• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    VACA
    VACA --- ---
    PLAYER: PLAYER: No, myslim si ze ty 50ccm tak nejak uz z podstaty veci odfiltrujou nejaky cestovatele ve vetsich meritkach.
    Je to proste primarne koncipovany jako lokalni postrkovadlo pro venkovany na dojizdeni do prace, a tenhle krok se 125ccm byla snaha ulevit dopravni situaci v nasich mestech.
    Motivovat lidi aby nejezdili autama do zahlcenych mest. Kdyz se podivas tak ve vetsine aut sedi jeden clovek.
    Jsou to proste pokusy resit nase lokalni problemy, ne velkorisost "tu mate, bavte se"

    Ono s tou 50ccm ani nesmis na dalnice apod.

    Ale to je jen muj subjektivni pohled, nerikam ze znam podstatu lidskeho byti :)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    VACA: castecne tvuj nazor sdilim, nicmene pak nechapu, proc je pridan motocykl do 50ccm. Jako kdyz uz si teda hrajeme na to, ze ridic automobilu je neschopnej znat a dodrzovat predpisy na 125ccm motorce s automatem, tak ten samy ridic, podle nejake logiky, toho ale schopnej je u 50ccm a to navic s manualem??? Kde v tom je logika prosim te?
    VACA
    VACA --- ---
    VACA: Jo, to dava logiku. Nasi zakonodarci se rozhodli pro benevolenci davat k Bcku opravneni na tyhle skutry, ne nemecko, ne rakousko, ne EU, ale nase CR, takze to imho dava absolutni logiku a nemam proti tomu zadny vyhrady.
    Proc by jiny staty meli prijmat rizika za benevolenci nasich zakonodarcu? Jedna se o nasi vnitrni upravu.

    Vubec nekrivim pisk, aneb jak tu nekdo napsal muzeme bejt radi ze vubec mame nejakou benevolenci. Kdo chce jezdit po evrope at ma plny opravneni. A ano to si rovnou muzes udelat na pnou kubaturu, a o tom to presne cely je.

    Tahke vec se zavedla aby ulevila doprave v nasich autama prehustenejch mestech, nic jinyho. Takze kdo chce cestovat ma mit plnny opravneni, ja jsem pro..
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Tak mam info z dopravniho inspektoratu: plati to skutecne pouze pro CR. Se 125ccm za hranice pouze s opravnenim A1, pokud to nema konkretni zeme upravene jako CR.
    Uff...:/
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    NTR23: fajn, ja tu A1 ale v beckovyn ridicaku uvedenou mam. Takze to nemci zkousnou? Protoze zrovna tam by me vylety smerovaly
    DZANDIS
    DZANDIS --- ---
    Je to tak.
    Otazka zni jinak: uz mate zimni udrzbu za sebou? ;-) Ja mam napr.nabitou baterku a sedlo je aktualne u calounika....jj, az se jaro zepta...
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    BURAN: covece to je otazka jako jestli bych byl radsi, kdyz bych prisel o obe nohy a ne jen o jednu :)

    Zase jsem patral a pokud nekdo nekde najdete zminku o tom, ze vlastnik ridicaku pro skupinu B nemuze ridit motocykl s aut. prevodovkou, o obsahu 125ccm a vykonu do 11kW mimo CR, ukazte mi to prosim:

    Skutry 125ccm s řidčákem skupiny B - legislativa
    http://www.yamaha-zizi.cz/aktuality/89

    ZÁKON ze dne 6. září 2011, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů - Sbírka zákonů - Nakladatelství Sagit, a.s.
    http://www.sagit.cz/info/sb11297
    BURAN
    BURAN --- ---
    PLAYER: moc nechapu zdroj tveho rozcarovani. byl bys radeji, kdybys na B mohl jezdit jen na 50cm3?
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    NTR23: no tvl, to uz si pak muzu rovnou udelat papiry na velkou. *facepalm*
    NTR23
    NTR23 --- ---
    PLAYER: Ano, musíš do autoškoly na motorku
    BURAN
    BURAN --- ---
    PLAYER: nevim proc. osobne to vnimam jako fajn bonus k B ridicaku, a po roce jezdeni na 125 si stejne jdu udelat papiry na velkou motorku takze mi to pak bude stejne jedno ;)
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    NTR23: mno, jenze ja bych rad s PCX125 vyrazil i za hranice CR. A delat si kvuli tomu zvlast ridicak se mi jaksi nechce. To jsou penize vyhozeny z okna :/
    NTR23
    NTR23 --- ---
    PLAYER: Nějak to neřeším. Má vespa nemá víc jak dva takty a více než 50ccm :D
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    BURAN: asi to chapu stejne, proc ale jen v CR? Co to je za debilitu, abych si kvuli 125ccm automatu delal ridicak??
    BURAN
    BURAN --- ---
    PLAYER: ja to chapu tak ze 125 skutr s automatem muzes jezdit na B (pouze v Cechach) a to A1 s tim nema nic spolecnyho.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Tech 50ccm by melo byt pro manualni prevodovku, zatimco s automatem do 125ccm.
    Nechapu tedy tu zavorku co tam mas. To tam rovnou mohli nechat puvodnich 150 :)
    NTR23
    NTR23 --- ---
    NTR23: kód 150 je identický s tím 79 a doplňkem v závorce

    79. Omezení pro vozidla, která vyhovují specifikacím uvedeným v závorkách.
    150. Omezení řidičského oprávnění skupiny A1 do 50 cm3.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    PLAYER: Viz můj nový řidičák z řijna 2016


    NTR23
    NTR23 --- ---
    PLAYER: I když si uděláš nový, budeš tam mít kódy jako v době, kdy jsi ho dělal.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    Tak ted ctu, ze by tam mel byt u novych ridicaku HK79, namisto puvodniho 150, jako mam jeste ja u ridicaku vydanem v roce 2009.
    Tak co ted s tim? Mam si nechat udelat novy ridicak?
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    NTR23: nemam ridicak na motorku, mam prave B + A1.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    BURAN: je tam har. kod 150, coz je tedy jak pises. Tak ted tomu nerozumim. Mel jsem zato, ze od roku 2013(?) je to automaticky rozsireny do 125ccm? Ridicak mam vydany 2009. Nebo se to rozsireni vztahuje tedy jen na CR?
    BURAN
    BURAN --- ---
    PLAYER: omezeni na 50cm3 u toho A1 nemas?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    PLAYER: Pokud máš regulérní řidičák na motorku, tak to neplatí. Je to fakt jen pro ty co mají B a malou motorku automaticky.
    PLAYER
    PLAYER --- ---
    NTR23: v pripade, ze mam v ridicaku napsano B i A1, tak toto omezeni predpokladam neplati?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    VACA:
    Ano, je to sice původem z EU, ale je to vázané na stát.
    Takže pokud máš B, můžeš jezdit na skůtru 125ccm v ČR a nesmíš za hranice. Stejně tak slovák může jezdit v SR a nesmí do ČR.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    VACA: Skoro jako všechno, ono je to samozřejmě asi dvojsečné :) Na jednu stranu máš určitě pravdu a 125 ccm, hlavně pro lidi co doteď jezdili na 50 ccm, jsou nejspíš v důsledku bezpečnější, míň smrdí protože nejsou 2T a v neposlední řadě jsou to o něco dražší a tím pádem i lepší motorky (co do spolehlivosti a komponent, jako třeba brzdy). Na druhou stranu teď na skútr sedá hromada lidí, kteří by ale na 50 ccm nikdy nesedli, takže by jim ani nehrozilo to teoretické bezpečnostní riziko (zapříčiněné nedostatečným výkonem) a začínají bez zkušeností rovnou na něčem, co už má docela odpich, což asi v absolutních číslech bude znamenat vyšší riziko nehody. Ale jako… jen cvičně teoretizuji, v praxi to nebude žádné velké drama :)
    VACA
    VACA --- ---
    DAN_F: Hm na tom neco bude. Ta 50ccm ma dnes vyznam uz asi jen pro adolescemty...

    Jako ja si myslim ze tohle od nich nebyl uplne blbej krok, kdyz davat k Becku opravneni na nejaky moto..
    Imho je to takhle pro dospelyho cloveka bezpecnejsi, nez bejt na 50ccm vecnou prakazkou v provozu kdy te predjizdej autobusy tatry s piskem apod..
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZANDIS: Jasné, já vycházel z toho magistrátu v tvém postu, takže sorry.

    VACA: A z 50 ccm se v podstatě stalo neprodejné zboží.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam