MARKYSHA: Přijde mi, že se ta naše školka nějak rozkládá. Ředitelka kdysi měla vizi, jak by měla školka fungovat, něco se snažila prosadit, něco zůstalo jen v rovině přání a představ, ale přišlo mi, že to aspoň směruje správným směrem. Loni v září jsem ve školce měla problém jen s jednou nervní učitelkou, která naštěstí sama brzy odešla, od té doby to bylo vyloženě příjemné místo a ráda jsem se tam zdržela i odpoledne na hřišti nebo ve třídě (což bylo podporováno). Letos ředitelka nastoupila s plánem na nahrazení bonbonů při narozeninách zážitky, v září psala na nástěnku informace typu "proč je lepší nahradit bonbon pohlazením", nadšeně mi vykládala, že až bude mít někdo narozeniny, bude si moct vybrat jaká hra pro všechny se bude hrát, všichni to s ním budou slavit a učitelky se postarají, aby ten den pro něj byl zvláštní. Taky přišla s kroužkem, který zohledňoval i potřebu kluků víc se hýbat a bojovat, navíc s chlapem jako vedoucím. Na chodbě před třídou vylepila kapitoly s knížky o respektujícím přístupu k dětem "jak to ve školce děláme" nebo něco v tom smyslu. Výsledkem teď v únoru je nervní ředitelka, které z respektujícího způsobu zbyly jen používané fráze, ale naplněné citelnou nepohodou, nová učitelka, která na děti píská píšťalkou, pořádá soutěže v oblekání s odměnou v podobě bonbonu (přitom sama má silnou nadváhu a tuhle mi vykládala o cukru a bílé mouce jako o bílých jedech), kroužek není ani jeden a nestačím se divit, jak moje děti převzaly teorii odměn a trestu jako něčeho, co je naprosto v pořádku (poslouchám fráze typu "Mohl si za to sám, když u jídla hučel." (Hučel? Cože? Jakože mluvil?) apod.. Plus jeden problematický chlapeček, který žádného asistenta samozřejmě nedostal a nikdo si s ním moc neví rady.