• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DYDYVýtvarné zpracování kovů a drahých kamenů aneb rytí, odlévání a kovářství
    ZCR
    ZCR --- ---
    Hans Meevis' (not always) Jewelry Blog: Making a Mobile Workbench
    http://hansmeevis.blogspot.cz/2015/09/making-mobile-workbench.html
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: 22ct od 24ct nepoznas, takze to by mozna fungovalo. ja nekde nedavno cetl clanek o tom jak se delalo ze zlata o nizsi ryzosti ale u ty vysledny veci se pak vyleptal povrch o vsechno-krom-zlata, takze povrch pusobil jako ryzi zlato, moznas na to narazil taky...
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ: To je blbé. Znám taky původní.
    Jo a z toho čistýho se to setře snadno. To nic, historicky prý co se týče inlaye Japonci používali slitiny který patinovat jde na vzhled 24ct.
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: jj, ale puvodni verze, tohle je nejaky novy slozeni ktery mi ani na stribro nefunguje jak ma.
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: tak mam novej poznatek k tematu :) ted jsem s cistym zlatem delal a navzdory vsem ocekavanim na nej funguje normalni patinacni cinidlo na stribro z ADV, trochu ztmavne a trochu zmatni, mozna je to to co hledas. nevim jak moc je ta vrstva oteru-vzdorna (na vnitrek prstenu bych to asi nedaval), ale kazdopadne to pak vypada jinak nez 24kt...
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ: Tohle bylo ale v rámci jednoho procesu. Aplikace přímo na kus bez kyseliny. Jen trochu tepla. Tak aby se dal napúatinovat třeba jen inlay lokálně. To nemůžeš dávat do kyseliny.
    WAMP_ELF
    WAMP_ELF --- ---
    WAMP_ELF: dětskej pudr nebo pavuňový výtrusy? Jako vážně?
    WAMP_ELF
    WAMP_ELF --- ---
    WAMP_ELF: v podstatě mě nejvíc zajímá čím to poprašuje?
    Sand Casting Aluminum Part 1, Making the Form Mold
    http://www.youtube.com/watch?v=H91I5oGpr_U&t=4m6s
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: tak to me jedna vec napada. stribro samo o sobe nejde patinovat matne, krom pripadu, kdy je po vytazeni z kyseliny (sirovy), tzn neni stribrny ale ma na sobe vrstvu bilyho oxidu. pak ma tendenci mit po patinaci matnej vzhled. dokazu si predstavit, ze slitina stribra a zlata chytne matne oranzovou barvu pokud ji vyndas z kyseliny a pak napatinujes...
    WAMP_ELF
    WAMP_ELF --- ---
    tak trochu základů odlévání. Navedl by mě někdo k přesnému návodu na výrobu dvoudílné pískové formy? Poprvé bych asi zkusil na ztracený vosk ale rád bych vyzkoušel i dvoudílnou formu. Stále to sám hledám a asi i najdu ale pokud máte v hlavě někdo nějaký vhodný odkaz.. Jsme to na škole brali dost okrajově a jaký já byl student že :/..
    Plánuju dělat pár bronzových lukostřeleckých prstenů a podobný píčovinky. Písek mám od kamaráda zvonaře, takovej plastickej červenej (ptát se ho na postupy zatím nechci, stačí že jsem ho outsourcoval o ten písek :P )
    bronz bych použil B20.
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ: Nemam. Oranžově matný :-)
    Důležitý je ten mat.
    STQ
    STQ --- ---
    AGOG: tak nahod fotku jak takovy antique 24ct zlato vypada, je dost mozny ze to pujde i mistnima chemiema
    STQ
    STQ --- ---
    POOWL: diky!
    AGOG
    AGOG --- ---
    STQ: Tak nebylo čistý, ale mix cca 80-20 Au,Ag a výsledná barva byla antique 24Ct. Byla užitá japonská patina. Bohužel mimo japonsko prakticky nemožné vytvořit, protože ingredience nemají mimojaponský ekvivalent. Čistý zlato nejde, ale slitiny okolo 90-95% Au už jo. Takže věděl by někdo? Pro restaurátory by něco i u nás mělo existovat.
    POOWL
    POOWL --- ---
    STQ: Jj je to tak.
    Vyvalcuj to na co nejtensi plech a pak do ohraty dusicny...

    Kvartace

    Ve středověké Evropě se objevila ještě třetí obdobná metoda, tzv. kvartace. Zlato se při této metodě tavilo s nadbytkem stříbra. Výsledek se poté vystavil kyselině dusičné (známá až od 14. století), se kterou za horka zreagovalo všechno kromě zlata. Nadbytek stříbra (nebo jiného kovu) bylo potřeba přidat z toho důvodu, aby po provedení této metody zůstalo zlata tak málo, aby „nedrželo pohromadě“, tj. kyselina pronikla celým objemem a zreagovala opravdu se vším (tj. na počátku bylo třeba připravit směs/slitinu tak, aby v ní zlata bylo jen málo; zlatá mince s trochu příměsi takto posuzovat nešla). Co zbylo na konci, bylo už každopádně jen zlato.
    Stříbro použité ve velkém množství při kvartaci bylo ovšem recyklováno jen se ztrátami, postup byl proto finančně náročný. Nepoužíval se ani tak k oddělení směsi, ale k relativně přesnému stanovené množství zlata ve zkoumaném vzorku.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Vlastně v aqua regia alias lučavka královská což je mix čisté kyseliny dusičné a chlorovodíkové.
    AGOG
    AGOG --- ---
    Zrovna to konzultuju, jakmile je to jednou slitina zlato navázané chemicky na stříbro nejde rozpustit jen stříbro. Musí se to rozpustit v čisté kyselině dusičné a pak elektrolýzou vyseparovat zlato.
    STQ
    STQ --- ---
    panove povedlo se mi dneska omylem stavit dohromady docela dost zlata se stribrem a potreboval bych vyseparovat zlato nazpatek. docetl jsem se ze kyselina dusicna by mohla sezrat vsechno a nechat jenom cisty zlato - je to realnej predpoklad nebo je tam nejakej hacek? pripadne existuje nejakej rychlejsi a snazsi domaci zpusob? dekuju dekuju :)
    AGOG
    AGOG --- ---
    SFUMATO: To to jsem si myslel.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam