• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LA_BETEQueer studies



    sexuální orientace, sexuální identita, škatulkování v závislosti na místě a čase, dějiny pojetí transsexuality a homosexuality.

    rozbalit záhlaví
    GEKKO
    GEKKO --- ---
    ECLECTICA: No jo, ale to je taky něco jiného. S tou G/L kulturou se zcela jistě neidentifikují ani všichni gayové a lesby :)
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    JAGA: bonobové nejsou žádná mára, ti sexem řeší všechno, řekla bych :)
    Nicméně dle mnohých sexuologů (a patří mezi ně i Hanka Fifková) bisexualita vůbec neexistuje, pouze neprofilovaná orientace, ale myslím, že mnozí by se proti tomu tvrzení zásadně postavili.


    GEKKO: na druhé straně, existuje tu i jistá gay / lesbická kultura a identifikovat se s ní je u mnohých možná skutečně otázka psotoje a rozhodnutí.
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    JAGA: s temi sny bych i veril, ze je to pravda, alespon ja to tak mam :-D tedy ne u homosexuality, ale tak sexualita je porad sexualitou ;-)
    jinak souhlaism s gekko, biologicka predispozice k bisexualite je dle me blbost, presne z toho duvodu, jak gekko pise ;-)
    GEKKO
    GEKKO --- ---
    JAGA: Kdyby to s tou predispozicí k bisexualitě doopravdy fungovalo, jak pak vysvětlit, že se vždy najde určitá skupina lidí, která se chová výlučně homosexuálně a to i v prostředí, které homosexualizu tvrdě postihuje (např. Írán). Věřím, že většina lidí je schopná se chovat bisexuálně, když na to přijde, ale chování nemá s orientací moc společného.
    A ano, sny nejsou pod takovou kontrolou vědomí a pak snadno vypluje na povrch i to, co člověk sám před sebou skrývá
    JAGA
    JAGA --- ---
    ECLECTICA: Podle mě je docela možné, že lidé jsou původně (biologicky, geneticky) predisponováni k bisexualitě (viz šimpanzi bonobové), ale ty kulturní zábrany jsou opravdu silně zakořeněné, takže ne každý to dokáže (např. já ne). Nebo: někde jsem slyšela, že homosexuální/bisexuální sklony se poměrně spolehlivě dají poznat ze snů (zda má někdo homosexuální erotické sny a představy). Co myslíte, platí to?
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    spis nez prirozene smerovnai bych to videl na ovlbu "z nutnosti", hlavne u zen, treba tyranych, ty si vztahem s jinou zenou naplni voji citovou potrebu vztahu, mozna i tu sexualni, ale u muzu si to nejak nedokazu predstavit....vybrat si byt gay a tak z pozice toho nahore ( hetero macho ) klesnu na uroven nekoho pode mnou ( gay )...ale treba budou mit take sovje duvody ;-)
    kazdopadne tihle lide by meli byt uprimni minimalne k partnerum, pac tech se to asi dotkne nejvic ( jak v intrimni oblasti, tak ve vztahu )
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    KAWALSKI: bingo.
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    ECLECTICA: myslis tim, ze si clovek sam vybere, ze se bude chovat homosexualne? tedy ne vyber orientace, ale vyber chovani?
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    Tak mě napadá, co si myslíte o homosexualitě jakožto volbě (klidně i s politickým podtextem, jako je to mu u lesbického feminismu)? Myslíte, že to je možné? Nebo je to jen racionalizace přirozeného směřování dotyčného/dotyčné?
    KAWALSKI
    KAWALSKI --- ---
    byla tu zminovana vojna u MtF....tak tady se o tom mluvi ;-) http://www.ceskatelevize.cz/program/diagnoza/20.06.2006-08:40-2/video/
    TMA
    TMA --- ---
    LA_BETE: "tradiční hodnoty" = to, o čem se mluvčí bojí přemýšlet; narušování spočívá právě v nucení přemýšlet. A jak říkal už TGM: "Myslet bolí." ;-)
    LA_BETE
    LA_BETE --- ---
    ECLECTICA: nesnáším lidi kteří používají výraz "tradiční hodnoty" nebo "morální zásady". Příjde mi že většinou jde o lidi, kteří sami žádnou morálku nemají. Taky mě rozčiluje to, že nikdo není schopný definovat čím přesně registrované partnerství ty takzvané "tradiční hodnoty" narušuje. Mám dojem že tradiční hodnoty=zkostnatělý systém a neochotu se čemukoliv přizpůsobovat
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    LURA:
    Ohrožen tím není nikdo, kdo se nepovažuje za z principu nadřazeného.

    jenze takhle to brat nelze. rec totiz neni o jednotlivcich, ale o parech. to, ze jeden par nebereme jako rovnopravny s jinym parem neznamena ani v nejmensim, ze nejsou rovnopravni vsichni zucastneni jednotlivci.

    & abych to ukazal na prikladu, pokud se zakazou adopce stejnopohlavnim parum, jsem tim ja jako heterosexual postizen uplne stejne jako jiny homosexual. ani jeden z nas nemuze adoptovat s partnerem stejneho pohlavi. & na druhou stranu, homosexual ma stejne pravo jako heterosuxual adoptovat v paru nestejnopohlavnim.

    ta chyba je v tom, ze z paru redukujes na jednotlivce.

    LURA
    LURA --- ---
    TMA: I když bude mít celý svět právo psát básně, tak jen někteří to skutečně učiní a zase jen někteří z nich budou psát dobré básně. Samozřejmě, když bude mít právo psát básně jen třeba sto lidí, tak konkurence nebude tak veliká a tudíž i příšerný básník bude básníkem, protože je tím privilegovaným.
    Nějak se mi z duše protiví tohle rovný a rovnější - možnost by měli mít všichni, jak s tím naloží, je věc druhá. Ohrožen tím není nikdo, kdo se nepovažuje za z principu nadřazeného. A pokud se apriori za nadřazeného považuje, tak je jen dobře, když se mu dá najevo, že není. Stejně tak, když se zrušilo otroctví, mělo dost lidí problém s tím, že "klesli" na úroveň bývalých otroků, protože mají stejná práva. Nepochopili, že se tím nestávají horšími, ani ohroženými, že prostě jen někteří další lidé byli uznáni lidmi...
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    Tož není to nic moc, ale opět odkaz na můj blog:
    http://eklektika.bloguje.cz/838299-v-zajmu-zachovani-tradicnich-hodnot.php
    TMA
    TMA --- ---
    MADELEINE, HELA: Ale pak už nebudou o sobě moci tvrdit: "já jsem lepší / víc člověk než Franta, který psát básně nesmí."

    Nechápejte mne špatně, já neobhajuju, že je to dobře, takovýhle pohled na svět. Nicméně již mnohokrát jsem se setkal s tím, že se jedinec vymezoval vůči svému okolí právě pomocí poukazu na svoji výlučnost, vyjímečnost a speciální postavení.

    Já jsem horník a kdo je víc?

    My můžem, ale Mívek nesmí.

    To oblečení něco stojí. Boty, šaty, košile. O mně se nedá říct, že bych chodil jak od táboráku. Pánové, nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má?

    ECLECTICA: Každé právo je vlastně privilegium. Všechna práva jsou dána nejakou autoritou. Právo svobodně vystupovat za sebe před úřady není vrozené, otroci (a donedávna ženy) ho neměli. Ostatně děti ho nemají dodnes. Právo na spravedlivý proces také není vrozené. V některých zemích neexistuje a i v těch, ve kterých nominálně existuje jsou pochybnosti, zda skutečně neco zaručuje, nebo je to jen prázdná proklamace. Jediná vrozená práva jsou fyzikální zákony.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    TMA: pak to ale není právo, ale privilegium, nebo ne? Nejsem v těchhle věcech moc kovaná.


    MADELEINE: ano, v tonhle případě tomu tak je a prosazovatelé zákona se ohánějí "tradičními rodinnými hodnotami" a podobně. Zřejmě předpokládají, že pokud bude homosexualita vnímaná jako normální, společnost se rozloží (ovšem ty mechanismy, kterými by k tomu mělo dojít, mi jaksi unikají).
    Za nejhorší považuju to, že zákon má v podstatě potenciál kriminalizovat homosexuální chování na veřejnosti (i to, co neodporuje běžným zvyklostem, tj. držení se za ruku, objímání, polibek na uvítanou a rozloučenou apod.), protože i to lze považovat za propagaci homosexuality, že ano.
    MADELEINE
    MADELEINE --- ---
    "Kdyby měla půlka lidí právo psát básničky, a pak ho dostala i ta druhá půlka, tak si ta první půlka, co ho měla předtím, pořád může sednout a psát, nikdo jim v tom bránit nebude:)" - s tím tak nějak souhlasím, i s tím dalším.

    Nemohu si pomoct, ale mám za to, že lidé, kteří nastaví zákony tak, jak jsme o tom četli v tom článku, těm možná nejde ani tak o práva RP versus manželství /to možná až sekundárně, nebo to používají jako zástěnku/. Myslím, že v tomto případě jde hlavně o pohled na homosexualitu jako na něco špatného, nevhodného pro mládež, nevhodného pro výchovu dětí atp. Mýlím se ?
    HELA
    HELA --- ---
    TMA: nejsem žádný odborník na logiku, ale tohle míchání schopností, významnosti a práv se mi nějak nezdá, i když je to jen metafora. Kdyby měla půlka lidí právo psát básničky, a pak ho dostala i ta druhá půlka, tak si ta první půlka, co ho měla předtím, pořád může sednout a psát, nikdo jim v tom bránit nebude:)

    Ale jako myslím, že chápu, co chceš říct, a že lidem, co žijou v manželství, může přijít, jako že díky RP o něco přicházejí, i když je to jen ta možnost mít víc práv než někdo jiný, koho nepovažujou za rovnocenného, nějaká ta výjimečnost. Jen tohle moc nepovažuju za právo, proto mně osobně přijde, že to žádné "ohrožení jejich práv" není.

    a tady víceméně to samé řekl LUBOB, asi zbytečně plýtvám písmenky:)
    TMA
    TMA --- ---
    HELA: Hodnota nějakého práva je nepřímo úměrná tomu, jak je ono právo rozšířené. V extrémním případě, kdy právo má každý, tak je zcela bezcenné.

    Představ si, kdyby každý měl schopnost tvořit nádherné básně. Byli by básníci nějak významní? Nebyli, protože by neuměli nic vzácného.
    HELA
    HELA --- ---
    TMA: ale výlučnost není právo, nebo jo? Registrované partnerství nemá přece žádný vliv na žádná existující práva manželských párů jako být informovaný o partnerově zdravotním stavu, když je v nemocnici atd. Přece tím, že někdo uzavře RP, manželským párům tyhle věci neznemožní, jen se holt ta samá práva rozšíří na větší skupinu lidí - ale to se podle mě jako omezování těch, co je už mají, nedá brát.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam