• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SMAGUEmateřské školy
    EDERA
    EDERA --- ---
    ANNAWA: Prostě takovej malej pan Kaplan.:-)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    ZEMINO: a tak jistě tě, když řeknu "automobil ", B s klidem naváže "lohlík" ;-)
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    KAIRRA: Na Vanoce rozdavali darky spolecne Majda (skoro 5) s Vojtiskem (v srpnu mu bude 6), Majda poctive odhlaskovala napis na balicku: K-L-A-R-K-A, Vojta se rozzaril a zvolal: Vasik! :-)
    EUCHENIE
    EUCHENIE --- ---
    syn se zas jednu dobu podepisoval TO: přeci té + ó :)
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    Z mých dvojčat jeden rád čmárá. Druhý nemaloval do doby, než mu to začalo jít a výsledek odpovídat jeho představě. Teď je to tak, že první stále čmárá a druhý velmi precizně vymalovává i maluje.

    Školka pomáhá velmi, hned z šatny každý den jdou všechny děti k "tvořícímu stolu". Kluci se na to postupem času začali těšit a dokonce je to v šatně popohání. Mívají i projekty skupinové nebo několikadenní a výsledky jsou i u mrňousů většinou velmi pěkné, což je samozřejmě velmi motivující. A učitelky to mají rozprostřené do těch téměř dvou příchodových hodin, takže se mohou věnovat dětem individuálně a můžou tak dělat i dost náročné techniky.
    PETATA
    PETATA --- ---
    KAIRRA: presne to jsem chtela napsat! vzdycky me to v tom vlaku fakt pobavi :)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    TAPINA: sestrina čtyřletá dcera kresli porad, Bart sám od sebe nikdy, na pokyn asi dvě minuty. Ale nenapadá mě, jak ho rozvíjet, jeho tvoření všeho druhu nebaví. Prvorozeny byl stejný, druhý dnes šestnáctiletý kreslil jako malý a kreslící i dnes.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    ANNAWA: No, Jirka už půl roku úspěšně bojkotuje kreslení i ve školce. Neumí, nezkusí, nebude.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    EDERA: ok, neabudu to řešit. Klame tělem. Nebo spíš tím, co se občas mimoděk naučí, jako třeba hodiny nebo počítat zpaměti. Zase ale kreslit neumí vůbec, doufám v tomto směru trochu ve školku. Jeho to vůbec nebaví, motorice by to nicméně prospělo.
    EDERA
    EDERA --- ---
    KAIRRA: Právě! Ti měli odjakživa všechno zracionalizované.:-)
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    EDERA: židi by mohli vyprávět! :D
    EDERA
    EDERA --- ---
    ANNAWA: Je MALEJ! Opakuj si to třikrát denně, aspoň.:-) V Bartově věku jsem to hrála s dětma tak, aby slova pro ně pokud možno končila na souhlásku, a slova, která řekly ony, jsem rozebrala. Např. když řekly "rybička", zopakovala jsem tu poslední slabiku, rozebrala ji na K a A a od A vymyslela další slovo. Ten mozeček k tomu prostě musí dozrát a pak to jednoho dne naskočí tak nějak samo.
    ZEMINO
    ZEMINO --- ---
    ANNAWA: u nás mu to docvaklo fakt az spelovanim ve škole. Ale i tak blbe slyší L a R. Horší to má ještě s příjmením, ktere má německé s Ü. ;-)
    EDERA
    EDERA --- ---
    KAIRRA: Z toho je vidět, že samohlásky nenesou význam.:-)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    KAIRRA: dělám to stejně, ale tohle mozkové spojení zatím nic. Přitom souhlasku na konci uni perfektně.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    KAIRRA: Naše prvňačka tuhle fázi měla taky a nebyla ve třídě zdaleka jediná. Zřejmě úplně normální fáze vývoje :-)
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    ANNAWA: si to není úplně správně, ale já radím si to říct dlouze: Maminkaaaaaaa. Někdy to čtyřleťačce dojde, někdy ne, ale dělá pokroky.
    KAIRRA
    KAIRRA --- ---
    ANNAWA: hahaha, v kombinaci s tím, jak to ve vlaku hlásí s anglickou výslovností :))
    První věta, kterou sesmolila na papír moje nejstarší někdy v pěti zněla Fčelka leťela na vílet.
    A prostřední je taky hustá, ve čtyřech letech teď o Vánocích napsala pod obrázek popisek STMČK, na tom je přesně vidět, jak se to v tom mozku skládá :)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    EDERA: naše dítě si do minulého týdne myslelo, za název naší vesnice začíná na F, zjistili jsme to, až když to napsal ;-)
    Btw, jak pomoci dítěti, aby se tam naučilo tu samohlasku na konci slova slyšet?
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    LEPEK: No, ono těžko říct. Logopedka mě na to upozorňovala s tím, že slova typu MÁMA a KOLO rozhodně na konečná písmena zkoušet nemáme. A přesně na tahle dvě slova se syna ptali u zápisu. Takže evidentně musí existovat děti, které to normálně zvládnou!
    A i u syna sleduju od zápisu v tomhle směru velký posun, počáteční i konečná písmena si určuje sám pro zábavu a zvládá to čím dál líp.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam