• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISKontaktní rodičovství - attachment parenting
    NABUKHADNEZAR
    NABUKHADNEZAR --- ---
    YMLADRIS: což je dobrý příklad toho, že nechuť k hierarchizovanýmu prostředí neznamená odpor k autoritě jako takové. Přijatá autorita (učitelka klavíru) holt musí počítat s tím, že je hodnocená, kritizovatelná a odmítnutelná zespoda. Nebo si zvyknout. Některým se zvykat si moc nechce. /konec utopismu/

    Jinak soulad. To změkčování mocenskýho vztahu (děti se přece domluvily) je sporný. Nevím jestli špatný. Jakože mít jenom buď svobodnou školu nebo klasickou, kde se to sekýrování, hodnocení a srovnávání blbě skrývá? A nic mezi tím? Hm hm, těžký otázky, taky se na ně netěším.
    NABUKHADNEZAR
    NABUKHADNEZAR --- ---
    TAPINA: ano, pravda, šéfa. Na toho jsem zapomněl.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    NABUKHADNEZAR: doplnim zas nazor te Aldort, ona to vidi tak, ze ucitele je v poradku poslouchat, protoze mezi zakem a ucitelem je svobodne zvoleny vztah (zak chce po uciteli aby mu neco predal), takze kdyz decko chce na ty hodiny klaviru, je treba aby bylo srovnane s tim, ze tamejsi ucitel se posloucha.
    ALE! kdyz se rozhodne ze toho ucitele poslouchat/nasledovat nechce, kdykoliv s tim muze prastit.

    Coz je ten zasadni rozdil oproti vztahu s Hancou K. kterou mu pridelili
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    NABUKHADNEZAR: A šéfa v práci neposloucháš, nebo žádného nemáš?
    NABUKHADNEZAR
    NABUKHADNEZAR --- ---
    YMLADRIS: "Budeme poslouchat učitele." A pak manžela, pana policistu, pana domácího, pana faráře, pana prezidenta a vůbec všechny Vůdce, kteří vám kdy přijdou do cesty. Pěkně poslušně a neskákat do řeči.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    YMLADRIS: Dovedu si klidně představit, že si to tam (samozřejmě ve spolupráci s učitelem) dali dohromady jako skupinový brainstorming, a to včetně hledání kladných věcí.
    No a že školní třída je kolektiv, kde se mohou ostatní navzájem respektovat, ale jednoho nadřízeného musí poslouchat, to taky není žádné drama, protože to se jim po škole zopakuje ještě v práci.
    SARGO
    SARGO --- ---
    YMLADRIS: Není moje, i když ti naši mají něco podobného. Jen mě zaujalo, že vcelku rozumně formulovaná pravidla soužití v divoké tlupě tě tak iritovala, a nedošlo mi, že spíše forma než obsah :-) Ale asi chápu, co máš na mysli, i když úplně nevím, jakým směrem to vylepšit. (Určitě bych se ale nechtěla pouštět do debaty, jestli je existence pravidel pro děti dobrá nebo ne :-)) A taky nemám problém s představou, že by děti měly poslouchat učitele :-D Pravda, měli jsme na ně zatím hodně štěstí, takže to bylo zatím vždycky opravdu o poslouchání, ne vynucované podlehnutí autoritě.
    Ale musím ze zkušenosti říci, že to ti naši šmoulové berou víc za své, když si to "podepíšou". Protože co se podepisuje, to si napřed vysvětlíme, uzná to (zatím cokoli podobného bez problémů) a není to jeden z mnoha pokynů, ale je to něco speciálního. Na podepsané věci se lze snadněji odvolat a rozličné průšvihy na ně napasovat. Prostě to funguje v dobrém. Myslím, že ty děti v tom mají vcelku jasno :-)
    (Mimochodem, zrovna "hledat kladné věci" je obrat, který mi připadá dosti autentický - oni už mají dneska hodně načteno a naposloucháno už od malička... :-))
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SARGO: jestli je to tvoje trida, tak se fakt omluvam, uvedomuju si ze v tomto jsem ja mimo normu, spis nez ta trida.

    kdyz se snazim uchopit co mi teda vadi, tak je to neco jako "hra na partnerstvi", jako ze driv se deckam porucilo co maji poslouchat a mocenske karty byly jasne rozdane. Ted to ale jsou Pravidla tridy, je to napsane tim detskym rukopisem jako by to vymyslely a formulovaly ty decka, kolem toho podpisy na stvrzeni ze jako jo... pripada mi krajne neverohodne ze nejake dite by reklo Hledat na vsem kladne veci, treba. Proc? "kladne veci??" a pokud to nejake sprtky fakt tak reknou tak tim hur, pac mi prijde ze maji uz vymyte mozky svetem dospelych, chudiny (jako ja jsem mela :-)). "Hanca K." (u tretiho pravidla vpravo), vyzraly rukopis, to je asi ta ucitelka kamoska?

    Respektovat nazory ostatnich, ovsem krome ucitele, toho poslouchat.

    Ja to chapu ze to jinak nejde, kaslete na mne :) ja se nejak vyrovnam s realitou
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    TAPINA: Všeobecně se bere jako vhodnější mít pravidla třídy formulovaná pozitivně, tedy např. "Zeptám se, když si chci něco půjčit" místo "Neberu si bez ptaní". On ten tón udělá hodně, pokud pravidla jen nevisí na zdi, jsou často citována.
    Já preferuju formulace v 1. osobě, ale to je detail. Jsou tam některá zbytečná pravidla, která v podstatě ošetřuje školní řád (pravidla třídy řeší spíš společné fungování), ale třeba to v daném případě bylo potřeba, kdo ví. Nevím, jak staré byly děti, ale něco je na mě trochu kostrbaté a je otázka, co si představí pod respektováním názorů ostatních - to je v realitě prvního stupně dost vágní. Ale jestli si ty pravidla stanovovali společně, asi si to nějak vysvětlili a nějakou představu pod tím mají...
    SUCUBIS
    SUCUBIS --- ---
    me ty pravidla baopak prijdou super, zadne negativum v tom neni, normalne vedene k slusnym lidem
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    SARGO: Jsem slepá.
    SARGO
    SARGO --- ---
    YMLADRIS: Co ti tam přesně vadí, propána? :-D (Tedy kromě těch pravopisných chyb... :-))

    ALDEMIK: Zastoupeno pravidlem 3 :-))
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Mně tam přijde výrazně omezující jen to hned první, nicméně taky sama vím na vlastní jizvu že běhání v uzavřeném přeplněném prostoru končí rozraženým obočím o kus nábytku. Ostatním věcem se snad nedá nic vytknout, ne?
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    ALDEMIK: Zvláštní, chybí mi tam pravidlo "Mluví jen jeden" - u nás ve třídě prakticky jiné nebylo třeba :-)
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    YMLADRIS: Je to imho standard, mít pravidla třídy. Plus je mít je pozitivně formulovaná a vytvářet je spolu s dětmi. A průběžně revidovat.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    sorry trochu za off topic - fotka z prodejni vystavy hracek na ZS Gajdosova, coz neni v prumeru spatna ZS (maji i montessori tridy). Uvedomuju si ze mam asi zasek obecne proti skole, protoze z plakatu nize na mne jde tezko popsatelne blivno, pritom si rozumem uvedomuju ze je to asi ndastandard..,. Tak jsem zvedava jak to s tim vzdelavanim jednou poresime.

    MALKE
    MALKE --- ---
    TAPINA: Šťastná ženo. Eliáše udržím, když je něco zajímavého, taky klidně hodinu. Ale že by byl hodinu absolutně zticha a mohla bych si lajsnout ho vzít někam, kde by mohl rušit dospělé... to ani smykem:) Věřím dětskému divadélku, ale filharmonie - to bych jim tam rovnou mohla přinést kameny a požádat o spravedlivý trest předem:c)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    MALKE: Hele, ono s tím dvouletým to kupodivu tak hodinku šlo. Ten totiž ještě nemluvil, aby mi sděloval postřehy, a nevydávat chvilku kvílivé zvuky, výměnou za to, že půjde později spát, to zvládnul :o)
    MALKE
    MALKE --- ---
    YMLADRIS: BATOLATA si šťastně hrála na ticho? Ano, ta žena žije v jiném vesmíru. Můj pětiletý syn není schopen být zticha deset minut (a že hru na ticho při řízení fakt známe a hrajem, akorát to vydrží tak pět minut, pak je zase nutno matce sdělit nový báječný postřeh). nemám mu to za zlé a na filharmonii s ním nechodím, ale ta představa, že to zkouším s dvouletým batoletem, je hodně veselá.
    KAI
    KAI --- ---
    YMLADRIS: to zni jako muj prvni favorit na skolu mych budoucich deti :)

    Mimochodem jsem ted cerstve presidlila ze skolky v International school of Brno do skolky Safirky v Kohoutovicich. Safirka neni lesni skolka, ale "alternativni" kamenna, inspirovana Reggio Emilia pristupem. Nicmene je hned u lesa, deti jsou v lese denne a uplne presne citim podobnej rozdil, jak popisujes - od deti, co za tebou chodi, ze nevi, s cim si maji hrat a co maji delat (ISB) ke smecce divokejch psu ve sprezeni tech Safirka ucitelek, ktery jsou taky hodne specificky a nezavisly :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam