• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MURHAAYASkenování a digitalizace filmů a fotografií (hlavně s Canonem 8800F aneb klub zoufalych uzivatelu)
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    jo a vliv na krouceni filmu ma pry i a) doba ustalovani (popr druh/slozeni ustalovace).... apson teda u nejakych tech suprkroutivych mrch typu Neopan nebo Lucky/GP3 to pry nekdo vychytal.
    b) vlhkost (a mozna i teplota) prostredi, ve kterem se film susi.
    HYPNOGEN
    HYPNOGEN --- ---
    1) ta recenze je debilní :)
    2) vyrovnat filmy lisováním není údajně moc účinné (i po několikaLETÉM lisování se mohou kroutit)
    - pri pricnem krouceni se doporucuje namotat do "opacne rulicky"
    stejny postup bych mozna zkusil i v pripade toho podelneho krouceni, kdy by mohl vzniknout pricne zkroucenejsi film, ale podlene rovny... coz by melo splnit ucel pro scanovani.

    - jinak pry funguje lisovani za vlhka. je treba ale dobre vystihnout moment, kdy emulze jeste neni sucha, ale uz NELEPI!. u cb destilka a smacedlo, ale u barvy je treba myslet na to, ze posledni lazen je stabilizator, takze je pro znovu namoceni potreba pouzit nejlepe nejaky konfekcni STAB napr z nejake (tetenal) C41 nebo E6 sady (myslim, ze je to univerzalni roztok pro oba procesy).
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SKOT: Plus, klidně do pošty, mohl bych vidět nějakej surovej scan na 4000 dpi z jednoho z těch dvou? Nějakou Proviu nebo Velviu nebo Astiu, zkrátka jemnozrnnej, a ideálně s nějakou jednobarevnou plochou (bokehy v pozadí), aby bylo vidět zrno. Rád bych porovnal se svou Minou. Vůbec to nespěchá, můžeš mě poslat i do prdele.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SKOT: Dotaz: Ty máš, pokud vím, Nikony 5000 a 9000. Jak jsou na tom s výstupem z kinofilmu? Jinak řečeno, má ta 9000 nějaký výhody proti 5000 kromě samozřejmě možnosti pobrat větší formát? Je třeba ještě ostřejší nebo má lepší ICE nebo něco? Rozlišení mají stejný.
    SKOT
    SKOT --- ---
    MAAR: problém je v tom že pokud bych si jako neznalý uživatel vybíral skener tak bych z takovýhle "recenze" měl hodně zkreslené informace a pak byl nutně zklamán; celkově to prostě nepůsobí jako objektivní recenze ale óda od autora která se skenery nemá zkušenosti

    nepravda je to v tom že ani mezi těmi 2400 a 4800 není rozdíl neb ten skener tolika efektivně nedosahne - věděl bys kdyby sis udělal zkoušku rozlišení a neprocesoval skeny ve fotokrámu abys pak zjišťoval jestli je to podobně "zrnitý" jako když to naskenuješ na filmovym skeneru

    jaká konvenční specifikace? bitová hloubka se udává prostě dvěma způsoby - buď v součtu všech kanálů nebo na jeden kanál, udávat na základě nevědomosti že dodávaný Silvefast má nevýhodu v tom že skenuje "barevně do 16bitů oproti 48bitům se ScanGearem" je trochu blbost ne?
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MACHALIK: krouceni napric (tj film se sam roluje) to je nocni mura u neopanu, ale machat to znova se mi opravdu nechce. zvlast kdyz uz je mam nastrihany a pak abych susil 7 prouzku filmu nekde a chytal na to prach...
    MAAR
    MAAR --- ---
    MACHALIK: Já vim jaký kroucení a říkám, že je to rovný:)) A taky říkám, že ten deck na filmy u 9000F to nějak zázračně vyrovná a ten rozdíl je nepatrnej. Fluidní skenování to není, ale je to prostě za tu cenu (cca 5000 tisíc) prostě hodně dobrý. Zkoušel sem i sklo a film přímo na podklad, ale rozdíl není skoro žádnej.

    OT: Argentina... no enjoy, nevím, co tam děláš, ale užij si to, je to super.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    MAAR: Jen abychom mluvili o tom samým: my tu řešíme podélný kroucení se, ne příčný (= namotání na rulku). A jelikož ty dvě se vylučujou, tak bych to nespojoval... Každopádně do Brna se vrátím až v dubnu, teď to řeším tady v Argentině a fotolaby jsou tady tak trochu mimo, umijou jen tisknout z karet.
    MAAR
    MAAR --- ---
    MACHALIK: Ty jsi z Brna ne? (Brno Digital Eyes...??)) Na Pekařské dole prodává paní ty věci na analog. Dvakrát se mi stalo, že mi místo nasekanýho negativu na 6 dodali z labu rulku. Tak mi to vzala zpátky a o tejden později vrátila krásně vyrovnaný. Ani šmouhy, ani škrábance, emulze se zdá být ok.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MACHALIK: jeste o vlkosti vzduchu se rika ze je dulezity faktor.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    MAAR: Myslíš, že ti to namočí?? To bych se skoro bál, tyjo.
    MAAR
    MAAR --- ---
    MACHALIK: :)) Netuším, ale asi chemie:)
    MAAR
    MAAR --- ---
    SKOT: Je mi jasný, že je to zbytečnej dialog a rozhodně se nebudu hádat. Nicméně běžnýmu uživateli to třeba něco řekne a pro toho je tenhle flatbad skener hlavně určen:)

    2) 2400 a 4800, co je tam nepravda?:)))

    3) konvenční specifikace, nic víc.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    MAAR: To mě zajímá: jak se to dělá? Žehlička? Zkusím vzít nějakej bezcennej odstřižek a dát na něj přes hadr hrnec s horkou vodou :)
    MAAR
    MAAR --- ---
    MACHALIK: Já je dávám do labu kam chodím občas vyvolávat filmy, oni mi je docela luxusne vyrovnají, bez škrábanců.
    MAAR
    MAAR --- ---
    OMNISLASH: Nebyly rozhodně všechny krásně rovný, na středoformát má deck takovou vyrovnávací destičku a 35mm se docela pěkně vyrovnají uzavřením toho krytu. Osobně jsem ale nijak zvlášť nezaznamenal nějakou odchylku v ostrosti ani když to byl starší 35mm film, kde to prohnutí bylo větší. A třeba ten barevnej středoformátovej diák byl prohnutej jak prase a ani jsem ho nevyrovnával tou deskou a stejně je ta odchylka uvnitř-vně minimální.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SKOT: Jojo, podélně prohnutý. Trochu to sere při scanování, ta moje Minolta by snesla vyšolichanější podavač na filmy než ten standardní, protože ten je úplně neskřípne, resp. je vidět, jak se trochu vlní a jak jsou jednotlivý políčka vypouklý ve středech. Ne že by to nějak extra vadilo, ale dělal jsem test s manuálním ostřením scanneru na nějakých 3600 dpi a je tam nepatrnej rozdíl v ostrosti zrna v rozích vs. střed, když přeostřuju. Defaultní ostření scanneru jde na střed, ten je vždycky bezvadně ostrej, ale kraje jsou občas lehce mimo dof objektivu. Naopak když přeostřím o pár zoubků tak, aby rohy byly perfektní, tak střed nepatrně ujede. Samo tím pádem scanuju na správný zaostření a na to, že u 20 % snímků mám 10 % obrazu lehce mimo dof, seru, beztak to není poznat a vím to jen já, technologickej fetišista, ale z principu mi to vadí a rád bych měl nějakej fígl na to. Negativy mám ostrý jak břitva, to zrno zvící kukuřice je vždycky krásně ostrý. To proto, že negativy, jakkoli levný, jsou z nějakýho důvodu rovný jak sklo.

    MURHAAYA: Přesně tak, stejná zkušenost. I když teď jsem si nechal volat filmy jinde než obvykle a jsou taky zkroucený, ale o dost míň, řekl bych tak polovičně. Jestli na to má vliv nějakej krok v průběhu E-6? Příliš rychlý/pomalý sušení, příliš vysoká/nízká teplota? Nějakej přídavek chemickej v lázni? Nemohl by to vědět Hypnogen nebo Lukas87 nebo Talage nebo někdo z těchto borců? Ti se tím zabývají. Zkusím je sem poslat, třeba ztratěj slovo. Rozhodně hledám ale nějakou suchou cestu, nic jako znovunamočit a nechat znovuvyschnout v herbáři bych nedělal, to ať jsou radši třeba do vrtule.
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    MACHALIK: to bych taky rad vedel jak se rovnaj prohnuty filmy, jak podelne tak napric. mel sem filmy v obrich knizkach zatizene obrima knihama navic a zakrouceny byly furt po i po nekolika mesicich
    SKOT
    SKOT --- ---
    MACHALIK: podélně prohnutý?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Jak rovnáte prohnutý filmy? Já mám už půl roku filmy v atlase, zatížený televizí, a furt jsou trochu kulatý. Diáky hlavně. Negativy mi chodí placatý hned z výroby.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam