• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYAdobe LIGHTROOM
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    BLACKX: s 12th gen jsem cekal vetsi rozdil i na tom malym rozliseni od ryzenu, ale asi se blizime k teoretickemu minimu :) U vetsiho to pak odstupuje stejne jako s grafikou koukam, mas DDR4 nebo 5?
    Ja se teda dokopu to taky zkusit s 3080 na desktopu, ale kdyz ten M1 Air ma fluidni develop co si s tim nezada a clovek to ani nezapina, kdyz nechce hrat ;)
    Ted by nejvic bodlo, aby byli schopny pridat generovani nahledu pres GPU, prestoze v library je oddeleny zpracovani nejak.
    BLACKX
    BLACKX --- ---
    Pořídil jsem nové PC (i12700 + 64GB RAM + RTX 3080) a export s pomocí GPU je teď bláznivě rychlý. V tabulce jsou ode mě testy s GPU i CPU-only, ale s GPU začíná být skoro jedno v jakém rozlišení se exportuje - 21 sekund malé fotky a 30 sekund ty největší. Akorát je to slyšet a má to asi o 150 wattů vyšší spotřebu :) (koukám schválně na wattmetr)

    Jak je to rychlé při práci, to ještě nevím. Ale tam tak velký rozdíl nečekám.
    EGGH
    EGGH --- ---
    HUGGI: Nevím teda v čem :D Ta stará verze svištěla, sviští i ta nová ale prostě při retuši tam je malá prodleva a stejně tak při projíždění rawů (fujifilm x-t3 a sony a7III). Ale to není stížnost, je to pořád rychlý, jen tam vidím rozdíl.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    EGGH: to bude v něčem jiném, mám ten úplně základní Air M1 (tedy osekaná M1) s 16GB ram a LR včetně retušovacích funkcí lítá lépe než na čemkoli co jsem testoval.
    CROSS
    CROSS --- ---
    EGGH: Jestli to ale neni spíš tim Lightroomem než hardwarem.
    EGGH
    EGGH --- ---
    EGGH: Koupil jsem nakonec Macbook 16" M1 s 16GB RAM a 1TB SSD. Měl jsem tam starej LR Classic a jelo to slušně. Teď jsem tam aktualizoval novej LR Classic a znatelně se to zpomalilo - třeba klonovací razítko už má cca půl sekundy odezvu, předtím to bylo bez čekání. Jinak to švihá. Píšu to těm, co se budou taky rozhodovat, co vzít - připlaťte si a vemte si verzi s 32GB RAM, případně počkejte na M2.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    Neřešili jste někdo že vám při označování fotek barvama v Library při použití numerického bloku LR napíše rovnou "remove flag" místo "set" (tedy jako kdybych to číslo zmáčknul dvakrát)?

    Čísla nad nad znaky fungují normálně, takhle divně se chová jen numerický blok(a jen v LR, jinak funguje normálně)
    (MacOS, vše aktualizováno, Apple klávesnice)
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    Aha, tak to na Win není :(
    Chvíli jsem měl naděje, že to vyřeším :D
    MINER
    MINER --- ---
    OCTOPUSS: Je to nějaký svinstvo z MacOS. Google říká, že ho zneužívá Applí aplikace Photos, ale tu já vůbec nepoužívám a nemám tam žádný fotky. Musí to trigovat i něco jiného, i když nevim co, ani k čemu to je. Každopádně mi zpomaloval LR, a po sestřelení zase jede rychle.
    OCTOPUSS
    OCTOPUSS --- ---
    MINER: To je nějakej subproces pod tím hlavním?
    MINER
    MINER --- ---
    OCTOPUSS: Teď mi LR taky zpomalil pekelně. Přesně jak popisuješ, pomalý UI. Kouknul jsem, co ho brzdí. Na pozadí photoanalysisd žere 60 % CPU. Cvičně jsem ho sestřelil, a jede to zase jak má…
    Jenom hint, samozřejmě to u tebe může být něčím jiným.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    Zkusil jsem ted par testu na svym M1 Air (s thermal modem, nezpomaluje), 16GB ram a jen 7core GPU - ve vsech pripadech je export s GPU rychlejsi a cim vetsi rozliseni tim dramaticteji.
    Export beznych fotek z praxe (ne ten nas drastickej test) s odsumem a doostrenim a remove CA atd v HD velikosti byl rozdil cca 10%.
    Export v 3000px uz GPU trvalo cca 65% CPU casu a u 6000px z R4 (9500px max) jen polovinu.
    Tj. urcite nechavam zapnuto a budu doufat, ze to casem umozni i pro tvorbu nahledu, ale bojim se, ze jak to maji blbe rozdeleny mezi zpracovanim pro Library a Develop, ze to neprijde.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MINER: V tyhle krizi mam u sebe vzdy par vytistenych fotek a ty same zdroje tisku, promitnu na monitoru, dam vedle ty tisky a nastavim jas (pokud delam na web tak vic jasu lehce, pokud do tisku tak i min.). Ale je to spis krize nez navod jak kalibrovat ;)))
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MERTLAS: S tim se taky netrapim i na M1, nedelam toho tunu, ale kazdopadne to neni k tematu.
    Ja se nechci tahat s MBP "jen" kvuli 70% vykonu CPU navic na konverze do DNG, nahledy a export, kdyz v developu nedrhne pri hlavni praci nic, ale kdyby to vic jader GPU nejak razantne zamichalo, pripadne i v Topazu, tak je to pak na zvazeni.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MENTOL_: Vcera jsem spojoval hdr fotky a ty nasledne do panoramy a bylo to vcelku rychly 🙂 cas jsem nestopoval, ale vlastne je to rychly natolik, aby me to netrapilo se tim vubec zaobirat 🙂
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    SKALARIAK: na klasik M1 bych asi rozdil moc necekal, ale mohlo by to byt zajimavy na Max nebo aspon Pro verzi, zvazit do budoucna. A vic nez export by me vlastne zajimala tvorba nahledu.
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    SKALARIAK: tak blbost, to byl rozdíl mezi tou verzí co nebyla ještě pro M1 a teď, jinak je to pár vteřin takže hovno :)
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    export na M1 ten export 0:45 vs 1:03 resp 1:52 vs 2:41 takže zrychlení o nějakejch 30% což je slušný...
    MINER
    MINER --- ---
    ALI: Ano, jde mi o kompromis, když člověk zrovna nepracuje na post-produkci Matrixu, ale i tak chce dělat fotky, když má na to zrovna čas.
    ALI
    ALI --- ---
    MINER: ja jsem kolorista (takze delam primarne video), ale jina varianta nez mistnost se sedejma stenama a 6500K osvetlenim neni. vsechno ostatni je kompromis a ocim (mozku) v tomhle smyslu nejde verit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam