ORIKA: Tak ono je to individuální. Osobně si myslím, že své dceři naslouchám a vnímám, co cítí a kdybych viděla, že má s adaptací problémy, nějak bych to řešila. Osvědčilo se mi ji připravit na školku, aby se na ni těšila (že si tam bude hrát, pozná nové lidi atd.). Hodně má na ni vliv moje nálada, vím, že kdybych "chtěla", dokážu jí tu školku zfleku znechutit, že tam nebude chtít vkročit, nebo dokážu v ní vyvolat úzkost z té školky, úzkost ze změny. Má to opravdu velký vliv, jak rodič s dítětem o tom mluví, co cítí, co tomu dítěti předává. Alespoň já to teda vnímám velmi. Když dávám dceru do školky, věřím jí, že je na to připravená, věřím, že to zvládne. Kdybych zaváhala a ptala se jí třeba, jestli tam s ní nemám zůstat, tak vím, že to ze mě vycítí, a nebude chtít, abych odešla. Bebera třeba zas zná svého syna a ví, že na něj funguje něco jiného. A není to o tom, že by ten rodič, co tam dítě nechá a odejde, byl méně citlivý. Spíš že ví, jak se svým dítětem vycházet. A někdo je třeba necitlivý a neví to, třeba ten dotyčný otec, co táhl své dítě do školky s řevem...