• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOMATSUAdvaita Vedānta अद्वैत वेदान्त
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    Ahoj, jestli mate zajem je tu V.V.Brahman (pro mnoho lidi osvicena bytost:). Je tu do čtvrtka. Vice na http://www.brahmam.net/tour2010_org.php?l=cz Velmi dobre se s nim medituje.
    WOPICE
    WOPICE --- ---
    Paj-čangova Velká přednáška

    Mnich se zeptal: "Co je to Dharmová brána mahájánového Náhlého osvícení?"
    Mistr řekl:
    "Vy všichni: nejprve přerušte všechny příčinné vztahy a nechte deset tisíc
    věcí na pokoji. Dobré nebo nedobré, mimo svět nebo ve světě - žádnou z
    těchto dharem neponechejte v mysli. Zbavte se příčinně podmíněných
    myšlenek. Zřekněte se těla i mysli a osvoboďte se, s myslí jako dřevo nebo
    kámen - nečiňte žádné rozlišování. Potom bude mysl bez činnosti a pole mysli
    bude jako prázdná obloha. Poté se slunce moudrosti objeví samo od sebe, jako
    když se rozestupují oblaka a vychází slunce. Zastavte úplně všechny příčiny
    závislosti: lačnost, zlobu, chtíč, připoutanost. Pocity čistoty a nečistoty
    by měly být zahlazeny. Co se týká pěti žádostí a osmi druhů chtíče, člověk
    nepotřebuje být svázán viděním, slyšením, vnímáním či poznáním nebo být
    jakkoli klamán. Potom bude nadán nadpřirozenou a tajemnou silou. Takový je
    osvobozený člověk.
    Mysl takového člověka je za všech okolností prosta klidu i zmatku - ani
    soustředěná ani rozptýlená. Potom už neexistuje překážka pro dokonalé
    porozumnění Zvuku a Formě. Takový člověk může být nazýván tím, který poznal
    Tao. Není žádným způsobem svázán dobrem ani zlem, čistotou ani nečistotou,
    ani užitkem ze světského štěstí a moudrosti. To nazýváme buddhovskou
    moudrostí. Správné i špatné, pěkné i ošklivé, rozumné i nerozumné - všechno
    rozumové rozlišování je zcela vyprázdněno. Je nespoutaný, jeho duševní stav
    je svobodný. Takový člověk může být nazýván bódhisattvou, jehož mysl bódhi
    setrvává ve věčném okamžiku. Takový člověk může vystoupit přímo do
    Buddhových zemí.
    Obecně nejsou všechny dharmy samy o sobě prázdné. Nevypovídají o formě, ani
    nevypovídají nic o své správnosti či nesprávnosti nebo o čistotě a
    nečistotě. A jejich účelem není svazovat člověka. Ve skutečnosti lidé sami
    klamně spekulují a vytvářejí různé druhy pochopení a jsou příčinou různých
    druhů rozumového rozlišování. Kdyby bylo možno zbavit se pocitů čistoty a
    nečistoty, kdyby člověk nevězel v připoutanosti a v osvobozování - kdyby
    neexistovaly žádné hranice mezi podmíněným a nepodmíněným - kdyby mysl
    pracovala bez vybírání - POTOM BY TAKOVÁ MYSL BYLA SVOBODNÁ. Člověk by nebyl
    zmaten iluzemi, utrpením, skandhami, samsárou nebo dvanácti články řetězce.
    Měl by odstup, byl by nepřipoutaný, neulpívající. Odcházel by nebo zůstával
    bez překážky - vstupování nebo vycházení ze Zrození a Smrti je jako
    procházení otevřenými dveřmi. Dokonce ani když se mysl setkává s
    nejrůznějšími druhy utrpení a neúspěchů, neustoupí zahanbena.
    Takový člověk se nestará o slávu, oblečení a jídlo. Netouží po zásluhách
    nebo po zisku, není omezován vůlí společnosti. Přestože může být vystaven
    rozkoši nebo bolesti, nijak se ho to nedotkne. Chudá strava ho udržuje při
    životě, záplatované oblečení ho chrání před počasím. Je volný jako úplný
    idiot nebo žebrák.
    Pokud má člověk sebemenší náklonnost k širšímu studiu Pochopení v samsáře -
    hledaje štěstí a moudrost - Podstatě tím nijak nepřispěje. Naopak bude
    zdržován okolnostmi pochopení a vrátí se do moře samsáry. Stav Buddhy je
    nedosažitelný: jestliže se jej snažíte dosáhnout, jste na scestí. Podstata
    není Podstatou, které lze dosáhnout, pokud se jí snažíte dosáhnout, ztratíte
    ji. Pokud ji nehledáte, bude nalezena. Tato Dharma nemá ani podstatu ani
    prázdnotu. Pokud jste schopni plynout životem s myslí otevřenou a celistvou
    jako kámen nebo dřevo - potom nebudete vláčeni pěti žádostmi a osmi druhy
    chtíče a nebudete se utápět v rozličných skandhách. Pramen Zrození a Smrti
    bude zastaven a vy budete odcházet a přicházet zcela svobodně.
    Nebudete ani v nejmenším svázáni podmínkami karmy. S nespoutaným tělem se
    můžete o svůj prospěch dělit se všemi věcmi. S nespoutanou myslí můžete
    odpovídat všem myslím. S nespoutanou moudrostí můžete povolit všechna pouta.
    Jste schopni nalézt pro nemoc odpovídající lék."

    Z knihy Zemědům od Garyho Snydera
    OKBOY
    OKBOY --- ---
    Adi Sankaracharya's
    VIVEKACHUDAMANI
    Translated by Swami Madhavananda
    Published by Advaita Ashram, Kolkatta


    http://www.attan.com/madhavananda.html
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    OKBOY: různá. Barevná. živá. opravdová. vřelá. pozorná. Žádná. Mě dělá dobře častá...:)
    OKBOY
    OKBOY --- ---
    DAWYT: podivam se na to...
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    OKBOY: Sorry, s timhle nemam absolutní zkušenost :)
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    DAWYT: Kdyby to někdo přeložil, velmi bych to ocenil!!!
    OKBOY
    OKBOY --- ---
    DAWYT: Jaka je praxe krome neustaleho prebyvani v absolutni blazenosti ? :)
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    Není nad to si procvičit angličtinu:), tak tady je taky něco na čtění

    http://www.scribd.com/doc/14869333/Song-of-the-Avadhut-by-Dattatreya-trl-by-Swami-Abhayananda

    http://www.exoticindiaart.com/book/details/IDG181/

    nicméně praxe je praxe... jedna unce praxe... :)
    OKBOY
    OKBOY --- ---
    Works of Sankaracharya, Advaita Vedanta and Hindu Sacred Scriptures
    http://www.sankaracharya.org
    OKBOY
    OKBOY --- ---
    Vivekachudamani

    http://www.sankaracharya.org/vivekachudamani6.php#1

    522. From the perception of unreal things there is neither satisfaction nor a cessation of misery. Therefore, being satisfied with the realisation of the Bliss Absolute, the One without a second, live happily in a state of identity with that Reality.

    523. Beholding the Self alone in all circumstances, thinking of the Self, the One without a second, and enjoying the Bliss of the Self, pass thy time, O noble soul !

    524. Dualistic conceptions in the Atman, the Infinite Knowledge, the Absolute, are like imagining castles in the air. Therefore, always identifying thyself with the Bliss Absolute, the One without a second, and thereby attaining Supreme Peace, remain quiet.

    525. To the sage who has realised Brahman, the mind, which is the cause of unreal fancies, becomes perfectly tranquil. This verily is his state of quietude, in which, identified with Brahman, he has constant enjoyment of the Bliss Absolute, the One without a second.

    526. To the man who has realised his own nature, and drinks the undiluted Bliss of the Self, there is nothing more exhilarating than the quietude that comes of a state of desirelessness.

    527. The illumined sage, whose only pleasure is in the Self, ever lives at ease, whether going or staying, sitting or lying, or in any other condition.--
    DAWYT
    DAWYT --- ---
    YURD4
    YURD4 --- ---
    WOPICE: ano, jen kratce upresnim: verim ze spiritualni vyvoj jedince obsahuje milnik, kdy se clovek dobrovolne omezi moralkou - uvedomi si svou smrtelnost a zivot ohrozujici vzorec expanzivniho uvazovani. Nechci se odvolavat na prikazy, ktere ruzna nabozenstvi/ustava obsahuji, ale na svedomi a komunikaci. Omezeni, ktera z toho plynou, se mohou vyvazit napriklad citelnejsimi mezilidskymi vztahy.
    WOPICE
    WOPICE --- ---
    YURD4: nevim, jestli te dobre chapu...ty si myslis, ze je teda lepsi se omezovat moralkou a predstavami?
    YURD4
    YURD4 --- ---
    WOPICE: obstojny text, ale tahle myslenka je pekne blba: neomezovat se(morálkou, představami - což je dobová záležitost) - skoro nebezpecna a dost sekt ji v cechach i v zahranici zneuziva.
    WOPICE
    WOPICE --- ---
    Osvícení je běžná věc | cavillatio
    http://cavillatio.blog.cz/1005/osviceni-je-bezna-vec
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    Works of Shankaracharya, Advaita Vedanta Philosophy and Hindu Sacred Scriptures
    http://www.shankaracharya.org/
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    _JOAN_: promiň nerozumím podle koho ? musí každá bytost projít.......Gósála se vzbouřil proti všeindickému učení o karmanovém zákoně. Podle něj musí každá bytost projít cyklem 8 400 000 mahákalp a její osvobození na konci proběhne samovolně, bez jakéhokoli přičinění.
    ERIDANI
    ERIDANI --- ---
    _JOAN_: Díky:) To rozdělení slova nevyhnu - telnost mne dostalo krom jiných věcí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam