• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM
    FOGH
    FOGH --- ---
    FOGH: nemam ted LR k dispozici, muzes zkusit "Part 2 - Updating folder location", jestli to jde pouzit?
    Adobe Lightroom - Find moved or missing files and folders
    http://www.computer-darkroom.com/lr2_find_folder/find-folder.htm
    FOGH
    FOGH --- ---
    MIKEKT: mam stejny problem, letos jsem zacal uz pri importu sypat fotky do podslozek dle roku, protoze s tim dlouhym seznamem ma LR evidentne problem. Na zpusob premisteni neexistujici slozky jsem zatim neprisel. Nicmene kdyz slozka existuje (prestoze je prazdna), presunout jde.
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    mam takovej dotaz ohledne katalogu. Do ted jsem ho moc nevyuzival. mam nasledny postup
    1) import fotek na disk do slozky Fotky/RRRR-MM-DD
    2) Po nejaky dobe vezmu tyhle slozky a presunu je na externi disk do slozky Fotky/RRRR/RRRR-MM-DD Popis akce

    V LR mam ted hrozne dlouhezj strom slozek s vykricnikem, protoze jsem tu puvodni slozku presunul. Je nejaky jednoduchy zpusob jak natahnout do LR tu novou struktu aniz bych musel importovat sechny fotky znova a nebo to delat po jedne slozce "Find missing folder"?

    Díky
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    BLACKX: Protože to nemusí být ukázka, že 8bit je nevhodný, ale že úpravy jsou tak moc optimalizované na 16bit, že se pro 8bit nehodí. Přitom i v 8bit by to upravit šlo, jen jiným způsobem.
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    PETRPEDROS: Jako je to víc ohraničené a do modra, ale zajímalo by mě, jak si v úpravách postupoval.
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    BLACKX: Hned první mail dnes ráno. 8 bit a 16 bit. Je to vidět i ve stínu kde v 8 bit je bílá a v 16 bit jde do přechodu ještě mnohem dál... Ani jsem nemusel vybírat... Mno tak zase se budu věnovat práci a upravovat ten 16 bit. :)
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    tak třeba dnes hned po ránu v práci a je to vidět i na monitoru. Pokud pochybuješ nebudu ti to vyvracet, ale prostě smysl to má jinak by to nedělali.



    BLACKX
    BLACKX --- ---
    BLACKX: A jako bonus si můžeš počítat čas, jak dlouho ti trvalo najít obrázek, na kterém to jde ukázat, a z kolika obrázků jsi vybíral :)
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    BLACKX: A tím "udělat příklad" nemyslím "napsat další větu", ale "vybrat obrázek a upravit ho v 16bit a 8bit a srovnat."
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    PETRPEDROS: To jsou jen teoretické kecy, které taky dokážu napsat. V tomhle jsem žil deset let. Ale zkus udělat v praxi příklad, na kterém realisticky někomu ukážeš, proč má 16bitů smysl.
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    BLACKX: No to poznáš, jak jsem psal monitor ti to nezvládne rozpoznat, ale pokud upravuješ fotku dál atd... Nebo pokud ji budeš tisknout či vyvolávat tak tam bude rozdíl asi jako mezi sRGB a adobeRGB... Tam je taky rozdíl který tedy poznáš i na "monitoru" (telefonu, tabletu atd...)
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    MENTOL_: Právě že jen teoreticky, v praxi rozdíl nepoznáš.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    BLACKX: prakticky priklad je opacne - fotku vyfotis preci s ohledem na velky kontrast sceny trochu podexponovanou abys z ni dostal co potrebujes, a kdyz pak budes upravovat 8bit s lehkym zvladnuteonym prepalem a vytahovat stiny o 3+ EV, coz je bezny postup treba na dennich fotkach pod mrakem kdyz neni easy modry nebe, tak ten 8mi bit (jpg) vytazeny stin a asi i stazeny prepal na nebi (podle vyfocebi) proste bude osklivejsi.
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    UMIAKI: Ano, rozdíl v realitě není vůbec vidět. Kapátkem se sice občas dá změřit, že daný pixel má v hodnotu o chlup jinou, ale ani při přepínání mezi dokumenty to není rozpoznatelné.

    BTW Jde mně o nějaký praktický příklad a ne "fotku vyfocenou v RAWu ztmavíme o 5 EV a pak začneme editovat". To tam ten rozdíl trošku je vidět, ale jen kvůli špatnému postupu.
    UMIAKI
    UMIAKI --- ---
    BLACKX: A zkoušels replikovat MENTOL_?
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    UMIAKI: To je trochu jiný problém. Jde o rozsah v RAW souborech, kde se hodnoty ukládají v lineárním prostoru, kdežto my na obrazovce pracujeme s pixely v gamma-korigovaném prostoru.

    (Ale oni taky nemají žádnou praktickou ukázku ;) Samá teorie)
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    MENTOL_: Přesně tak... jsem si to taky myslel.

    Teoreticky to znám a co si pamatuju, vždycky jsem upravoval fotky v 16bit. Jenže teď jsem chtěl ten rozdíl demonstrovat někomu jinému a ouha - zdá se, že v realitě je rozdíl mezi 8bitovým zpracováním a 16bitovým v 99 % případů zanedbatelný a je těžké najít to 1 %, kde by to bylo vidět (ideálně nějaké smysluplné úpravy a použití).
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    Upravy 8 bitu by se meli nejvic projevit v prechodech, typicky nebe kdyz se hodne posune/zmeni wb/atd tak muze myslim vzniknout nejaka ta posterizace nebo jak se tomu rika. A pak taky dost kdyz se vytahuji stiny/tmavy oblasti, z povahy rozlozeni tech tonu pripada nejmensi bitovy 'rozliseni' prave na tmavy barvy, tj kdyz se napr upravuje jpg vs. Raw, tak ma ten jpg daleko hnusnejsi ty hodne vytazeny stiny, protoze jsou v originalu vic 'zaokrouhleny' na mensi mnozstvi barev/tonu a pak se ta chyba nasobi.
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    PETRPEDROS: Jo, jo, samozřejmě jsem to myslel obráceně :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam