• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VODRHACNC - teorie a rady pro domácí stavbu našich obráběcích strojů frézky, soustruhy, 3D tiskárny, vračky, pily, brusky etc.
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    HARVIE: camy od Vectric tuto funkci simulace/preview maji - bezne to pouzivam na kontrolu drahy pred rezanim,jestli mi nekde nevznikla chyba
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Jako bonus jsem tam pridal funkci na simulaci dragknifu. Pokud vim, tak to zadny jiny CAM nema. Dobry na testovani toolpathu a reverzni inzenyrstvi g-kodu:

    HARVIE
    HARVIE --- ---
    AXTHEB: to pouzivam pri ty svoji metode u tech pivotovejch oblouku... da se tam nastavit zdvih pri pivotu... na obrazku to neni videt, protoze to je pohled zeshora.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    HARVIE: zas až bude někdo chtít řezat vysoký materiál tak ta tvoje metoda dopadne mizerně. co v tom barevném oblouku ten nůž jen vláčet po povrchu?
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Diky tomu, ze jsem to vyresil pro hromad kratkejch carek, jsem lip pochopil jak to funguje a upravil algoritmus, takze uz funguje i nad obloukama :)

    AXTHEB: Jako asi bych to casem moh pridat jako alternativni strategii, pokud by se ukazalo, ze ten muj pristup nejak moc odrbava ty rohy. Nicmene to ma proste problem v tom, ze takhle nevyrezes libovolnej tvar. A je jedno jestli rezes venku nebo vevnitr. Podivej se na tenhle tvar, kterej v obou pripadech selze:

    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Mozna jsem to uz vymyslel. Tohle vypada presvedciveji:



    Akorat jsem to teda vypocital numericky nad kratkejma linearnima segmentama, na ktery jsem preved vsechny oblouky. Ale prislo mi to tak snazsi.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    HARVIE: a nemáš způsob jak to zjistit, případě jak to může uživatel zadat? Protože to je asi jediný způsob, jak udělat ty rohy fakt úhledně. Pokud řežeš něco s povrchem který se odstraní nebo není vidět, tak to můžeš prostě vláčet po povrchu.
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    PECA: nemluve o tom, ze nikdy nevis jestli uzivatel chce pouzit vnitrek rezu, vnejsek rezu, nebo oboje :)
    PECA
    PECA --- ---
    HARVIE: Už tě chápu, tys tu červenou čáru bral jako pohyb vřetene, ale on je to pohyb nože, to vřeteno musá jet ještě o kus dál a obkreslit větší smyčku. A ano, je to vlastně řez mimo základní tvar. Na vnější rohy ok, ale u vnitřních průser :)
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    PECA: AXTHEB: jo jakoze spicka uplne opusti rezanej tvar? to se mi nelibi. nikdy nevis jestli ho uzivatel nechce zachovat.
    PECA
    PECA --- ---
    HARVIE: Jak by mohl couvat? Já možnost "couvat" v tom pohybu nevidím. nůž jede furt rovně, tažený úchytem...
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    HARVIE: Nebude, je to hladká křivka
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    PECA: No hele o tom jsem premyslel a nasel jsem nekolik zminek o tom, ze to pouzivaj ruzny programy. Ale kdyz se nad tim zamyslim, tak jsem si temer jistej, ze to znamena, ze ten nuz bude do toho rezu couvat. to neni moc dobry napad podle me...
    PECA: zrovna sem presne tenhle obrazek chtel poslat.
    PECA
    PECA --- ---
    AXTHEB: Myslel jsem něco takovýho, jestli je to konkrétně Hermitova křivka nevím:

    (v diskusi: https://forums.autodesk.com/...elp-from-the-experts-to-get-drag-knife-working-with-f360/td-p/6878901 )
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PECA: Tomu se myslím říká Hermitovské křivky. Pro vnější rohy super, vnitřní holt musíš udělat otočením na místě.
    PECA
    PECA --- ---
    HARVIE: Ajó už to vidím. Mě to na první kuk přišlo, že se vřeteno zároveň s pohybem po kružnici a proto je tužka na místě. Při druhém kouknutí už vidím, že ta tužka se "řídí" vlečením :)
    Zkusil bych vyjet rovně, pak kruhový oblouk a najet rovně. Asi jako kdybys na konci každého rohu měl půlku osmičky...
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    PECA: nuz se otaci vlecenim (stejne jako tuzka). da se otocit na miste tim, ze vis kde je spicka noze a osa vretena se toci obloukem kolem ni.
    PECA
    PECA --- ---
    HARVIE: Hmm, výjezd si představuju, že pokračuje ještě kus rovně, minimálně tak, aby se nůž dostal do bezpečné vzdálenosti, kdy může začít zatáčet... Při nájezdu, jestliže pořad vlastně řeže, tak před najetím do kritického místa už musí "kousek" jet přímo a tangenciálně, ne?
    Jinak, podle videa to vypadá, že nůž bude "vlečený" virtuálně, tedy že otočení kudly bude strojové, nikoli vlečením, je to tak? Pokud ano, tak bych zvážil zvednutí nože po vyjetí, otočení ve vzduchu během přesunu nad nové místo a nové najetí kousek před novým najetím do řezu.
    Akorát se tak jako tak budou si dost blbě řezat vnitřní rohy :/
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    PECA: no az na to, ze kdyz chces aby nuz (kterej je mimo osu) vjel a vyjel po tangente, tak osa vretena a tedy i g-kod musi ject jinudy.
    PECA
    PECA --- ---
    HARVIE: Mě "selským rozumem" přijde, že nájezd do i výjezd z křivky musí být po tangentě.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam