DIVER: Zadne vrcholy. Vezmes tu mapu, a vystrihnes ji a prilepis (treba) na cerveny papir. Pak ji vyfotis, fotku loadnes do kompu a kazdy pixel, ktery nema presne tu cervenou barvu, jako pozadi, budes povazovat za pixel, ktery lezi "ve meste".
Kazdy pixel ma nejakou pozici na obraze (x,y) (treba pixel (1,1) je ten uplne v rohu). Sectes vsechny x-ove souradnice tech pixelu, co lezi ve meste, a podelis poctem pixelu, ktere lezi ve meste, cimz ziskas x-ovou souradnici prumeru. Identicky ziskas y-ovou souradnici.
A mas odhad prumeru (teziste).
A protoze je to daleko mene presne, nez provazek od sazi a zavazicko, a protoze bys to musel pocitat rok, tak se to hodi do pocitace a rika se tomu "vedecka metoda".
Oproti tomu, vystrihovat tu mapu 3X je uplna pohoda, pac se nebudes muset ucit programovat.