• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    QASHQAI: to je blba situace.

    zaprve: pokud nekdo ve skolce ublizuje druhym, mela by to resit ucitelka, kdyz nekdo nekoho prasti.

    za druhe: ja bych asi svemu diteti dovolila, aby se branilo. pokud agresorovi rekne: Nech toho. a on ublizuje dal a ma mentalne na to, to pochopit- tak bych ji rekla, at si to nenecha libit.
    a opet by to mela vedet ucitelka. zaroven s ucitelkou probrat, jak takove pripady resi, abyste postupovaly stejne.

    s dcerou situaci probrat, co nejvic ji zvedat sebevedomi.
    nevim, jestli je resenim, nechat ji doma. to bych si nechala az jako posledni moznost, kdyby vse selhalo (ucitelka, domluva, rodice agresorky,...), dcera tam fakt nechtela.

    podle jeji povahy, jak ji popisujes, ji tohle muze cekat i ve skole, tak ji naucit se mit rada a branit se, pripadne. byt sebevedoma, nerikam se prat, ale aspon to rict vam nebo ucitelum.

    s tou druhou holcickou, to je tezko odhadnout, mozna je jen takova povaha, ale jestli to ma odkoukany z domova, tak rozhovor s rodici muze byt jeste vic kontraproduktivni.

    sazka do loterie - pokud by nic nezabralo, promluvit si primo s tou holkou, v klidu se ji zeptat, proc vasi dceri ublizuje, co ji udelala a bez nejakeho vyhrozovani a emoci ji rict, ze se ti to vazne nelibi a neprejes si, aby se k ni tak chovala.

    RYBKA
    RYBKA --- ---
    QASHQAI: Mně přijde divný, že si toho učitelky nevšimly... Navíc když jsi jim to řekla, měly by s tím nějak pracovat. Zkusila bych znovu promluvit s učitelkami, domluvila bych si schůzku s ředitelkou, i bych se snažila promluvit s rodiči té holčičky, a hrozně bude záležet, jak kdo bude reagovat. Jestli se učitelky i rodiče budou snažit to zlehčovat, zkusila bych najít jinou školku (ideálně s nějakým lepším přístupem), protože kde není vůle, není cesta. Ale třeba se budou snažit, a pak bych jim dala šanci.
    U "nás" ve třídě je třeba holčička s nějakým speciálním naslouchátkem, od pohledu trochu vyčnívá, ale učitelky jí pomohly zapojit se úplně krásně. Vůbec mi přijde, že se jim tak nějak daří zařídit takovou přátelskou atmosféru ve třídě. Řekla bych, že je to hodně díky tomu, že jsou pořád v kontaktu s dětma, nikdy jsem je neviděla sedět "za katedrou", i když mají nějakou práci, třeba přípravu materiálů na další den, vezmou si to k malému stolečku mezi děti, pořád se s nimi baví.
    QASHQAI
    QASHQAI --- ---
    Tak je to tady. Myslela jsem si, že toto budeme řešit až s nástupem na základku, ale už ve školce je naše Maruška obětí šikany...:(
    Jsou jí 4 roky. Je to hodně introvertní, hloubavý a přemýšlivý typ. Je přecitlivělá. Co se týče chytrosti je spíš nadprůměrná /absolovali jsme testy u psycholožky a řekla že co umí je prý obvyklé až u školních dětí.../, ale bohužel v životě, mezi dětmi /dospělými / působí jako když sotva začala mluvit. Stydí se projevit, něco říct, schovává se za mě- tydýt hadr a štve mě to, protože v kruhu rodiny je veselá, miluje knihy, hlavně encyklopedie, debatuje, uvažuje do hloubky nad věcmi...
    Ona je asi jiná i na pohled. V její třídě je to samá načančaná princezna s různými hůlkami, čelenkami, sukně s třásněma...Maruška má toto úplně na háku a když už jsem ji chtěla místo tepláčků taky dát nějaký šatičky a do vlásků aspoň sponky nechtěla to - nějaké oblečení, česání a činčání jde mimo ni.
    Ve školce má jednu spřízněnou duši za což jsem nesmírně ráda - to jsou pak spolu a vidím, že je šťastná. Jenže ta kamarádka je už dlouho marod a Maruška je tam jak ten kůl v plotě. Princezničky se točí kolem jedné/nejstarší holčičky-je jí 5,5 l./ a ta jim jakoby velí a ony ji žerou. No ale ta velitelka asi vysondovala že Maruška je slabá, tak trochu jiná a jde po ní - začalo to slovním odstrkováním-jdi pryč, my si s tebou nechceme hrát až po bouchání po hlavě...To jsem už šla za učitelkou a ona mi povídá, že si ničeho nevšimly, že si teda dají pozor. Maruška mi řekla, že jí včera 2x uhodila, jednou když šla do kuchyňky s talířkem (byly tam samy) a podruhé v rohu třídy, kde mají kuchyňku. Taky tam byla schovaná a učitelka to prý neviděla...Maruška jí jen řekla, ať to nedělá a ona ji prý bouchla znova a Maru nechápe proč. Řekla mi:"Mami, já nevím proč, ale ona mě nemá ráda a já jsem z toho smutná." :(
    Mám dotaz zda to někdo také ve školce řešil u svého dítěte, jak to dopadlo, srovná se to, nebo ji mám radši nechat doma, když jsem stejně ještě rok na MD s mladším bráchou? Nechci aby už v tak útlém věku byla odstrkovaná a otloukánek...Je mi z toho dost zle a nevím, jestli to nechat být, nebo to říct i rodičům? Ale to mi přijde blbý, co oni zmůžou - to nedělej, tytyty?...
    To už spíš bych čekala, že ta učitelka bude u toho svědkem a seřve jí /důrazně dá najevo/, že tohle se nedělá? Jsem z toho fakt špatná.

    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    já bych snad radši, aby Pavel nemaloval... protože když už maluje, tak nejradši po zdi :-)
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    ANNAWA: Tonda maluje, ale všechno vypadá tak nějak stejně. Já neumím malovat dodnes a to můj otec měl dvě výstavy.
    BEBERA: Kdyby ovál, Tonda maluje kosočtverce:)
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MEDVED007: syn hlavonožce nikdy nemaloval, protože syn opravdu nemaluje vůbec. Kdysi jsem to tu už psala, jak zničehonic vzal papír, tužku a nakreslil celou postavu. Tím se malířsky vyčerpal a od té doby maluje občas zas jen ovály - ryby. Vůbec nechápu, že ho přitom strašně baví tvořit, chodí na kroužek se šesti- a sedmiletými dětmi a prý to zvládá úplně v pohodě.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MADIETTA: i u Vás ? tak to jsem ani nevěděla....u nás tedy ZUŠ nikdy ani neproběhla, protože bylo už v první třídě zřejmé, že to takhle nějak směřuje....navíc jak píšeš....ani do toho nemá chuť, to ta mladší je daleko větší tvořivec....furt něco matlá, kreslí, lepí, stříhá....k vánocům si přála tavnou pistoli :-)
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    MEDVED007: starší syn, ze kterého byli ve výtvarce v jeho šesti letech úplně poprdění, jak je talentovaný, se ve vývoji zasekl natolik, že jsem ZUŠku letos utla. Nemělo to cenu a on se hlavně ani nesnažil, prostě se tím směrem rozhodl nevydat. Dneska kreslí a maluje snad hůř než jeho o tři roky mladší bratr.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    BEBERA: naše starší dcera byla něco jako ta holčička co popisuješ....v době, kdy ostatní děti malovaly hlavonožce, tak ona už malovala komplet všechno...její obrázky jsem na nástěnce ve školce poznala ode dveří.....dneska je jí 9 a žádný zázračný malíř není....jako maluje slušně, ale prostě v jednu chvíli se ve vývoji kresby zasekla a ostatní děti jí dohonily....už i mladší holka bych řekla, že kreslí líp jak ona a to ta mladší byla typ, u kterého jsem věšela prapory, když se aspoň čárou trefila na papír a nečmárala na zeď nebo stůl :-)

    takže je to vlastně fuk, kdo ví, kdy maloval rembrandt :-))))
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MEDVED007: synovi jsou čtyři a nemaluje. A když už něco nakreslí, je to ovál prohlášený za různé druhy ryb. Tuhle jsem ve školce zažila šok, u stolku stála o hlavu menší holčička a něco malovala. Ze začátku jsem myslela, že má omalovánky a jen vybarvuje - byl to komplet příběh - několik postav s obličeji s výrazy, stromy viditelně smrky, dům, pes, pak jsem zjistila, že to opravdu sama nakreslila. Musela jsem se jí zeptat, kolik jí vlastně je. Čtyři a půl. Takže pořád ještě mám šanci, že se za příštích šest měsíců syn zázračně rozvine...
    AERIS
    AERIS --- ---
    ADD: v naší školce pracují přímo tam. mají tzv. pracovní listy. Já si jen prohlédnu výsledek
    ZABITULKA
    ZABITULKA --- ---
    MEDVED007: moje dite ma 4za 3 mesice a nemqluje:-):-)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    ANNAWA: uvidíš, že ve čtyřech bude :-))))))))
    ADD
    ADD --- ---
    MEDVED007: Mě přijde matoucí kombinace "menší/větší/malý", v jednom úkolu chtít menší stůl a větší židli a v druhém velký dům s menšíma oknama a nejmenším komínem (což je normální)... menší a větší trojúhelníky a menší kolečka a větší čtverečky nebyly problém, tohle mi přišlo divný...
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MEDVED007: moje tří a půlleté dítě například nemaluje :-)
    TUTIK
    TUTIK --- ---
    ADD: Vidim to uplne stejne jako MEDVED007. Zrovna jsem to sem chtela napsat - v podstate stejnou odpoved. :)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    ADD: přijde mi divné chtít po dětech ze školky domácí úkoly....nicméně zadání chápu tak, že se děti mají naučit pojmy malý/velký/nejmenší/největší, které teda podle mě zná snad každé 4 leté dítě a tudíž mi to nezní jako něco nepřiměřeně obtížného....a jestli maluje auta, kytky, domy nebo hvězdy....dyť je to fuk
    ADD
    ADD --- ---
    Přijde vám soudné, chtít po čtyřletých dětech za domácí úkol namalovat "velký dům s malými okny a nejmenším komínem" nebo "větší hvězdu, menší měsíc, malé slunce"?
    I když pominu, že Slunce je hvězda, Benýs to ví a tedy ho to mate, protože neví, proč by je měl kreslit jinak, tak mi ta zadání přijdou matoucí.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    MEDVED007: mám stejnou zkušenost, nejstarší syn nezazil ve školce či ve škole nikdy nic, prostřední neustále líčil zážitky s kamarády a nejmladší porad predvadi, co se naucil a sám od sebe říká, co měli k obědu :-D
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    KATIA: mně spíš připadá, že odpověď nezáleží na tom kdy a jak se ptám, ale na tom, jaké mám dítě....starší dcera mi byla (a je) schopná říct kde co, mladší mi naopak neřekla nikdy prakticky nic....a můžeš na to vzít jed, že se k oběma chovám nemlich stejně....minimálně co se týká doby ptaní a kladených dotazů....

    stejně s kroužky....děti měly ve školce angličtinu a to ráno od osmi do půl deváté tj. v době, kdy se teprve děti schází a žádný program neběží....keramika byla naopak po obědě, kdy "nekroužkové" děti spí, totéž předškolák a sportovní kroužek (mmch neplacený vedený paní učitelkou) spočíval v tom, že děti místo pravidelného pobytu venku (zahrada, vycházka) chodily v zimě do tělocvičny a v létě na hřiště....takže taky žádné vytrhávání někoho z něčeho....za mě je to prostě o tom, jestli školka je ochotná/schopná něco nabídnout a rozumně to včlenit do pravidelného programu.....

    suma sumárum ač zní blog děsně rozumně, tak já v něm žádná velká moudra neshledávám....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam