HARVIE: a ty víš, kolik v tom stojí ten motor? Běžný průmyslový 3kW motor stojí cca. 3000 Kč, ditto "konzumní spotřební" Siemensy co se dávaly třeba dříve do ultravýkonných vysavačů (tam ovšem platilo, že co člověk ušetří na váze, to se samozřejmě projeví na životnosti, protože fyziku nikdo neokecá a nižší průměr vinutí = nižší odolnost vůči průrazu i zahřívání ergo nižší životnost.)
Já to nevím, proto se ptám - ale pokud nešli do extrému kvůli zmenšení rozměrů a ceny, nečekal bych o moc více.
Naopak ŘJ je u elektromobilů minimálně aut to gró a naprostá většina výstupů R&D - protože to není tyristor napojený na jedné straně na potenciometr řídítek a na druhé na motor, ale naopak zatraceně sofistikovaná mašinka řešící monitoring a management článků v baterii, teplotní mapu, mapu dobíjení, mapu chlazení, mapu proudových odběrů (např. Tesla S Plaid ti zakáže rozjezdy "na plný plyn" v létě po ca. 3 pokusech po sobě, protože takové proudové odběry se nedají uchladit a ničily by baterii), řešení redundance a balancingu článků atd. Tzn. není to ani nějaký mikrokontroler s assemblerem nýbrž něco, na čem běží plnohodnotný RTOS v reálném čase propočítávající celou řadu map a jejich vzájemné vztahy...
Pokud tedy v těch Beriderech je spíše něco jako v opravdových elektromobilech a nikoli něco jako ve starých čínských "elektroskútrech" poháněných 12V autobateriemi. Ale protože to staví Škodovka, selským rozumem bych předpokládal, že do toho naopak recyklovali software a pro něj i ŘJ ze svých elektromobilů...
(Protože Nyx tak podotýkám, že si nehraji na experta co to autoritativně ví, ale sdílím do konstruktivní diskuse co mám načteno, protože mě zajímají informace na toto téma od jiných.)