• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EKIMSkútr
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    KAPPY: Celkove mi prijde super... Ale ted sem mel trochu blbou zkusenost, ze v appce ukazoval skutr 80% baterky, ale pak sem jel do kopce a zacly na tom svitit oranzovy kontrolky motoru a baterky. Cely se to zpomalilo asi na 30kmh, v provozu neprijemny. Pak sem jel z kopce a uz to bylo zas dobry. Asi nektery baterky uz maj zraly na vymenu... Jinak se mi na tom jezdi dobre, ma to rozumne velky kola. Obcas by to mohlo ject trochu rychlejc, aby na me nedotahovaly do kopce nedockavy auta.
    KAPPY
    KAPPY --- ---
    První zkušenosti a dojmy s BeRider. Musím říct, že v zásadě jako jo.

    Negativa
    - aplikace mi na Androidu běží trochu podivně, téměř pro každou další akci ji musím restartovat, jinak některé funkcionality nejsou k dispozici, snad pomůže aktualizace. Divím se, že ji nemají dávno dostatečně odladěnou. Zatím mě to nijak zvlášť nesere
    - hned u prvního skútru mi při jízdě prvních pár minut kapala hnědooranžová tekutina z levé rukojeti na kalhoty. Když jsem parkoval, náhodou jsem narazil na technika, který zrovna měnil baterii na jiném skútru a bylo mi řečeno, že jak pršelo, tak je to zrezlá voda, která se tam drží. WTF? :)
    - rozjezdy z křižovatky - vždycky jsem byl zvyklý akcelerovat rychleji, než auta, tady to nefunguje. S tím souvisí třeba i to, že ve Strahovském tunelu směr Břevnov to do mírného kopečka jede max 60 a mě hrozně drásá být brzdou provozu. Zkoušel jsem i jižní spojku, tam si přijdu taky trochu nepatřičně
    - odmítám si po někom na hlavu vzít nějakou zasiflenou helmu, takže mám radši svou a pak ji tahám v báglu

    Pozitiva
    - je opravdu uzoučký, v kolonách klíčová vlastnost
    - příjemné jízdní vlastnosti a manévrovatelnost - na kostkách to neskáče jako koza a zároveň v zatáčkách nemám strach, že by to plavalo. Brzdy odpovídající
    - občas mívám jen jednosměrné cesty a je fajn, že můžu nechat skútr kdekoliv v zóně a nemusím pak řešit, jak a kdy si ho vyzvednu
    - postupně jsem downgradoval ze sedumpade až na Suzuki Sixteen 150, kterou jsem dal nedávno pryč kvůli stěhování a nemožnosti parkování (na ulici jsem ji nechávat nechtěl, protože se mi to v minulosti vymstilo) a tohle je první motorka, kterou beru pouze jako prostředek k přemístění z místa A do místa B a tím pádem nemám blbý nápady :) I na té Suzině jsem občas chytl rapla a ve zpětném zrcátku nebyly některé situace úplně bezpečné (zároveň chápu, že pro pravověrného motorkáře jsou chybějící emoce asi spíš negativum, ale já už se o sebe časem začal bát a u silnější motorky jsem často neodolal nevyužít její maximální potenciál. To byl vlastně i důvod downgradingu)
    - Hodně volných skútrů v ulicích. Zatím jsem k žádnému nešel déle, než 10 minut. Třeba dodat, že soudím jen podle centra, Prahy 4 a 6 obvykle kolem stanic metra. V odlehlejších místech to možná bude horší

    Má tady někdo nějaké dlouhodobější zkušenosti?
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    SAMOUT: Já kupoval 2014 před 2 lety za 42k. Najeto 22k aktuálně mám 27k. Měnil jsem dvakrát olej, vzduchový filtr a jednou gumy (prasklinky). Jinak podle zkušeností známých do 80k neřešíš většinou nic motorického, jen spotřebák. Výhodou Hondy je tak i pozvolný pokles ceny. Maximální spokojenost. :)
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    DUCATIMONSTER: Me to delali asi za 600 u obyc zamecnika.
    Kazdopadne jsou dva zpusoby jak to udelat.

    1.) Mas master klic s cipem (je nejak oznacenej, cervenej, nebo napisem, pismenkem M, atd...), pomoci kteryho se do skutru da naprogramovat ID libovolnyho jinyho cipu. (je na to nakej easy postup, ze tam ty dva klice otocis rychle po sobe)

    2.) Zamecnik ma nakej cip s prepisovatelnym ID, do kteryho okopiruje ID toho klice, kterej mu prineses. To ma dve nevyhody. Pokud to delas s master klicem, tak pak mas dva mastery, coz neni vzdycky zadouci (napr. pri ztrate klice ho ze skutru nevymazes). Ten prepisovatelnej cip udajne neni tak spolehlivej, muze se prepsat nejakym vnejsim vlivem. To se mi zatim nestalo, ale prijde mi, ze se nekdy chytne az na podruhy. Vyhoda samozrejme je, ze v zamecnictvi jim staci mit jeden typ cipu.
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    DUCATIMONSTER: na Zličíně v Avionu v jednom z těch "kiosků" u pokladen TESCO býval chlapík co dělal autoklíče vč. kopírování imobilizérů. Nevím zda přežil lockdowny, ale měl velmi slušné ceny. Plus bonus - můžeš hned vyzkoušet zda funguje.
    DZANDIS
    DZANDIS --- ---
    SAMOUT: ja tehdy 3 roky starou, typek prodaval pote, co ji splatil, taky byl drha ve srovnani s jinejma znackama, tak to je, platis za to, ze je to Honda.
    Na druhou stranu-platis za to, ze pak nejezdis do servisu, pze jsem menil jel filtr a olej, nic vic, 3 sezony. Spolehliva, bavila, vzpominam rad
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DZANDIS: yep
    DZANDIS
    DZANDIS --- ---
    SAMOUT: kupoval jsi movou?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SHYLOCK: Tak 22k je hodne, ja mam ani ne 2,5k rocne, takze to najedu za nejakejch skoro 9 let. A nez najedu 40k, tak zakazou spalovaci motory, a pudeme mit po jezdeni oba.
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    SAMOUT: Chápu) naprosto no offence. Já jsem si koupil před třema lety nové Medley, mám najeto 22 000 km a neřešil jsem nic, kromě standartnho servisu. Jediný, co mě štavalo, že to od výroby koupíš na tak špatnejch čínskejch pneu, že měníš po 5k km....
    Myslím, že pravda se projeví až oba najedeme přes 40k - a tuším, že srát se začne spíš moje medley)))
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SHYLOCK: Ja osobne bych do italskyho skutru nesel, potrebuju jezdit i jinam nez do servisu :-). Mne osobne se pcx libi, byt vzhled je u me ze vsech jasne nejposlednejsi parametr, peakticnost a spolehluvost na prvnim miste. A tady vede pcx nad italskejma designovkama ve vsech ohledech. Ale kazdej az si koupi co je mu libo.
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    Kde nechat v Praze za rozumné penize přidělat klic ke skútru Aprilia sportcity cube 300? Druhy co byl při prodeji u motorky mi nefunguje. Nenapadlo mě ho zkusit a rad bych mel 2ks.Co jsem koukal v rychlosti na net , tak chteji 1300.
    SHYLOCK
    SHYLOCK --- ---
    SAMOUT: jen k té Vespě - 50k je velký rozdíl, ale PCX mi přijde fakt hodně ošklivá, že bych do toho prostě nešel asi nikdy)) Rozmný prolnutí mezi PCX a Vespou mi přijde v modelech Medley, Beverly od Piagga.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Dneska je to presne rok od porizeni PCX. Najeto 2433 km, holt nejezdim do prace.

    + jako u vsech skutru se s tim da vsude projet a zaparkovat
    + naprosta spolehlivost
    + celkem pohodlny, na to, ze je to malej a lehkej skutr s relativne malejma kolama
    + skvela manevrovatelnost v mestskem hemzeni a obecne jizdni vlastnosti
    + tim, ze ma clovek nadrz mezi lytkama, vznika uzasne velkej uloznej prostor pod sedlem, s pridavnym kufrem a batohem lze premistit i celkem velkej nakup (a v letosnim modelu je pry jeste vetsi)
    + spotreba dle PP 2,1l / 100 km (v porovnani s autem, s jinejma skutrama nemam srovnani)
    + ridici v Praze uz si na skutry celkem zvykli, a neprudej, netroubej, delaj v zacpe ulicku

    - cena, 80k je proste hodne, ale tak v porovnani s vyrazne poruchovejsi a min paktickou Vespou je to jeste celkem cajk, kde na tom kdo vidi tech 50k navic mi neni jasny
    - moje prilba se nevejde pod sedlo, ale tak ji davam do kufru (udajne neplati pro model 2021, neovereno)
    - pouze bubnova brzda vzadu, nutno priznat, ze rozdil oproti kotoucovy vepredu je to znat. Ale zatim jsem ubrzdil vse, co bylo potreba.
    - obcas se pri jizde samovolne odemkne zamek sedla, pred kazdym opustenim nekde na ulici je treba zkontrolovat, jestli je zacvaklej
    - jsem hrozne linej to umejt
    - kdyz na Jarove tvrdej, ze ji maj skladem, tak je to pravda jen napul - stroj tam fyzicky opravdu je, ale velkej technicak ma u sebe, cert vi proc, Honda, a musej o nej zazadat, a nechat si ho postou poslat, coz par pracovnich dni trva. Ale zas je registr vozidel hned vedle, takze pak to jde rychle.
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    TOMBRIDER: to nevím.

    Nicméně tady se píše, že ETBE může podle vyhlášky EU činit maximálně "22% složky v E10".

    A protože E10 znamená 10% biosložky, asi bych to vykládal tak, že ETBE smí činit maximálně 22% biopaliva a zbylých 78% je tím pádem ethanol se všemi svými škodlivými efekty - jinak řečeno, neexistuje benzin kde by biosložka byl čistý ETBE, a to i kdyby ETBE neměl negativní vliv na staré motory což nevíme.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Není benzín jako benzín aneb Benzín v zahradních strojích | Zahrádkářská poradna
    https://zahradkarskaporadna.cz/clanek-32140-pouzivani-benzinu-ve-strojich-bez-starosti
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    PAN_MYVAL: Nejen ve Vervě100 není klasický ethanol, ale ETBE. I pro něj toto platí?
    PAN_MYVAL
    PAN_MYVAL --- ---
    MARASAN: jen producenti biopaliv... A Evropská Komise, která to předepsala povinně.

    Totiž, v logice EC jsou biopaliva "obnovitelné zdroje", takže "podíl obnovitelných zdrojů na přepravě" rovná se podíl biopaliv - viz https://ec.europa.eu/energy/topics/renewable-energy/biofuels/overview_en

    No a v roce 2018 si EC protlačila směrnici, kterou zvedla povinný podíl biosložky na 14% a nyní aktivně zadala výzkumníkům úkol prohlásit E20 za bezpečný pro motory natolik, aby jej mohla uzákonit ("These data create the scientific basis for changing the legislation").

    Ale jak to zkoumám, přestávám se zlobit, protože se ti lidé očividně snaží magicky tím vykoumat, jak by spalovací motory směly existovat i po roce 2030 jako alternativa k elektromobilům. Takže pro naše karburátory je to hnus, a je to iracionální Lysenkismus, ale jako alternativa k elektromobilům - juhů!
    JAVESEU
    JAVESEU --- ---
    KUHL
    KUHL --- ---
    Cus co používáte za plachty?Potřeboval bych na forzu neco vetsiho, co to pojme i s kufrem..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam