• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    EDERA
    EDERA --- ---
    MARKYSHA: Já myslím, že je to dané nestandardním vzorkem populace, který tady je. Holt tady skoro všechny děti četly před nástupem do školy, ale běžné to fakt není. Jak říkám - u dcery ve škole jsou to dvě děti z dvaadvaceti a pančelka to zvládá v pohodě. Což teda není umění dané všem učitelkám. Přítelova dcera školu v pololetí měnila a mám silné podezření, že její původní pančelka si za půl roku ani nevšimla, že to dítě už dávno čte.:-(
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Včera zrovna na pískovišti se dvě mámy přečůrávaly, co jejich batole umí a teď je tam zkoušely. Pak je vypustily a ten jeden genius mlátil ostatní balonkem po hlavě a ten druhý se bavil tím, že se pletl ostatním pod nohy a když do něj někdo vrazil, řval:Au mami, on/ona mě strčil. Když to udělal Tondovi,co si v klidu hrál na restauraci tak odvětil: Pardon, já nerad, dostaneš slevu:D
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    EDERA: tak když jí nedovolí se flákat, tak je super. Omlouvám se, jestli jsem tím někoho urazila. Já mám právě zkušenost se sestrou a pak se synem kamarádky, který byl v nějaký podobný do 5.třídy, od 6. je v klasické ZŠ a platí mu doučování. A taky mě naprdlo to, že pokud dítě v předškolním věku nečte, nemůže do klasické ZŠ. Kromě toho my, co máme děti ze silného ročníku, budeme rádi, že někam dítě umístíme, jak to tak vypadá.
    ADD
    ADD --- ---
    PEPSSI: Jestliže použiješ termín "dnešní doba", tak předpokládám, že srovnáváš s jinou dobou, a ve srovnání se všemi jinými známými dobami není pravda, že "V dnešní době jsou na děti a potažmo i rodiče kladený šílený nároky" - jsou nejnižší vůbec, protože se tu dohadujeme, jestli je lepší znát písmenka nebo kytičky, a neřešíme, jestli poslat dítě se sousedem do cizího města, že se ho tam možná někdo ujme. To byly podle mě vysoké nároky na rodiče a dítě, takové banality jako písmenka nebo kytičky dosud žádné šestileté dítě nemělo možnost řešit, to je záležitost právě a pouze poslední doby. A jestli nechceš do sedmi let dítě zatěžovat, určitě najdeš sluníčkovou školu, kde se nezatěžuje. Já mám poslední dobou pocit, že je spíš problém najít školu, kde děti makají a pouze nerozebírají své pocity a nesžívají se s matkou zemí. :-) (Nadsázka!)
    EDERA
    EDERA --- ---
    BALAENA: Kebina to měla podobně. První písmena uměla jako dvouletá, před třetími narozeninami uměla bezpečně všechna. Ale pak další dva roky na to koukala jak vejr, říkala P, E, S, ale PES v tom neviděla. A pak se to najednou samo propojilo a ona najednou psala a četla. Kupodivu vlastně dřív psala než četla, což moc nechápu, jak je možné. Ale určitě jako čerstvě pětiletá psala cedule typu "ZAKAZ CHOZENÍ MÁMA" (jakože nesmím do dětského pokoje, protože jí se nechce uklízet:-) a přitom totéž by ještě sama určitě nepřečetla.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    BEBERA: umět písmena ještě nic není. našemu od znalosti všech písmen trvalo dva roky, než mu seplo, že P - E - S je PES. všechna písmena poznal ve třech letech, číst s porozuměním začal až někdy po pátém roce. sám, prostě mu ti seplo (než tu někdo zase začne o drilu)
    EDERA
    EDERA --- ---
    MARKYSHA: Já je teda nepovažuju za vyrovnávačky. Moje dcera do jedné takové školy chodí a nebýt toho nablblého slovního hodnocení, tak škole nemám co vytknout. Máme tu v dosahu i školu ambiciózní, výkonovou, kde potom v páté třídě jde dvacet dětí ze třídy k přijímačkám na gympl a všech dvacet se jich dostane, ale vyhodnotila jsem to, že to by nebyla dobrá škola pro naši blondýnu. Pro jejího bratra kdysi by byla ideální, ale pro ni fakt ne. Přitom teda nemám pocit, že by se Kebina ve své pohodové škole flákala.
    Ano, uměla číst rok a půl před nástupem do školy. Tak holt neslabikuje s ostatními dětmi, ale čte si vzadu ve třídě na gauči vlastní knížku. Nebo dostane nějaké zvláštní pracovní listy s úkoly. Totéž domácí úkoly. Z matematiky stihla všechno ve škole, tak na doma dostala list se 60 příklady navíc.
    EDERA
    EDERA --- ---
    NIENNA: U naší blondýny ve třídě uměli číst na začátku roku dva (z dvaadvaceti), což podle pančelky je obvyklý průměr. Zcela běžná základka, ze dvou na sídlišti považovaná za tu "horší" (ve smyslu méně výkonová, pohodovější).

    MEDVED007: Ono s tím vybíráním se to s narůstajícím počtem dětí začíná zužovat na školu spádovou, protože jinde Ti dítě vzít nemusej.

    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    BEBERA:
    VALENTINA: Medvěd to napsala s takovým pejorativním nádechem, že to vyznělo, že jsou to školy pro dementy, co mezi normální děti nepatří. Jinak já ve vyrovnávací třídě byla a byla to přesně škola hrou. My teda měli skvělou učitelku, co si nás brala i domů a říkali ji jménem. Ale třeba nevlastní sestra chodí do montessori a sice krásně tancuje a její obrázky jsou krásný, ale nezvládá ve 14 letech pravopis. To je zas druhý extrém.
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    MARKYSHA: to už si dnes myslím taky, já byla ta pilná holčička se samýma jedničkama, ale s nulovýma ambicema jsem tam, kde jsem, kdežto třeba ti zlobiví kluci dneska jsou úplně jinde.
    Proto se musím velmi krotit, abych svoje děti nechala žít a netrvala jen na pěkných známkách, spíš aby si našli to, co by je v životě bavilo.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: já jsem taky proti odkladu, ale taky proti požadavku, aby se stalo normou, že se má učit před vstupem do školy. O to jde. Jo já ve čtení excelovala, potichu četla už v první třídě, ale nedokazuje to vůbec nic. Takový to mít ze všeho samý jedničky je na prd, znám plno lidí,co měli gympl a zkoušeli jednu vejšku za druhou a stejně dodnes neví,co mají dělat. Naopak děti, co vynikaly v jedné věci a v ostatních byly průměrný či podprůměrný, dnes dělají,co je baví a ještě je to slušně živí. Včetně dyslektiků, kteří dnes můžou studovat dokonce literaturu.
    VALENTINA
    VALENTINA --- ---
    MARKYSHA: vyrovnávačky si tedy představuji jinak. škola hrou je podle mě pro děti, které úplně nezapadnou do těch drilovacích a náročných škol, třeba jsou ještě hravější, trošku hyperaktivní, mají nějakou poruchu učení atd. Ty klasické drilovací školy jsou jako stvořené pro holky, kterým to asi víc sedí. Já na svém mimoňovi vidím, že klasická škola bude pro nás zlo, ale jelikož žádnou jinou v blízkosti nemáme, tak to prostě bude muset nějak zvládnout. On není blbý, jen prostě dělá jen to, co ho baví a s tím brzo narazí.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MARKYSHA: ne, není to vyrovnávačka. Třeba pro mě je to naopak cesta, kterou zvažuju, že by můj syn mohl jít, ačkoliv teď ve třech a půl už umí většinu písmen (když už jsi se na těch písmenech tak zasekla)... Je to prostě jen jiný způsob výuky a je na rodičích, aby zvážili, co je pro jejich dítě nejlepší. Pro mě je důležité, aby se dítě něco naučilo s radostí a přirozenou touhou po učení, ne aby se to naučilo za každou cenu...
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    MARKYSHA: hele, ty mi furt někoho připomínáš...
    UČITEL: Barikády! To je taková hromada všeho možného: kostky dlažební, kredence, pytle s pískem, povozy…
    VEVERKA: Vozová hradba.
    UČITEL: No, jsou to spíš krámy.
    VEVERKA: Ale né, to je vozová hradba, tomu nerozumíš.


    ať je to, co je to, je to vyrovnávačka
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: s tím čtením by ses divila....je mrak lidí, kteří umí číst blbě resp. pomalu případně nepochopí psaný text správně....a to i v dospělosti ! čímž neříkám, že je nutné , aby to dítě umělo ve dvou letech, ale aby se to fakt rychle ve škole naučilo dobře....dcera je ve třetí třídě, čte jako dospělý...potichu i nahlas...ale mají ve třídě furt děti, které slabikují a učitelka je na tom dost drtí, protože prostě čtení JE základ

    a já teda tu hrací školu jako žádnou vyrovnávačku nechápu...prostě je to jiný systém, který třeba já osobně neuznávám...podle mě je dobré, aby děti v raném věku zjistily, že je třeba se učit a uměly to....když se to po nich bude poprvé chtít v 15 letech, tak to asi půjde dost ztuha....ale je plno rodičů, jejichž hlavním kritériem je "dětství jejich dětí"...proto taky ty odklady.....a pro ně je to jak dělané
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: protože tyhle školy jsou vyrovnávačky v lepším hávu. Školní dril mi nevadí, pokud se nemá přenášet do předškolního věku. Jo a mimochodem číst a psát se naučí každý, není to nic výjímečného a nikoho nezajímá,že to uměl div ne ve dvou, ale to, že o něčem ví víc než ostatní,ti prorazí a ne učení mloci Krhounkové co makají a makají....
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA: ty si jak umanutá....jaký vyrovnávačky ? tady v okolí máme čtyři školy....škola dcer, škola zaměřená na výtvarku, anglická soukromá a škola "herní"....do té jdou obvykle děti, u kterých mají rodiče pocit, že školní dril pro ně nebude dobrý....škola jede podle nějakého systému ´škola hrou, mají tam mraky interaktivních tabulí a dílen a já nevím čeho.....není to žádná vyrovnávačka, je to normální škola, jen prostě má jiný systém a přístup.....
    že dítě umí číst a psát neznamená, že je chytřejší....ale popravdě, pokud se to ve škole fofrem nenaučí, tak bude mít brzy velký problém.....ono totiž ve finále je všechno písemně....i matika, i prvouka....a když si to neumí rychle a správně přečíst a pochopit, tak je nahrané i v předmětech, které by zvládalo v pohodě
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MARKYSHA: Nevím, kde jsi to v tom textu našla, přečti si to prosím ještě jednou.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MEDVED007: hm teď to píšeš, že jako děti co čtou a počítají se, jsou chytřejší a ti, co ne hybaj do nějaký vyrovnávačky, nebo co. To, že děti zajímá něco jiného, neznamená, že neudrží pozornost.
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    jinak včera přišel bambin z nový školky http://www.childoftheplanet.com/ a počítal do 13.. .))
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    PEPSSI: já bydlím na 6, pracuju na 3, takže značka ideál.¨))
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    PEPSSI: nepodléhej panice, ty máš, tuším dítě o trochu mladší než já - když jsem kolem Vánoc viděla Nienny Leničku (v té době asi 20m), kterak čte čísla na mojí platební kartě, a moje vlastní, v té době 26m dítě, se ještě nedopracovala k "máma", chtělo se mi brečet, že mám doma retarda.

    no a dneska bravurně pozná písmenka z názvů všech rockových kapel, jejichž trička jeho otec nosí. Neučili jsme ho to záměrně, prostě najednou začal vyžadovat, abychom mu všechno pojmenovávali, a jak tu padlo, přeci mu nebudeme tvrdit, že jsou to brouci, že.

    ale stejně je to takový divný... já byla podle všech příbuzných velmi chytré a zvídavé dítě, a přesto jsem nastupovala do první třídy (v šesti a půl) čtením nepolíbená, jestli, tak jsem možná uměla písmena z vlastního jména. A stejně na tom byly všechny ostatní děti ze třídy, až na jednu holčičku (která na to dojela, protože se nenaučila učit se, a ač velmi chytrá, tak se vzpamatovala až rok po nenáročné flákací střední a dodělávala si vysokou při práci). Asi to opravdu bude tím, že "za našich mladých let" toho psaného bylo kolem výrazně méně.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    BALAENA: jo, to je přesný...taky byl u dcery ve třídě kluk, kterýho zjevně nějaké psaní kliček nebo plynulé čtení netankovalo, ale o přírodě toho věděla mraky...učitelka to zjistila a nechávala ho připravovat různé referáty o přírodě....a kluk najednou měl v čem vyniknout.....když učitel chce, tak u téměř každého je něco v čem je dobrý a na čem si může tužit sebevědomí....
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MARKYSHA: PEPSSI: a co by dělalo to dítě, které se zajímalo o biologii a ne o písmena, před třiceti lety? Úplně stejně by se učilo v první třídě číst a psát, pravděpodobně by tomu jen učitelka věnovala víc času. Pokud už to teď většina dětí v první třídě umí, má ono kytičkové dítě pořád rodiče, kteří mu mohou věnovat onen čas potřebný k tomu, aby se v šesti písmenka naučilo, na tom nevidím nic špatného. Jako matky snad nespoléháte výhradně na školu, že vaše dítě všechno naučí... A pokud dítě není nijak vyloženě vyčnívající, nevidím důvod, proč by mezi spolužáky bylo indisponováno tím, že mu ze začátku půjde hůř čtení. O to víc pak může zářit při pěstování hrášku a povídání o přírodě...Ideálně samozřejmě, pokud je dobrá učitelka a umožní mu to...

    A považovat školu za místo, kde vládne jen disciplína a povinnosti mi v dnešní době taky nepřijde úplně přesné, oproti době, kdy my jsme museli (u některých učitelek) sedět na židlích s rukama za zády mají teď děti vyučování v lavicích prokládaná povídáním na koberci a čím dál víc se prosazuje přístup naučit dítě něco tím, že mu o tom řeknu, ale že si to samo vyzkouší...
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MARKYSHA:
    PEPSSI: ale od toho je přeci možnost volby školy, ne ? dneska i na menších městech (jak vím ze svého rodného) se školy různě profilují....školy, kde se jede a maká, školy kde se jede škola hrou a hodnotí slovně, školy, které se zaměřují na výtvarno, přírodu a já nevím co.....a je na rodiči, aby to při zápisu zvážil a zapsal dítě tam, kde to pro jeho dítě bude nejvhodnější....
    naše holky budou od září obě na škole, která je známá tím, že tam děti musí makat....a už to děti u zápisu selektuje.....kdo ví, že jeho dítě si bude ještě v první třídě radši hrát s autíčkem pod lavicí, tak ten tam dítě nedá....kdo ví, že nechce mít se školou žádnou práci a problémy, tak tam taky dítě nedá, protože tady je součinnost rodičů zcela samozřejmá...kdo ví, že jeho dítě udrží pozornost pět minut, tak tam dítě nedá....atd atp....čili už při zápise je to určitá výběrová skupina dětí....dle rozhodnutí rodičů.....nikdo to shora neřídí, nikdo je nezkouší a neselektuje ty ano, ty ne....
    TIMA
    TIMA --- ---
    PEPSSI: Ono dětí, které vůbec nezajímají čísla či písmena, je asi dost málo. A nikdo tu myslím neříkal, že máš takové dítě ve školkovém věku do něčeho nutit. Na druhou stranu - když ho to zajímá, proč mu to nedopřát.

    Dneska holt děti umí počítat, ale spousta jich zas neví, jak vypadá doopravdická ovce. Může se nám to nelíbit, ale taková je realita.
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    PEPSSI: Já teda nevím...včera jsem byla v jedné zcela běžné ZŠ...a jsem si dost jistá, že ani jedno dítě neumělo při vstupu do první třídy číst,písmenka nebo tak něco... Co jsem se bavila s učitelkou, tak je to spíš čím dál tím horší - dětí neumí skoro nic...rozhodně nic z toho,co dřív běžně uměly....
    Myslím si, že to bude školu od školy... a taky trochu to je o tom, z jakých řad se rekrutují žáci....
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    PEPSSI: a dítě, který naprosto nezajímaly kytky, havěti a žoužele, zase bude oproti zbytku třídy pozadu v prvouce a třeba zase nebude stíhat tu. tak to prostě je.
    PEPSSI
    PEPSSI --- ---
    EUCHENIE: já to snad ani nechci číst :D
    PEPSSI
    PEPSSI --- ---
    ADD: omg tak na tohle asi nemám :/ Evidentně jsi nepochopila co jsem chtěla říct, protože srovnávat dnešní poměry s dobou před sto a více lety je fakt uhozený. Mluvila jsem o tom, že vzhledem k NEPSANÝM, nicméně dle vašich názorů evidentně naprosto samozřejmým kritériem pro uspění v první třídě je psaní, počítání a čtení...které dítě se v předškolním věku zajímá o zvířata, auta, kytky a na písmenka a čísla z vysoka kašle je pak při nástupu do první třídy indisponovaný (evidentně) a to prostě nevidím jako dobrý
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam