• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    Vážení přátelé, zasloužilé matky (a otcové), tato diskuze vznikla jako reakce na nedávné zkušenosti s přijímáním dítěte do školky. Nás naštěstí vzali, ale soudě podle rozčarování v řadách známých, klientek nebo jen z rozhovorů s matkami tříletých capartů někde na hřišti toto štěstí měl opravdu málokdo. Ráda bych tuto diskuzi věnovala osobním zkušenostem ať už s kontaktem s konkrétními mateřskými školkami či přímo názor na chod školky v případě, že do ní vaše dítě dochází či docházelo, v každé mi totiž bylo řečeno něco jiného a podle všeho má každá školka jiná kritéria pro přijímání dětí. Dále by mě osobně zajímal i záhadný systém jednotlivých obvodů v Praze pro výběr školky pro dítě v případě, že bylo přihlášeno na více školek atp. Tak kdyby o tom někdo něco věděl...
    rozbalit záhlaví
    KAERI
    KAERI --- ---
    BEBERA: Mně to touhle formou přijde blbé. Obecně nesnáším jakékoli soutěžení, které dělí skupinu na vítěze a poražené (ale zas znám i lidi, kteří to potřebují jako vzduch k dýchání - často jsou to ti, kteří vyhrávají). Rozhodně bych to nepoužívala u běžných činností a s odměňováním bonbonama za rychlost. Navíc, pokud mají věkově smíšenou třídu, nebude to asi úplně rovný boj.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    BEBERA: Tonda něco říkal, že za oblíkání taky dostávají bonbony (když je dostanou od někoho kdo měl narozeniny), ale nakonec ho dostanou všichni...není to, kdo bude nejrychlejší, dostane bonbon, ale bonbon dostaneš, až se oblíkneš. A to, že něco až...používám taky.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    Prosím vás, co si myslíte o soutěžení při běžných činnostech v MŠ? Včera mě rozhodil Vítek, povídal, že dostal bonbon, protože vyhrál. Tak se ptám, co vyhrál, prý se oblékl jako první. Ten bonbon neřeším, tam mám jasno, ale nějak to od té doby nemůžu pobrat, proč by měly děti soutěžit v oblékání, v jezení apod. Pro učitelku je to snadné, děcka se neloudají, ale co z pohledu těch dětí. A prý Simík plakal, že nevyhrál a nedostal bonbon. Tak jsem se zeptala, jestli mu to přijde správné, že takhle soutěží, vyhrát může jen jeden a zbytku je to pak líto. V tu chvíli jsem ho úplně nepoznala, nadul se a vypadlo z něj tak nesmiřitelně: "Tak měly být rychlejší." Tříletý kluk.

    Chápu, že děti jsou soutěživé, tak proč jim nevymyslet nějaké soutěže, u kterých bude jasné, že je to hra. Proč tu soutěž tahat do běžných denních činností a ještě dávat tak lákavé odměny, že to ostatním opravdu bude líto.
    IJENKA
    IJENKA --- ---
    Mate, prosim, nekdo reference na MS Uvoz v Brne?
    FEMMEFATAL
    FEMMEFATAL --- ---
    MADIETTA: myslím, že 90% z nich opravdu zůstane ve spec.školách, jelikož i rodiče to tak budou chtít. Ale tu možnost mají, o to tady jde. A k realizaci mají sloužit ta podpůrná opatření. To je ta inkluze... Ne že ROZHODNĚ chodit nebudou... Nejde jen o děti s lehkým postižením, jinak by katalog podpůrných opatření nebyl rozdělen dle typu postižení a dále do pěti stupňů dle závažnosti.

    Kdo se chce dozvědět více, tak tento web je fajn

    Aktuality - Inkluze.cz
    http://www.inkluze.cz/
    Katalog podpůrných opatření
    http://www.katalogpo.cz/
    Učitelské noviny
    http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=7858

    Je to audítko o MŠ, tak asi lépe konec OT :)


    BONEMINA: děkuji
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    FEMMEFATAL: to je mylný dojem, samozřejmě, velmi těžce postižené děti rozhodně do normálních škol chodit nebudou, týká se to dětí s lehkým mentálním postižením.
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    FEMMEFATAL: Jako jo, něco, co bylo ve vyhlášce, bude teď ve školském zákoně, ale to není vznik nové povinnosti.

    FEMMEFATAL
    FEMMEFATAL --- ---
    ALDEMIK: teď jde přímo o změnu v legislativě, která začne platit právě v září. Dřív to bylo o slově např. ředitel MŮŽE vzdělávat dítě podle IVP, nyní je to jedno z podpůrných opatření na které má dítě výhradně právo, pokud mu bude poradnou navrženo. Je to snaha o inkluzi všech dětí s postižením. Dříve spíše byly spec. třídy při běžné ZŠ. Ale to neznamená, že tím zanikají speciální školy, to ne. A ano nyní by podle navrhovaných podpůrných opatření pro konkrétní dítě měly školy dostat peníze, aby ty opatření mohly zrealizovat. Jak to bude celé vypadat v praxi, je otázka. Proto ta zkušební doba dva roky. Tak uvidíme:)
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    FEMMEFATAL: Nevím jak školky, ale u škol to není změna, ale stav, který trvá už dva roky. Změna bude, že teď na to školy budou mít nárok na peníze a ne současná nejistota, granty a obíhačky.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    FEMMEFATAL: plus je tlak na SPC, aby doporučovali inkluzi a ne speciální třídy
    FEMMEFATAL
    FEMMEFATAL --- ---
    BONEMINA: mohu poprosit o odkaz, nenašla jsem:/

    jinak k inkluzi - od září 2016 je každá školka i škola povinná přijmout jakkoli (i velmi těžce) postižené dítě ke vzdělávání, pokud tak doporučí školské poradenské zařízení. Jde o změnu školského zákona, která začne platit právě v září se zkušební dobou na dva roky.
    VSICHNIMAME
    VSICHNIMAME --- ---
    LISTICKA: patří pod ZS Susicka. Je tam i celkové málo děti, prostě malá školka, tedy berou malo deti. Znám jednu tamější učitelku, fajn ženská, je tam už pár let a moc spokojena. Vypadá to tam utulne.
    LISTICKA
    LISTICKA --- ---
    BONEMINA: dík za tip!
    BONEMINA
    BONEMINA --- ---
    V nové Šestce je problematika škol a školek na Praze 6 probraná celkem důkladně, včetně počtu volných míst v jednotlivých školkách.
    LISTICKA
    LISTICKA --- ---
    MARKYSHA: To chápu :-) Některé úči jsou moc hodné, ale trošku ve stylu "ty malá trubko"
    LISTICKA
    LISTICKA --- ---
    Ještě by mě zajímala ta MŠ Kohoutek. Vím jen, že mají družbu se ZŠ Sušická a že je tam málo dětí na jednu učitelku, jinak nic.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    LISTICKA: To Tonda je taky zvídavá, třeba ta konkrétní učitelka, co ne každému sedne, je Tondovi bližší než druhá, co je taková hodná na takový ty ťunťy.
    LISTICKA
    LISTICKA --- ---
    MADIETTA: to zní skvěle
    LISTICKA
    LISTICKA --- ---
    MARKYSHA: Jo, tohle je dobré vědět. Můj syn přes den nespí nikdy, je jak motorová myš :-) Výborně mluví a intelektově působí jako o rok nebo i o 2 roky starší dítě (ve 3 letech normálně hraje Dámu a Člověče nezlob se nebo takovou tu hru Logik), umí se sám už dlouho oblíct a najíst, když chce (často nechce, hlavně když teď máme mimino), hygienu zvládá už dlouho komplet sám, ale na spaní má ještě plínu (asi na to má vliv zralost nervové soustavy, jestli se dítě ve spánku počůrá). Je imho i dost zdatný i sociálně, oblíbený, vychází dobře s klukama i s holkama a dospělí ho mají taky většinou rádi. Ale dokážu si živě představit, jak by ho nějaká hustá úča úplně zdeptala a rozložila, protože on někdy vyžaduje dost pozornosti a chce všechno řešit, proč a jak se věci dějí, k čemu jsou... né každá úča je na to zvědavá, žejo...
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    BONEMINA: Velvarská podobně, děti po obědě spát nikdo nenutí, jdou si lehnout, ale když neusnou, můžou si buď něco tiše prohlížet, nebo si u stolečku tiše kreslit a podobně. Můj mladší syn byl nezvedené zvíře, když neusnul, tak prudil, takže ho učitelka vždycky brala do třídy, kde byli předškoláci, kteří už spát nechodí, tam si v naprosté většině v klidu hrál. To všechno jsem moc oceňovala.
    Dál jsem ve Velvarské oceňovala maximální flexibilitu, na všem se šlo domluvit, když člověk třeba potřeboval přivést dítě později (už i tak mají velké rozpětí ranního příchodu), domluva byla možná i ohledně jídla, oblékání, všeho.

    Jinak si vzpomínám, že jsme Velvarskou jednoznačně vybrali na základě osobní návštěvy, hned u dveří na nás dýchla tak příjemná atmosféra, prostě měli jsme z toho strašně dobrý pocit, a ten se za celou dobu nezměnil.
    BONEMINA
    BONEMINA --- ---
    MARKYSHA: O Červeném vrchu jsem slyšela i zkazky, že při poledním spánku se musí ležet na zádech, ruce natažené podél těla. Ať dítě spí nebo nespí. Nevím, nakolik je to pravda, ale celkem bych tomu věřila.
    Můj syn přes den nespí nikdy, na Dlouhém lánu si může v klidu vzít do postýlky knížku a listovat si, jen u toho nesmí dělat rámus. Pokud není schopný vydržet v postýlce, může sedět na houpacím křesle a výjimečně, když se nemůže zklidnit vůbec, smí i pomáhat paní uklízečce.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam