YMLADRIS: Není moje, i když ti naši mají něco podobného. Jen mě zaujalo, že vcelku rozumně formulovaná pravidla soužití v divoké tlupě tě tak iritovala, a nedošlo mi, že spíše forma než obsah :-) Ale asi chápu, co máš na mysli, i když úplně nevím, jakým směrem to vylepšit. (Určitě bych se ale nechtěla pouštět do debaty, jestli je existence pravidel pro děti dobrá nebo ne :-)) A taky nemám problém s představou, že by děti měly poslouchat učitele :-D Pravda, měli jsme na ně zatím hodně štěstí, takže to bylo zatím vždycky opravdu o poslouchání, ne vynucované podlehnutí autoritě.
Ale musím ze zkušenosti říci, že to ti naši šmoulové berou víc za své, když si to "podepíšou". Protože co se podepisuje, to si napřed vysvětlíme, uzná to (zatím cokoli podobného bez problémů) a není to jeden z mnoha pokynů, ale je to něco speciálního. Na podepsané věci se lze snadněji odvolat a rozličné průšvihy na ně napasovat. Prostě to funguje v dobrém. Myslím, že ty děti v tom mají vcelku jasno :-)
(Mimochodem, zrovna "hledat kladné věci" je obrat, který mi připadá dosti autentický - oni už mají dneska hodně načteno a naposloucháno už od malička... :-))