem ráno dcerce oproti jiným dnům dala sukni (nekomentuji ale nevhodný rolák). A že bude asi končit kolem třetí, že ji bude potřeba někde odlovit na radnici nebo cestou. Akorát, že v 15,15 hod. má dcerka gymnastiku na základní škole.
    Náhodou si mne dcerka všimla cestou na náměstí. Zeptala jsem se jí, kde má oblečení na gymnastiku. A ona, že nemá, že to nesměla.
    No a ta kráča učitelská mne před dítětem a druhou učitelkou sjela, že to měla E. zakázáno, že to další oblečení s sebou tahat prostě nebudou. A že holt dneska holka na gymnastiku nepůjde.

    Já měla takovou chuť ji poslat do p.......... !!!
    Tak za prvé - měli nás o termínu informovat. Za druhé - do prčic, ona tu gymnastiku zaplatí?!

    Děcko jsem schmatla, letěly jsme pro dres a cvičky do školky (a modlila jsem se, aby byly v té šatně) a pak jsme letěly na gymnastiku - a dorazily pozdě :-/ Malou jsem vstrčila do tělocvičny (ta pak byla rozjetá, protože nebyla rozcvičená) a dodatečně se paní učitelce omluvila.
    ZEGA
    ZEGA --- ---
    přednáška:
    Moderní přístupy ve vzdělávání dětí, principy a předpoklady celostního přístupu ke vzdělávání
    Proč dát dítě do dobré školky či školy s Montessori filozofií?
    Montessori pedagogika a rozporuplné vnímání věřejnosti
    Co obvykle funguje a co nefunguje a proč?
    Jak poznat rozdíly mezi školami z pohledu rodiče?
    Komunikace rodiny a školy

    Montessori přednáška Institutu celostního učení: Claus Kaul pro rodiče
    http://www.ifgl.cz/events/prednaska-clause-dietera-kaula-rodice/
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    PEPSSI: zvykají na "musím", i když je to pořád baví... Já synům vysvětluju, že kdo neumí dělat věci ač se mu právě nechce, může pomýšlet leda na kariéru vybírače odpadkových košů... (nenamlouvám jim, že mě se vždy chce, jen "to" prostě udělám).
    A že i tu vůli je nutno posílit učením - zatím to docela berou (stačí jim mé pochopení pro jejich nechtění, ač to neznamená, že nemusí).
    SANTAL
    SANTAL --- ---
    ADD: patrně to obrátilo, nicméně stejně lze najít vyšší kategorii (živočišní produkty) :-)
    PEPSSI
    PEPSSI --- ---
    ADD: hele tohle vidím okolo sebe skoro všude. Dva měsíce ty děti chodí do školky rádi a pak se nějak seknou a odmítají tam jít. Kamarákda mi říkala, že to může být způsobeno i tím, že najednou zjsití, že je to už napořád. Nicméně všechny ty kamarádky co si tím prošly už chodí do práce, takže překonaly cca měsíc ranní hysterie a pak si to zas sedlo
    ADD
    ADD --- ---
    RYBKA: Nás učila na ZŠ v osmdesátých letech v Praze paní učitelka předválečný slovenský pravopis, tak já jsem ostražitá. :-) (Teda ona se snažila učit nás moderní spisovnou češtinu, ale někdy se jí tam objevilo něco, co ji učila maminka. :-D)
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    ADD: Řekla bych, že učitelka i MŠMT v tom budou nevině :-D Ale zjisti to a dej vědět ;-) Naše starší má taky různé utkvělé představy a nedá se zviklat.
    ADD
    ADD --- ---
    RYBKA: Tak bych to chápala, ale tuhle verzi syn odmítá. Asi si to budu muset ověřit ve školce, co je to vlastně učej. :-))) (Já doufala, že s tou otázkou bude otravovat tak den a zapomene na ni, ale vrací se nám opakovaně už několik měsíců. Pamatuju se, jak matka nevěřila vlastním očím a uším, co se učíme, tak pátrám, jestli někdo na ministerstvu nezavedl do osnov pro MŠ pojem "živočišné bílkoviny" nebo něco takového. :-))
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    ADD: Maso je na úrovni pečiva a zeleniny; vepřové, hovězí, kuřecí... na úrovni rohlíku a mrkve.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ADD: já ho tam normálně dávám, teď měl rýmu, tak mi tu zas brečel, že chce do školky, oni to zkoušej. Ke školce nejede MHD, tak vstávám v půl šesté, 15 minutová cesta s ním trvá hodinu, rekord dokonce dvě, pokud ho nechci nést. Celou cestu žádný problém a před školkou hysterák. Během půl minuty smích, jindy mi poslali mms rozchechtance.
    ADD
    ADD --- ---
    Mám úplně debilní otázku: školkové dítě nás neustále zásobuje průpovídkama typu "rohlík patří mezi pečivo" a "mrkev je zelenina", a pak otázkou "do jaké skupiny patří maso?" Asi jsme ve škole nedávali pozor, ale nikoho nás nenapadá nadřazená kategorie pro maso. Otočilo to dítě, nebo máme zásadní mezery ve vzdělání?
    ADD
    ADD --- ---
    Tak nakonec to vypadá, že dítě jen chytlo extrémně prudivou náladu. Nechce do školky, ale nechce nadále ani ze školky, nechce na kroužek, na který se čtrnáct dní těšilo, nechce nic. Blbý je, že nechce ani jíst, takže se o něj stejně musím bát. Ale školku samostatně asi řešit netřeba. (Mě to velmi zaskočilo, vzhledem k tomu, jak o ní dosud básnil a neustále se chlubil tím, co se tam naučil a co tam vytvořil.) Díky všem za reakce.
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    BALAENA: Don Bosco je super... Jako není to pro každé dítě s vadou řeči, ale pokud do této školy patří, tak bych ho tam dala... Mají výborné programy a ty učitelky tam všechny budí dojem, že to mají jako poslání a ne jako povolání.... všechny hrozně nadšené... i jsou ochotné jít do nových věcí...
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    MADIETTA: synovec je dysfatik a jak jeho psycholožka, tak logopedka ségře Don Bosca pro něj doporučovaly. tak nějak bych jim docela i věřila
    ostatně se mi tam moc líbí třeba "školní foniatr"
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    BALAENA: to už mi přijdou smysluplnější třeba logopedické tábory.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam